Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

شرکت هواپیمایی ایزی‌جت انگلیس روز پنجشنبه (۸ خرداد) اعلام کرد که با هدف تعدیل خسارت‌های مالی ناشی از بحران کرونا، ۴ هزار و ۵۰۰ کارمند خود را اخراج و ظرفیت خدمات خود را کاهش می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام این شرکت هواپیمایی قرار است ۵۱ فروند هواپیما تا پایان سال آینده میلادی از کل ناوگان ایزی جت خارج شود تا تعداد آن به ۳۰۲ فروند هواپیما برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شرکت انگلیسی که طی دو ماه گذشته تمام پروازهای خود را زمین گیر و خدمه هواپیما را به مرخصی اجباری فرستاد، قصد دارد تا از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) تعداد محدودی از پروازها به سمت فرانسه را از سربگیرد. با این حال مدیران ایزی‌جت امیدی ندارند که سطح تقاضا برای سفرهای هوایی تا سه سال آینده به شرایط عادی بازگردد.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که هفته پیش هکرها موفق شدند تا از طریق نفوذ به سرورهای ایزی‌جت اطلاعات بیش از ۹ میلیون مسافر این شرکت را سرقت کنند. بر اساس بیانیه این شرکت، مشخصات کارت بانکی بیش از ۲ هزار مسافر نیز هدف حمله هکرها قرار گرفته است.

درصورتی که تخلف مدیران ایزی‌جت در محافظت از اطلاعات مسافران محرز شود، این شرکت به پرداخت ۴ درصد از درآمد سالیانه خود طبق قوانین جدید دولت انگلیس جریمه خواهد شد.

ایزی جت، بزرگترین شرکت هواپیمایی انگلیسی از نظر تعداد انتقال مسافر و پروازهای بین‌المللی با بیش از ۱۰۰۰ مسیر در ۵۰ کشور اروپایی و شمال آفریقا بوده که دفتر مرکزی آن در فرودگاه لوتن لندن است. 

این شرکت در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و در طول سال‌های آغاز فعالیت از طریق خریداری و ادغام خطوط هوایی کم‌هزینه، به‌سرعت پیشرفت کرده و درحال حاضر با برخورداری از ناوگانی با بیش از ۳۰۰ هواپیما، دارای ۲۳ آشیانه در سراسر اروپاست.

شرکت ایزی‌جت با انتقال بیش از ۹۶ میلیون مسافر در سال گذشته پس از رایان‌ایر، دومین شبکه پروازی ارزان‌قیمت در اروپاست. سهام این شرکت در بازار بورس لندن معامله می‌شود.

نتیجه تحقیقات انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی که چندی پیش منتشر شد نشان می دهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این گزارش پیش شده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال بر اثر بحران ناشی از کرونا حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان متحمل می‌شوند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت هواپیمایی ایزی جت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی

گروهی از کارکنان گوگل، از این غول فناوری آمریکایی شکایت کرده و مدعی شدند اخراج حدود ۵۰ کارمند به دلیل اعتراض به قرارداد ابری با رژیم صهیونیستی، غیرقانونی بوده است.

به گزارش ایسنا، این شکایت یک صفحه‌ای روز دوشنبه نزد کمیسیون روابط کارگری ملی آمریکا (NLRB) تنظیم شد و در آن ادعا شد گوگل با اخراج کارکنان، در حقوقی که تحت قانون کار آمریکا برای حمایت از شرایط کاری بهتر دارند، مداخله کرده است.

گوگل ماه جاری اعلام کرد ۲۸ کارمند را که در هنگام اعتراض به قرارداد پروژه نیمبوس، کار در دفاتر این شرکت را مختل کرده بودند، اخراج کرده است. پروژه ۱.۲ میلیارد دلاری نیمبوس به صورت مشترک به گوگل و آمازون اعطا شده تا خدمات ابری برای دولت رژیم صهیونیستی، فراهم کنند.

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد حدود ۲۰ کارمند دیگر که در هنگام حضور در دفتر این شرکت، به این قرارداد اعتراض کرده بودند را اخراج کرده است.

گوگل در بیانیه ای در روز سه شنبه اعلام کرد رفتار این کارکنان، کاملا غیرقابل قبول بود و باعث شد کارمندان دیگر، حس تهدید شدن و ناامنی را پیدا کنند.

این شرکت اعلام کرد ما به دقت، تائید و مجددا تاکید کردیم که هر فردی که کارش خاتمه یافته، مستقیما و به طور قطعی در ایجاد اختلال در داخل دفاتر ما نقش داشته است

کارکنان اخراجی، مدعی هستند این پروژه از توسعه ابزارهای نظامی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. گوگل اعلام کرده است که نیمبوس برای کاری بسیار حساس، محرمانه یا نظامی مرتبط با سلاح‌ها یا سرویس‌های اطلاعاتی، منعقد نشده است.

زلدا مونتز، کارمند سابق گوگل که در جریان اعتراضات علیه پروژه نیمبوس دستگیر شد، اظهار کرد: گوگل، کارمندانش را اخراج کرد تا سازماندهی را سرکوب کند و این پیام را به کارکنان خود بفرستد که مخالفت را تحمل نخواهد کرد. وی در بیانیه گروه «هیچ فناوری برای آپارتاید»، گفت: گوگل در تلاش است تا ترس را در کارکنان ایجاد کند.

کارکنان عضو این گروه، خواستار برگشت به سرکار خود و دریافت حقوق معوقه و یک اظهاریه از سوی گوگل هستند که حقوق کارکنان برای ایجاد تشکیلات را نقض نخواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شورای عمومی NLRB که به عنوان یک دادستان عمل می‌کند، شکایات را مورد بررسی قرار داده و تلاش می‌کند ادعاهای واجد رسیدگی را حل و فصل کند. اگر اقداماتش نتیجه بخش نباشد، شورای عمومی می‌تواند پرونده‌ها را نزد قضات اداری و یک هیات پنج نفره منصب شده توسط رئیس جمهور آمریکا، پیگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود