Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، درپی شیوع ویروس کرونا بسیاری از مرزهای زمینی هوایی و دریایی کشورهای مختلف بسته شد تا زنجیره انتقال این ویروس شکسته شود اما حالا شرایط به تدریج تغییر کرده و کشورهای مختلف برای باز شدن مرزها و اثر گرفتن تبادلات تجاری شان با یکدیگر مذاکره می کنند.

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این باره اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات دو و چند جانبه مختلفی بین کشورهای جهان برای بازگشایی مرزها و سرگیری تبادلات تجاری آغاز شده و ما نیز در حال انجام همین مذاکرات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرز ترکیه برای تبادلات تجاری ریلی باز شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، افزود: در طول مذاکرات صورت گرفته با ترکیه مقرر شد تا پروتکل های بهداشتی مشترکی به تایید دو طرف برسد که همین اتفاق افتاد و تونل های ضدعفونی برای واگن‌ها در نظر گرفتیم که این تونل ها حدود ۱۰ متر بوده و تقریباً با عبور قطار می توان مطمئن شد که همه قسمت های آن ضدعفونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در حال حاضر مبادلات تجاری ایران و ترکیه با بازگشای مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد همچنین برای مرز سرخس نیز مذاکرات خوبی انجام شده و به زودی این مرز نیز باز خواهد شد.

رسولی گفت: گرچه قبل از آغاز مذاکرات با طرف ترک تونل های ضدعفونی مان را در مرز این کشور نصب کردیم اما این ایده به خوبی جواب داد و باعث شد هر دو کشور در مرزهای خود چنین تجهیزاتی را مستقر کنند تا نسبت به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مطمئن تر باشد همچنین این تونل ها را در همه مرزهای ریلی نصب خواهیم کرد و عملیات استقرار و نصب آن هم اکنون در حال انجام است.

وی اعلام کرد: در صورت نهایی شدن مذاکرات و بازگشایی مرز ها آمادگی کامل برای انجام تبادلات تجاری با کشورهای مختلف و حتی از سرگیری سفرهای ریلی را داریم هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران روز گذشته نیز اعلام کرد که  با توجه به مذاکرات و برخی گشایش‌های صورت گرفته در حوزه مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه امیدواریم که در آینده نزدیک سفرهای ریلی به ترکیه از سرگرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: راه آهن قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد

شبکه بلومبرگ در گزارشی از قطع همه روابط تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بلومبرگ در گزارشی به نقل از دو مقام آگاه دولت ترکیه که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیش‌تر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر قدس خبر داده بود.

کد خبر 750193

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه