Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: خدمت شبانه روزی در یگان ویژه خاطرات و فضای معنوی دفاع مقدس را یادآوری می کند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در مراسم تکریم و معارفه رئیس عقیدتی سیاسی یگان ویژه ناجا که روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه در سالن ۹ دی فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا برگزار شد: در بخش اول سخنان خود با اشاره به حدیث امام علی علیه السلام که می‌فرماید: «العُبودیَّةُ خَمسَةُ أشیاءَ: خَلاءُ البَطنِ، وَ قِراءةُ القرآنِ، و قِیامُ اللَّیلِ، و التَّضَرُّعُ عِندَ الصُّبحِ، و البُکاءُ مِن خَشیَةِ اللّه»]۱ گفت: تا انسان عبد نشود بهشتی نمی‌شود تمرین عبودیت در زندگی لازم است تا انسان عبد خدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانگونه که در تشهد نماز خداوند امر کرده تا روزی چند بار بخوانیم «َ أَشـْهـَدُ أَنَّ مـُحـَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ» اینجاست که اهمت عبودیت را خداوند با تقدم بر رسالت بیان کرده است.
حجت الاسلام ادیانی با اشاره به شرایط خدمت در یگان ویژه گفت: نماد قدرت و اقتدار یگان ویژه لباس شماست، رژه شماست، ماشین‌های زرهی شماست، این‌ها نشانه اقتدار شماست خدا هم برای بندگی نماد‌هایی را بیان می‌کند؛ که اولین نماد بندگی رزق حلال است خالی نگه داشتن شکم از حرام خدا و حتی از چیز‌های شبهه‌ناک است. مسئولین و فرماندهان باید این باور را در نیرو‌ها ایجاد بکنند که خیر و برکت در رزق حلال است.
ایشان یکی دیگر از نمود‌ها و شاخصه‌های بندگی را تلاوت قرآن عنوان داشت و گفت: بسیاری از مشکلات و شبهات اعتقادی با خواندن قرآن رفع خواهد شد. قرآن هم شفاعت می‌کند و هم شکایت خواهد کرد «یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا»
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به آمادگی و ورزیدگی جسمانی یگان ویژه بیان داشت: تمرین و آمادگی جسمانی برای یگان ویژه ضروری است باید در کنار کار و تمرین جسمانی به تمرین‌های معنوی و روحی هم بپردازید و بهترین تمرین برای ارتقاء معنویت انس با قرآن است در حدیثی نورانی داریم که قرآن عهد خداوند با بندگان است و سزاوار است که انسان مومن به این عهد هر روزه اهتمام داشته باشد و روزی حداقل پنجاه آیه را تلاوت نماید.
ایشان با توجه به شرایط خدمت در یگان‌های ویژه گفت: خدمت یگان ویژه همانند جهاد در زمان دفاع مقدس است و حتی می‌توان گفت بالاتر است چراکه شما با فتنه و فتنه گر سر و کار دارید و جهاد در مقابل فتنه افضل بر جهاد با کفار و مشرکان است.
حجت الاسلام ادیانی در خصوص لزوم ارتقاء و هوشیاری کارکنان یگان ویژه گفت: لازم است عقیدتی سیاسی با هماهنگی و همکاری فرماندهی محترم دوره‌های طرح ولایت را برای استحکام فکری و اعتقادی کارکنان خدوم یگان ویژه راه اندازی کند.
ایشان نمود و شاخص بعدی عبودیت را بیداری در شب و نماز شب عنوان نمود و گفت: خدمت یگان ویژه شبانه روزی است و می‌تواند خاطرات و فضای معنوی دوران دفاع مقدس را یادآوری کند و قداست خدمت در یگان ویژه می‌تواند امثال حاج قاسم‌ها را پرورش دهد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اجرای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه در سطح ناجا بیان داشت: در اینجا لازم است از همه کارکنان ناجا که در این رزمایش عظیم هم مانند تمامی عرصه‌هایی که ناجا در آن شرکت دارد خوش درخشید تشکر و قدردانی کنم. کارکنان نیروی انتظامی نشان دادند که در کنار اقتدار و تلاش برای گسترش نظم و امنیت به معنای واقعی کلمه نوع دوست و اهل مواسات هستند.
حجت الاسلام ادیانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره
به ویژگی‌های فردی و خدمتی حجت الاسلام تقی لو رئیس سابق عقیدتی سیاسی یگان‌های ویژه ناجا گفت: مهمترین ویژگی برجسته حاج آقای تقی لو موضع انقلابی ایشان است.
وی گفت: اگر کسی تمام شب‌ها را عبادت کند و تمام روز‌ها را روزه بگیرد و تمام اموالش را ببخشد، ولی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه اعتقاد نداشته باشد اعمالش در برابر آدم بی روزه و بی نماز که از نظام حمایت می‌کند و در مواقع حساس مانند انتخابات به کمک نظام می‌آید ارزشی ندارد.
ایشان با اشاره به احادیث و آیات متعدد در خصوص اهمیت پذیرش ولایت گفت: هیچ کس بدون ولایت عاقبت بخیر نمی‌شوند و نشانه آن را در حدیثی نورانی داریم هرکس ولایت حضرت علی علیه السلام را نپذیرد اعمالش حبط می‌شود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، حجت الاسلام تقی لو را فردی انقلابی و ولایی دانسته و گفت: با وجود خدمات ارزشمند، تاثیر گذار و ماندگاری که از حاج آقای تقی لو سراغ دارم، اما اگر هیچ عملی هم انجام نداده بود همین روحیه انقلابی و ولایی ایشان برای عاقبت بخیری شان کافی بود.
حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی در خصوص ویژگی‌های رئیس جدید عقیدتی سیاسی یگان ویژه ناجا هم افزود: حجت الاسلام همتی مقدم هم جوان است، هم انقلابی و هم مدیر میدانی است. تمام تلاش ما این است که در انتصاب‌ها فردی که می‌آید بهتر از مسئول گذشته باشد یا حتی المقدور مانند او باشد و توقع من از حاج آقای همتی مقدم هم این است که در صحنه باشد و حتی جلوتر از نیرو‌های خود در میدان باشد و این را هم باید بدانیم که اینجا عرصه خدمت گذاری است و جای ریاست نیست چه آنکه مسئول و رئیس باید بیشترین کار را انجام دهد و کمترین بهره را ببرد.
در ابتدای این برنامه سردار سرتیپ پاسدار کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا ضمن عرض خیر مقدم به جهت حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا درفرماندهی یگان‌های ویژه ناجا، به برخی از ویژگی‌های اخلاقی و خدمتی حجت الاسلام تقی لو اشاره و برای ایشان آرزوی سعادت و سلامت نمود.
سردار کرمی در ادامه صحبت‌های خود انتصاب حجت الاسلام همتی مقدم را به سمت رئیس عقیدتی سیاسی یگان‌های ویژه ناجا تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد تا ایشان با اجرای برنامه‌های خلاقانه، جدید و متنوع در راستای صیانت و ارتقاء معنویت کارکنان یگان ویژه قدمی موثر بر دارد.
در پایان این برنامه حجت الاسلام همتی مقدم به سمت رئیس عقیدتی سیاسی یگان‌های ویژه ناجا منصوب و از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام تقی لو که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند با اهدای لوح سپاس و هدایای تقدیر شد.


۱- نورى، محدث، میرزا حسین، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‌۱۱، ص: ۲۴۴ - ترجمه امام على علیه السلام: بندگى بر پنج رکن استوار است: ۱. خالى ساختن شکم (ازحرام)؛ ۲. قرائت قرآن؛ ۳. شب زنده دارى؛ ۴. زارى و راز و نیاز صبحگاهان و ۵. گریه از خوف خدا.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا یگان های ویژه ناجا عقیدتی سیاسی یگان یگان ویژه همتی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفته عقیدتی سیاسی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سردار فقيري جانشين فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نشست خبري با اصحاب رسانه، گفت: گفت: این برنامه ها با موضوع های فرهنگي، هنري، ورزشي برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • آغاز هفته عقیدتی سیاسی
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • برگزاری ۴۰۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در زنجان
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی