Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو خبر داد.

فرزاد بازیار امروز ۸ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: احداث پست شماره یک (نیروگاه) به مساحت ۱۰۷۰ مترمربع، احداث پست شماره ۳ (ایمنی زمینی و هواشناسی) به مساحت ۳۷۰ مترمربع، احداث پست شماره ۴ (ترمینال و تکنیکال) به مساحت ۳۷۰ مترمربع، احداث پست شماره ۵ (انتظامی) به مساحت ۳۷۰ مترمربع که همگی شامل زیرزمین و طبقه همکف است در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه احداث پست شماره ۶ (روشنائی باند) به مساحت ۴۷۶ مترمربع از دیگر پروژه های تاسیسات زیربنایی فرودگاه است، ادامه داد: احداث ساختمان مخزن آب به مساحت ۱۳۰ مترمربع شامل یک زیر زمین با دیواره های بتنی و محافظ دیوار آجری با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب و احداث ساختمان تصفیه خانه و تلمبه خانه به مساحت ۴۱ مترمربع شامل یک اتاق تلمبه خانه و دو حوضچه تصفیه از دیگر پروژه های درحال اجرا هستند.

بازیار در تشریح مشخصات تاسیسات زیر بنائی فرودگاه ماکو اظهار کرد: شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۵۱۰۰ متر و به عمق خاکبرداری ۲٫۵ الی ۳ متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری ۱۳۰۰۰ مترمکعب، شبکه آبرسانی به طول ۷۱۳۰ متر و به عمق ۱٫۵ متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری ۱۰۷۰۰ مترمکعب، شبکه توزیع گاز به طول ۶۰۰۰ متر و به عمق ۱٫۵ متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری ۶۳۰۰ مترمکعب،   داکت بانک برق و دیتا به طول ۳۰۰۰ متر به عمق ۲٫۲۰ متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری ۶۵۰۰ مترمکعب و  چراغهای روشنائی محوطه و پارکینگ به تعداد ۲۹۸ عدد از چهار نوع متفاوت با برآورد خاکبرداری ۱۷۳۵ مترمکعب از جمله مشخصات تاسیسات زیربنایی فرودگاه است.

به گزارش ایسنا، وی مبلغ برآورد نهایی اجرای این پروژه را ۱۹۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای محوطه سازی فرودگاه نیز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بازیار پهنه محوطه سازی فرودگاه را حدوداً ۱۳۵ هکتار برشمرد و افزود: ۸۰ هزار متر مکعب برآورد تقریبی کل خاکبرداری محوطه است و ۱۱ کیلومتر طول جاده های محوطه به عرض حدود ۹ متر است که در حال اجرا می باشد.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای تامین تجهیزات و سیستم های مورد نیاز پست های برق فرودگاه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است، افزود: تامین تجهیزات و سیستم های مورد نیاز پست های برق فرودگاه از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه آزاد ماکو احداث پست شماره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد از بسیج ماشین‌آلات برای اجرای مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در مجاورت پارک کوهستان در کوتاه‌ترین زمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، از روز گذشته عملیات ساخت یک مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در سیل بند پارک کوهستان یزد به همت شهرداری و دستگاه‌های مختلف آغاز شده است.

محمدجواد آقایی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد در این خصوص اظهار کرد: احداث این سیل بند با همکاری سپاه الغدیر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان، استانداری و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای تأمین ماشین آلات صورت گرفته است.

وی افزود: در نظر داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخزن ۱۶۰ هزار متر مکعبی در سیل بند پارک کوهستان اجرا شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از روان آب‌های بالادست پارک کوهستان مدیریت شده و ایمنی شهر حفظ می‌شود.

کد خبر 748775

دیگر خبرها

  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد