Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی پاکدامن عضو تیم ملی شمشیربازی در اسلحه سابر در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه ورودش به رشته شمشیربازی اظهار کرد: حدود ۱۳ سال است که عضو تیم ملی شمشیربازی هستم. به طور اتفاقی وارد رشته شمشیربازی شدم. برادرم شمشیرباز و مشوق من برای برای ورود به این رشته بود. برای اولین بار با برادرم بر سر تمرینش در باشگاه شمشیربازی حاضر و آنجا به شمشیربازی علاقه‌مند شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از ابتدای ورود به این رشته هدف داشتم که عضو تیم ملی شمشیربازی بشوم و بتوانم به قله‌های موفقیت برسم و در المپیک نیز صاحب مدال بشوم.

پاکدامن ادامه داد:اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود. برای مسابقات پیش رو از جمله رقابت‌های جام جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا خود را آماده می‌کنم.

او درباره تعویق مسابقات گفت: تاثیر تعویق المپیک بر روی همه ورزشکاران به یک اندازه است. از نظر من تعویق مسابقات تاثیر منفی داشته، زیرا ما در آمادگی کاملی برای شرکت در مسابقات بودیم و مدام تمرین می‌کردیم.

او گفت: تا جایی که امکان داشته باشم درخانه ورزش می‌کنم. با مربی تیم نیز هر روز از طریق فضای مجازی و تماس تلفنی در ارتباط هستم.

عضو تیم ملی شمشیربازی در اسلحه سابر افزود: ورزش را در برنامه روزانه خود دارم. چون به ورزش علاقه دارم نمی‌توانم این عادت را ترک کنم. در طول روز حدود ۲ ساعت تمرین می‌کنم، کیفیت تمرین‌ها نسبت به زمان اردو خیلی متفاوت است. تمرین‌هایی که در زمان اردو داشتم خیلی قوی‌تر و موثرتر بود.

پاکدامن ادامه داد: بعد از شکست کرونا اولین کاری که انجام می‌دهم با خیال آسوده به باشگاه می‌روم و تمرین شمشیربازی انجام می‌دهم. بسیار دلتنگ شمشیربازی هستم.

بیشتر بخوانید: کیفیت تمرین شمشیرباز‌ها نسبت به زمان اردو پایین‌تر آمده است


انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون شمشیربازی اخبار ورزشی عضو تیم ملی شمشیربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات زون آسیا آخرین مرحله رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا به حساب می آید که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در فوجیره امارات برگزار می شود.

شمشیربازی ایران ۵ نماینده اعزامی به این رقابت ها خواهد داشت. این شمشیربازان در اسلحه های اپه و فلوره مردان و بانوان و سابر بانوان با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

اسامی شمشیربازان اعزامی به رقابت های انتخابی زون آسیا به این شرح است:

* اسلحه فلوره مردان: علی امینی
* اسلحه فلوره بانوان: زهرا کارگر
 

* اسلحه اپه مردان: محمد اسماعیلی
* اسلحه اپه بانوان: ریحانه رضایی

* اسلحه سابر بانوان: نجمه سازنچیان

رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا طی روزهای ۸ و ۹ اردیبهشت برگزار می شود. قهرمان مسابقات در هر بخش صاحب سهمیه خواهد شد.

برنامه دیدارهای رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا به این شرح است:

شنبه ۸ اردیبهشت

* اسلحه اپه مردان، اسلحه فلوره بانوان، اسلحه سابر مردان

یکشنبه ۹ اردیبهشت

* اسلحه اپه بانوان، اسلحه فلوره مردان، اسلحه سابر بانوان

شمشیربازی ایران در اسلحه سابر مردان سهمیه تیمی لازم برای حضور در بازی های المپیک را به دست آورده است. به واسطه این سهمیه، ایران در بخش انفرادی المپیک هم سه نماینده خواهد داشت.

سهمیه تیمی شمشیربازی تنها سهمیه تیمی است که تا به امروز ورزش ایران برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب کرده است.

کد خبر 6087251

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی