Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی کاویانی روز پنجشنبه درجلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، افزود: شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های ضرر دیده در ویروس کرونا ابلاغ‌ شده‌است و واحدها تا پایان خردادماه فرصت دارند در سامانه کارا ثبت‌نام نمایند.

وی اضافه کرد: مبلغ درنظر گرفته‌شده برای استان قم به تفکیک دستگاه‌ها و بانک‌ها اعلام‌ شده‌است و این مبلغ نیز ویژه بنگاه‌هایی است که دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب جدی متحمل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات تاکید شده‌است که بانک‌ها نمی‌توانند این مبلغ را بابت چک‌های برگشتی، معوقات و بدهی‌ها مسدود نمایند.

به گفته کاویانی، ‌نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است که اقساط آن از اول مهرماه آغاز می‌شود و مدت بازپرداخت آن نیز ۲۴ ماه می‌باشد.

وی با بیان این‌که روش گرفتن سفته درجدول مربوط به تسهیلات مشخص‌ شده‌است، گفت: همچنین در زمینه کارگاه‌هایی که تعطیل ‌شده‌است،‌ به ازای هر فرد ۱۶۰ میلیون ریال و برای کارگاه‌های فعال ۱۲۰ میلیون ریال درنظر گرفته ‌شده‌است.

وی افزود: ملاک عمل میانگین لیست بیمه آبان، ‌آذر و دی‌ماه سال گذشته می‌باشد و نظارت بر عهده اداره تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید در مدت سه روز نتیجه بررسی‌ها را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند و این وزارتخانه نیز مشمولان را به بانک معرفی و بانک نیز باید در مدت یک هفته تسهیلات را پرداخت نماید.

در این جلسه موضوعاتی از جمله چک‌های برگشتی، مالیات، خسارت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها در بحران کرونا مطرح و برای رونق اقتصادی پیشنهادهایی از جمله تفویض ارزش‌گذاری کالا به استان، اعتبار یک‌ساله به بخشنامه‌های کشوری، حذف ارز نیمایی و یکسان‌سازی نرخ ارز، مجوز واردات بدون انتقال ارز و واردات در مقابل صادرات، حذف نظارت چندلایه در استان بر فعالان اقتصادی و لزوم استقرار نماینده بانک مرکزی در استان،مطرح شد.

همچنین  عدم تفویض اختیار کمیته ارزش‌گذاری کالا، فاصله ارز نیمایی و کالایی، عدم ثبات نرخ ارز، بخشنامه‌های مکرر و متناقض، رفع تعهد ارزی واردات، طولانی بودن ثبت آمار توسط بانک مرکزی و اجرای قانون چک‌های برگشتی از جمله مشکلات مطرح‌شده در این جلسه بود.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی ویروس کرونا قم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی ویروس کرونا قم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تسهیلات بانکی ویروس کرونا قم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان، ۳۵ میلیارد تومان برای محور بجنورد -سنخواست، ۳۰ میلیارد تومان برای محور جاجرم- میامی و ۱۰ میلیارد تومان برای محور بجنورد - اسفراین تخصیص یافت.
وی در ادامه همچنین افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای سد گلمندره در شهرستان گرمه، ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب شهر بجنورد، ۸۶ میلیارد تومان برای اجرای دانشکده داروسازی ابلاغ شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: این میزان اعتبار به صورت نقد و از ردیف تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای طرح ملی مصوب سفر دولت به استان ابلاغ شد.
تامین ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی در قالب ۲۰۰ طرح مصوب شد که تا ابتدای امسال ۴ هزارو ۰۰۲ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته بود.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان