Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@18:59:10 GMT

آشنایی با ایمپلنت دندان و هزینه آن

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۰۴۶۳

آشنایی با ایمپلنت دندان و هزینه آن

ایمپلنت دندان همانطور که از نامش پیداست یک عمل کاشت دندان است. در این روش از یک پایه فلزی به عنوان ریشه دندان جدید استفاده می شود که باید در داخل استخوان فک قرار گیرد.

به گزارش پول نیوز، ایمپلنت یکی از بهترین روش های کاشت دندان است ، زیرا هم از استقامت و مقاومت بالایی برخوردار است و هم زیبایی بالایی دارد و همین از علت های محبوبیت بالای آن نزد همگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال با هم وجوه مختلف آن را بررسی می کنیم.

جنس ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان به طور کلی از قسمت های مختلفی تشکیل می شوند و خب طبعاً قسمت های مختلف از جنس های مختلفی نیز باید تشکیل شوند. اما منظور اصلی ما از جنس ایمپلنت ، قسمت فیکسچر است که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است زیرا باید در داخل استخوان فک قرار بگیرد و با آن پیوند برقرار کند. جنس پایه ایمپلنت معمولاً از فلزات و آلیاژ هایی از آن ها است. اما بهترین و متداول ترین ماده استفاده شده اغلب تیتانیوم است. زیرا تیتانیوم میزان خوردگی بسیار کمی در دراز مدت دارد ، مقاومت بالایی دارد و همچنین به خوبی توسط بدن مورد پذیرش قرار می گیرد.

البته در مواردی بسیار نادر ممکن است بدن به تیتانیوم حساسیت داتشه باشد که در این صورت و با نظر پزشک می توان از ایمپلنت هایی با جنس های دیگر نظیر ایمپلنت زیرکونیوم استفاده کرد.

برای آشنایی کامل با جنس های ایمپلنت و برند ایمپلنت به لینک زیر مراجعه کنید .

برند ایمپلنت

 

اجرای ایمپلنت دندان

همانظور که گفته شد ایمپلنت دندان از اجرای متفاوتی تشکیل شده است. سه جزء اصلی که معمولاً در اکثر آن ها ثابت هستند فیکسچر اباتمنت و تاج دندان است.

1- فیکسچر : پایه ایمپلنت دندان و همان قسمت فلزی است که باید در داخل استخوان فک چفت و محکم شود. این پایه باید جنس بسیار محکمی داشته باشد تا بتواند در دراز مدت دوام بیاورد و همچنین با استخوان فک پیوند برقرار کند.

2- اباتمنت : رابط میان پایه و قسمت بالایی است. اباتمنت به صورت واسط در داخل فیکسچر که درون لثه است پیچ می شود و قسمت بالایی آن که سری گرد دارد محل قرارگیری دندان مصنوعی است.

3- تاج دندان : روکش یا همان دندان مصنوعی است که بر روی اباتمنت قرار می گیرد. تفاوت این دندان مصنوعی این است که جنس بسیار مقاومی دارد و متناسب با دندان های طبیعی هر شخص در لابراتور تهیه و تولید می شود. از این رو پس از قرار گیری بسیار طبیعی خواهد بود.

مراحل انجام ایمپلنت دندان

در ابتدا پس از احساس نیاز به ایمپلنت دندان باید به مرکز ایمپلنت مراجعه کرد تا توسط متخصص مربوطه عکسبرداری های لازم و نظر نهایی داده شود. در صورت تایید برای ایمپلنت و عدم وجود مشکل قرار برای روز عمل تعیین می شود. در صورتی که مشکلاتی نظیر کمبود استخوان یا وجود دندان پوسیده در داخل دهان وجود داشت ابتدا باید این موارد رفع شود.

در روز مراجعه برای عمل ابتدا کار با بی حسی موضعی آغاز می شود. سپس برشی بر روی لثه داده می شود تا دسترسی به استخوان فک مهیا شود.

پس از این مرحله با استفاده از مته مخصوص پزشکی سوراخی در نقطه مورد نظر برای کاشت ایجاد می کنیم و فیکسچر را در داخل آن چفت می کنیم. اکنون باید مدتی به ایمپلنت استراحت بدهیم تا استخوان فک با رشدش آن را در بر بگیرد و پیوند همگام سازی با آن بر قرار کند. این مدت بنا به تشخیص پزشکی چند ماهی طول خواهد کشید. خبر خوب این است که در طول این مدت تاج دندان نیز در لابراتور بر اساس رنگ و اندازه دندان های طبیعی فرد تولید می شود تا در هنگام مراجعه بدون اتلاف وقت به سراغ مراحل بعدی برویم.

پس از گذشت مدت استراحت و مراجعه مجدد برای ادامه عمل ابتدا بررسی می شود که پیوند برقرار شده است یا خیر. در صورت تایید پزشک ادامه ماجرا از سر گرفته می شود. دوباره برشی بر روی لثه ایجاد می شود و پس از دسترسی به ایمپلنت کار گذاشته شده نوبت به قرار دادن اباتمنت و سپس تاج دندان تولید شده بر روی آن است. پس از اتمام کار جراح توصیه های نهایی در رابطه با نحوه مراقبت و بالا بردن طول عمر ایمپلنت را برایتان بازگو خواهد کرد.

 

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مزیت های بسیار زیادی نسبت به روش های کاشت دیگر دارد که در زیر آن ها را با هم بررسی می کنیم :

1- ظاهر زیبا : زیبایی ظاهری از این رو است که تاج دندان به صورت اختصاصی برای هر شخص ساخته می شود و وقتی در داخل دهان جایگذاری شد در کنار سایر دندان ها حسی کاملاً طبیعی را به شخص منتقل می کند.

2- مقاومت بسیار بالا : از آنجایی که جنس پایه ایمپلنت از فلزات مستحکمی مانند تیتانیوم است و همچنین داخل استخوان فک قرار می گیرد و با آن پیوند برقرار می کند ، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار ها نسبت به سایر روش های کاشت دندان خواهد داشت.

3- طول عمر بالا : بسته به میزان موفقیت کاشت توسط جراح ، جنس و کیفیت ایمپلنت و میزان مراقبت های شخص این طول عمر متغیر استو اما به طور کلی ایمپلنت دندان طول عمر بالایی دارد .

4- بهبود جویدن : برای اشخاصی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند ، همیشه لق زدن آن در داخل دهان باعث اختلال در روند جویدن و خوردن غذا بوده است. اما با استفاده از ایمپلنت دندان به علت چفت و محکم بودنش این اتفاق نمی افتد و جویدن بسیار راحت تر و همانند دندان های طبیعی انجام می شود.

5- بالا رفتن اعتماد به نفس : شخص به علت داشتن لبخند زیبا در طول روز بیشتر لبخند می زند و راحت تر صحبت می کند و احساسی خجالتی ندارد. بنابراین به طور غیر ارادی اعتماد به نفسش بالاتر می رود.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از جدیدترین قیمت های ایمپلنت دندان به سایت مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایمپلنت دندان استخوان محبوبیت فیکسچر ایمپلنت دندان دندان مصنوعی پیوند برقرار تاج دندان دندان ها طول عمر بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!

دانشمندان دیرینه‌شناس، اخیرا به کشف‌های جدیدی در خصوص یک گونه عجیب و ماقبل تاریخ از ماهی قزل‌آلا رسیدند. این ماهی در حد و اندازه‌ای بزرگ و با دندان‌هایی شبیه به عاج وجود داشته است.
مجله پلوس وان (Plos One) اخیرا پژوهشی را منتشر کرده است که متعلق به یکی از کشف‌های جدید دانشمندان از تاریخ اقیانوس‌هاست.

به گزارش فارس، ماهی Oncorhynchus Rastrosus، گونه‌ای غول‌پیکر از خانواده ماهی قزل‌آلا که چند میلیون سال پیش در شمال غربی اقیانوس آرام آمریکای شمالی زندگی می‌کرد، دارای یک جفت دندان جلویی بود که از کناره‌های دهانش مانند عاج بیرون می‌آمد.

تخمین زده شده است که این ماهی غول‌پیکر به طول ۲.۷ متر می‌رسد. در ابتدا، محققان تصور می‌کردند که دندان‌های جلویی بزرگ این ماهی مانند دندان‌های نیش به سمت عقب، یعنی به سمت دهان است. این تصور تا حد زیادی به این دلیل بود که فسیل‌های دندان‌ها جدا از بقیه جمجمه کشف شده است.


اگرچه تاکنون کاربرد‌های بالقوه این دندان‌های عجیب به طور کامل مشخص نشده است، اما محققان معتقدند که احتمالاً این ماهی از آن‌ها برای مبارزه یا به عنوان ابزاری برای کندن لانه‌ها در کف دریا استفاده می‌کرده است. دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که این امکان وجود دارد که از دندان‌ها برای اهداف متعدد استفاده شوند، ولی احتمالاً از دندان‌ها براکشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!ی گرفتن طعمه استفاده نمی‌شده است.

کرین کلاسون، پژوهشگر اصلی و استاد آناتومی در کالج پزشکی فیلادلفیا، می‌گوید: «ما برای دهه‌ها می‌دانستیم که این ماهی قزل‌آلای منقرض شده از مرکز اورگان، بزرگترین ماهی‌هایی هستند که تاکنون زندگی کرده‌اند. اکتشافاتی مانند اکتشاف ما نشان می‌دهد که آن‌ها احتمالا غول‌های مهربانی نبوده‌اند. این دندان‌های بزرگ عاج‌مانند برای دفاع در برابر شکارچیان، رقابت با سایر ماهی‌های قزل‌آلا و در نهایت ساختن لانه‌هایی برای حفاظت از * استفاده می‌شده است.»

برایان سیدلاوسکاس، استاد دانشگاه ایالتی اورگان، می‌افزاید: «ما همچنین تأکید می‌کنیم که ماده‌ها و نر‌ها به طور یکسان دارای دندان‌های بزرگ و عاج‌مانند بوده‌اند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پاندای قرمز گیاه‌ خوار با اصالت چینی (+عکس) این حیوان عجیب برای زنده ماندن باید در خواب هم غذا بخورد! (+عکس) خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • آشنایی با کابل نسوز
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ