Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:20:47 GMT

بهره‌بردرای از ۱۲ پروژه مخابراتی در اردکان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۹۰۶۵

بهره‌بردرای از ۱۲ پروژه مخابراتی در اردکان آغاز شد

با توجه به شیوع کرونا بهره برداری از پروژه های عمرانی و زیرساخت ها در استان از طریق ویدئو کنفرانس رو به افزایش است  و این اقدام در کاهش هزینه سفر مسوولان استان به شهرستان ها  و نیز صرفه جویی در وقت از لحاظ اقتصادی  و رسیدگی به امور مراجعان مقرون به مصرف است و چندی قبل هم آیت الله محمدرضا ناصری یزد نماینده ولی فقیه در استان با توجه به شرایط اقتصادی کشور بر گسترش این شیوه افتتاح طرح ها ، همایش ها و بررسی مشکلات مردم شهرستان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

پروژه‌های افتتاح شده در ادرکان  شامل ۹ مورد توسعه افزایش تکنولوژی سایت بی.تی.اس(BTS)، توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی و سه مورد تأسیس شبکه کابلی، نصب سوئیچ دیتا و ایجاد بستر سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوماست.
‌هم‌اکنون ۳۴ هزار خط تلفن ثابت در شهرستان اردکان دایر است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ مورد به روستاییان تعلق دارد  و ضریب  نفوذ تلفن ثابت در شهر ۳۴ درصد است.

 تعداد مشترکان تلفن همراه صد هزار شماره و ضریب نفوذ آن  ۱۰۲ درصد است و مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

سی ام اردیبهشت ماه ۹۹ ،مدیرعامل  شرکت مخابرات منطقه یزد به خبرنگاران گفت: یک میلیون و ۶۱۲ هزار شماره تلفن همراه در استان فعال است که از این لحاظ با ضریب نفوذ ۱۳۰ درصد ، در رتبه سوم کشوری قرار داریم.

محمدرضا زارع ده آبادی به مناسبت هفته ارتباطات ( ۲۷ اردیبهشت تا دوم خردادماه )در نشست برخط (آنلاین) که از سوی خانه مطبوعات یزد برگزار شد،افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار خط آن اعتباری و بقیه دایمی است.

وی اظهار داشت: همچنین ۵۳۷ هزار و ۵۴۲ شماره تلفن ثابت در استان مشعول کار است که از این لحاظ با ضریب نفوذ ۴۳.۷ درصد در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

زارع ده آبادی اضافه کرد: به مناسبت هفته ارتباطات ۷۹ پروژه مخابراتی در زمینه های تاسیس، توسعه و نصب در استان با  ۱۳۲ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و ۵۶۴ تن رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر هفتم خرداد ماه بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی ۲ هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۴۱۲ مورد از افراد بستری و هزار و ۶۶۸ (۸۰درصد) نفر از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند.

وی ادامه داد:  بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۲ هزار و ۵۵۱ تن در بخش های آی. سی. یو تحت درمان قرار دارند.

به گفته وی از مجموع بیش از ۲ میلیون مورد مشکوک، تاکنون ۸۵۶ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اردکان شرکت مخابرات ایران بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اردکان شرکت مخابرات ایران بهداشت و سلامت ویروس کرونا اردکان شرکت مخابرات ایران بهداشت و سلامت تلفن ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور

مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در ۱۵ استان در حال اجراست، اظهار کرد: ۱۶ پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در ۶ استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایسنا، سید محمد واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت ۸۴۰ کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

طبق اعلام ساتبا، نیروگاه خورشیدی ۶۰ کیلوواتی در مدرسه خیرساز ۱۵ کلاسه حاج غلام رضا زیرک امروز، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا)، دکتر حمید رضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر سید محمد آقامیری، استاندار قم، آیت الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئولان استان قم به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز