Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان اتحادیه اروپا ضمن استقبال از توافق سیاسی برای تقسیم قدرت در افغانستان خواستار اعلام آتش‌بس فوری و دائمی در این کشور شدند. ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رئیس کمیته روابط خارجی و هیئت روابط با افغانستان با انتشار بیانیه‌ای مشترک از توافق سیاسی برای ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان استقبال کرده و افزودند که این توافق اجازه می‌دهد تا روند جامع صلح آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه، پارلمان اروپا با تاکید بر تحقق صلح از همه ذینفعان در افغانستان خواست تا بدون تعلل توافق را بطور کامل اجرا کنند.

پارلمان اروپا همچنین به مردم افغانستان و دولت و نیروهای امنیتی این کشور اطمینان داد که کمک‌های اتحادیه اروپا ادامه خواهد یافت و از تمام ذینفعان در افغانستان نیز خواست تا آتش‌بس فوری و دائم برقرار کنند.

پیش از این اتحادیه اروپا تهدید کرده بود که ادامه بحران انتخاباتی و اختلافات بین رهبران سیاسی افغانستان بر کمک‌های اروپا از افغانستان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اتحادیه اروپا: ادامه اختلافات سیاسی در افغانستان بر کمک‌های ما تاثیر می‌گذاردنماینده اتحادیه اروپا: «امارت اسلامی» ایجاد شود به افغانستان کمک نمی‌کنیمعبدالله: اتحادیه اروپا از توافق سیاسی در افغانستان حمایت کرد

روز گذشته نیز «عبدالله عبدالله»  رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و نمایندگان اتحادیه اروپا در افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره توافقنامه سیاسی تقسیم قدرت، پیشرفت‌ها در روند صلح، آتش‌بس، تبادل زندانیان، تسریع آغاز مذاکرات فراگیر صلح و حمایت اتحادیه اروپا از تلاش‌های صلح صحبت کردند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

علیرضا قاسمی در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد