Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@23:31:39 GMT

طلای سفید در دشت‌های ایران دوباره برق زد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۰۳۳۰

طلای سفید در دشت‌های ایران دوباره برق زد

به گزارش اقتصادآنلاین ، ابراهیم هزارجریبی در بازدید از مزارع پنبه شهرستان پارس‌آباد مغان، توسعه کشت پنبه را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان‌ها به زیر کشت محصول پنبه رفته بود.

وی با بیان این که دشت مغان یکی از مناطق مهم پنبه کشت پنبه در سطح کشور محسوب می‌شود، افزود: شهرستان پارس‌آباد مغان با بیش از ۱۰ هزار هکتار مزارع پنبه کشت شده، از نظر کشت این محصول در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی برای کارشناسان و پنبه کاران پیشرو با هدف ارتقای دانش و مهارت فنی به منظور مدیریت صحیح مزارع پنبه، خواستار آمادگی کامل کلیه کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی برای ارائه این خدمات شد.

وی بر ضرورت فعالیت مستمر کارشناسان پنبه مراکز جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی برای ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای به پنبه کاران تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد نیز در این بازدید افزود: سال گذشته به علت بازار مناسب، سطح زیر کشت پنبه در منطقه مغان دو برابر شده و این امر موجب آغاز فعالیت دوباره کارخانه‌های راکد پنبه پاک‌کنی منطقه شد.

حسن نظیفی بیان کرد: با توزیع به موقع بذر، کود و سموم مورد نیاز و همچنین توصیه‌ فنی کارشناسان، مزارع پنبه منطقه در وضعیت مناسبی قرار دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پنبه کشاورزی طلای سفید وزارت جهادکشاورزی دشت های ایران جهاد کشاورزی مزارع پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات برای تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌شود.
وی گفت: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع رسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان