Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا ، دکتر علی اکبر حق دوست در نشست "تبادل فناوری جایزه مصطفی" با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: از زمان شیوع این ویروس در چین ستادی در ایران شکل گرفت که وظیفه آن بررسی و انجام اقداماتی برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پس از ۳۰ روز از اعلام شیوع این ویروس در کشور چین، اولین نمونه آن در ایران کشف شد، ادامه داد: از آن زمان فعالیت های مختلفی به منظور مقابله با این ویروس اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه ای که در ۱۰ روز اول شیوع که شدت آن شدید بود امکانات کافی برای مدیریت این شیوع در اختیار داشتیم.


معاون آموزشی وزیر بهداشت اضافه کرد: پس از پنج روز از شیوع ویروس در کشور مدارس، دانشگاه ها، حرم ها و اماکن مقدس تعطیل شدند .

وی خاطرنشان کرد: ۵.۳ درصد از کیس های کشف شده درگذشتند و این در حالیست که در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا این تعداد بسیار بالا بوده است.

حق دوست با بیان اینکه با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و اقدامات مداخله گرانه شیوع این بیماری کاهش یافت، اضافه کرد: ما در حال تدوین برنامه های مختلفی در این زمینه هستیم. ضمن آنکه در زمینه تهیه آمارهای منطقه ای و قابل دسترس بودن آن برای همگان برنامه هایی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ما در فاز دفاعی این بیماری قرار داریم، یادآور شد: در دو استان ایلام و خوزستان آمار همچنان بالا است که تلاش ها برای کنترل این اپیدمی بر روی این دو استان متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه در هر دانشگاه علوم پزشکی کشور بخش کنترل اطلاعات و اتصال این تیم ها با یکدیگر ایجاد شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ایران بیش از ۷۵ درصد موج اپیدمی را گذرانده است که این آمار مربوط به ۱۰ روز گذشته می شود.

به گفته وی از ۱۰ روز گذشته کشور کاهش شدیدی در تعداد مبتلایان جدید داشته و انتظار می رود که تا پایان تابستان موج دیگری از شیوع و مرگ و میر ناشی از این ویروس نداشته باشیم.

سرپرست اپیدمیولوپی کارگروه ویژه کرونا در وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در پاییز و زمستان موج دوم شیوع این ویروس را انتظار داریم، ادامه داد: اینکه دیده می شود در برخی از کشورها آمار مبتلایان به این ویروس افزایش داشته است می تواند ناشی از به گردش در آمدن برخی دیگر از انواع ویروس کوید۱۹ باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403" منصوب کرد.در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر حسین فرشیدی
معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت

با توجه به اینکه کشور عزیزمان در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذیربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی‌ بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی