Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در حالی از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده که بسیاری از برآوردهای انجام شده حاکی از آن است که آمار واقعی تلفات در این کشور بسیار بیشتر از رقم‌های رسمی اعلام شده است. تاریخ انتشار: 14:49 - 08 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۴۵۰

خبرگزاری میزان - جدیدترین آمار منتشره از سوی دانشگاه «جانز هاپکینز» حاکی از عبور شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۱۰۰ هزار نفر است؛ شمار افرادی که در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند به یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۹۱۱ نفر رسیده و ۱۰۲ هزار و ۱۱۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از منابع آمریکایی بر این عقیده هستند که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور بسیار بالاتر از آمار‌های رسمی اعلام شده است.

پایگاه روزنامه گاردین در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد که «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، تاکنون به عبور شمار تلفات از مرز ۱۰۰ هزار نفر واکنشی نشان نداده و در صفحه توییتر خود ویدئویی را بازنشر کرده که او را «بزرگ‌ترین رییس جمهور تاریخ آمریکا» توصیف می‌کند.

ترامپ پیش از این آمار ۱۰۰ هزار نفری تلفات را «وحشتناک» توصیف کرده، اما مدعی شده که دولت آمریکا اجازه فراتر رفتن شمار قربانیان را به بیش از این رقم نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: کرونا در آمریکا؛ پافشاری ترامپ بر بازگشایی مشاغل

در حال حاضر شمار تلفات ویروس کرونا در آمریکا به شمار مجموع تلفات جنگ ویتنام و جنگ کره رسیده و در حال نزدیک شدن به آمار ۱۱۶ هزار آمریکایی است که در جریان جنگ جهانی اول کشته شده اند.

گاردین در این باره می‌نویسد: شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا همچنان در حال افزایش است و مقامات فدرال هشدار داده اند که احتمالا تعداد واقعی تلفات بسیار بیشتر از آمار‌های رسمی است.

اطلاعاتی که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا جمع آوری شده، نشان می‌دهد که «مرگ‌های بیشتر» در هر ایالت فراتر از میانگین آمار فصلی مرگ و میر است و این امر بیانگر آن است که آمار‌های رسمی، هزاران مورد فوتی را در نظر نگرفته اند.

بالاتر رفتن شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا موج انتقادات را متوجه دولت این کشور کرده است؛ «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان ویروس کرونا، دولت این کشور را به دلیل عدم اقدام به موقع برای مهار کرونا محکوم کرده است.

«الیزابت وارن»، سناتور دموکرات ایالت «ماساچوست»، نیز در واکنش به رسیدن آمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر، گفته که اگر دولت اقدامات بیشتری برای مهار کرونا انجام می‌داد بسیاری از این افراد نجات پیدا می‌کردند.

با این وجود دولت آمریکا همچنان بر بازگشایی مشاغل و رفع محدودیت‌های مبارزه با کرونا اصرار دارد و برخی محدودیت‌ها نیز در ایالت‌های مختلف لغو شده اند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داده که به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، بسیاری از شرکت‌ها به خصوص در بخش خصوصی با کمبود بودجه مواجه شده و اقدام به تعدیل نیرو‌های خود می‌کنند و موج دوم بیکاری در این کشور در راه است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا در آمریکا حوادث بین الملل کرونا در آمریکا شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا مرز ۱۰۰ هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار

همشهری آتلاین: در آمریکا همزمان با داغ شدن و فراگیر شدن جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین، بازداشت‌ها نیز شدت گرفته است. این بازداشت ها هم شامل اساتید دانشگاه و هم دانشجویان است. در این گزارش نگاه آماری به بازداشت‌های دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا انداخته‌ایم.

مهمترین بازداشت ها

اعتراضات دانشجویی برای حمایت از فلسطین در آمریکا همراه با بازداشت‌های مهمی نیز بوده است. مهمترین بازداشت‌های دانشگاهی در آمریکا در ارتباط با فلسطین را می توان این موارد دانست:

نوئل مک‌آفی: رئیس گروه فلسفه دانشگاه اموری

کارولین فولین: استاد اقتصاد دانشگاه اموری

آمار بازداشت های دانشجویی

در یک هفته گذشته همزمان با برگزاری اعتراضات دانشگاهی در حمایت از فلسطین، پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض و حامی فلسطین را بازداشت کرده است. این فهرست براساس گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، شامل آخرین آمار دانشجویان بازداشت شده تا شامگاه جمعه است.

دانشگاه کلمبیا نیویورک: ۱۰۸ نفر

دانشگاه اموری در آتلانتا: ۲۰ نفر

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس: ۹۳ نفر

کالج امرسون در بوستون: ۱۰۸ نفر

دانشگاه تگزاس در آستین: ۵۸ نفر

دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون: ۳۳ نفر

دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا: ۳ نفر

دانشگاه مینه سوتا: ۹ نفر

دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس: ۱۲ نفر

دانشگاه نورث وسترن در ایلینوی: ۲۰۰ نفر

دانشگاه کنتیکت در استورس: ۱ نفر

دانشگاه نیویورک در منهتن: ۹۰ نفر

دانشگاه ییل در نیوهیون: ۴۰ نفر

بیشتر بخوانید:

نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد واکنش‌ها

اعتراضات دانشجویی حمایت از فلسطین و مداخله پلیس با واکنش‌های مختلف روبرو شده است.

سرکوب کنید: حمایت «کریس کار»، دادستان کل جورجیا از خشونت پلیس علیه معترضان

معترضان اجاره‌ای: اقدام سفارت اسرائیل در آمریکا در سازماندهی معترضان برای مقابله با حامیان فلسطین در دانشگاه‌ها

لاف سازمان ملل: ادعای فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل درباره حمایت این سازمان از آزادی بیان

اتهام زنی به پوتین: ادعای« نانسی پلوسی»، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر نقش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تظاهرات طرفداران فلسطین

دستگیری معترضان: درخواست «مک کانل»، رهبر اقلیت سنای آمریکا از دادستان آمریکا برای دستگیری معترضان

مقابله با دانشجویان: درخواست ۳۵ سناتور ارشد جمهوریخواه از اف بی آی برای مقابله با دانشجویان

کد خبر 847316 برچسب‌ها اف‌بی‌آی روسیه نانسی پلوسی فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکنش توییتر رسمی باشگاه بارسلونا به ماندن ژاوی؛ فراتر از یک مربی
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد