Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاله ملک نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لزوم ارتقای سطح و مقیاس طرح‌های برون دانشگاهی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باتوجه به بررسی‌هایی که پژوهشگاه دانشگاه صورت گرفته، فهمیدیم که اساتید و واحدهای دانشگاهی در انجام طرح‌های خرد تا 400 میلیون عملکرد قابل قبولی داشته‌اند ولی درخصوص پروژه‌های برون دانشگاهی کلان عملکردی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اخذ پروژه‌های کلان نیاز به اعتمادسازی و رایزنی‌هایی در سطح سازمان‌ مرکزی دانشگاه نیاز است. درهمین راستا از این پس قرارداد و مدیریت طرح‌های کلان ارتباط با صنعت و برون دانشگاهی با محوریت پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه راهبری می‌شود.

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: صرفاً فرآیند نظارت و مدیریت کلان پروژه‌ها در ستاد اتفاق می‌افتد، مراحل مطالعاتی و عملیاتی طرح‌ها با محوریت و برعهده واحدهای دانشگاهی و اساتید دانشگاه انجام خواهد شد.

ملک نیا درباره رویکردهای جدید ارتباط با صنعت عنوان کرد: رسالت خود را چنین تعریف کرده‌ایم که علاوه بر ایجاد بسترهای لازم در واحدهای دانشگاهی برای جذب طرح‌های برون دانشگاهی و ارتباط با صنعت خُرد، مدیریت و ایجاد ارتباط برای کلان پروژه‌ها را در ستاد راهبری کنیم.

وی ادامه داد: این رویکرد تاکنون موفق عمل کرده و اکنون مجموع سه کلان پروژه‌ای که تفاهم‌نامه‌های آنها منعقد شده بالغ بر هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای دیگری نیز در راه است که به زودی به مجموع سطح همکاری‌های دانش‌بنیان اضافه خواهد کرد.

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به‌صورت‌ کلی با افزایش سطح تبادلات و تفاهم‌نامه‌ها به این حقیقت می‌رسیم که دانشگاه در جذب پروژه‌های کلان با چالش خاصی روبرو نیست و هیچ مشکلی وجود ندارد ولی باید اذعان کرد روندهای پیاده‌سازی پروژه‌ها با مشکلاتی همراه است و بسترهای مناسب را هنوز نتوانسته‌ایم در بستر واحدهای دانشگاهی شکل بدهیم، که این روند باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

358 / 167 جذب کلان پروژه ها در دانشگاه آزاد انعقاد هزار میلیارد تفاهم نامه ارتباط با صنعت لاله ملک نیا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحدهای دانشگاهی واحدهای دانشگاه ارتباط با صنعت برون دانشگاهی دانشگاه آزاد تفاهم نامه کلان پروژه پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ جلسه‌ای با حضور دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت و معاونین تحقیقات سازمان اتکا در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

تفاهم‌نامه مذکور اسفند سال ۱۴۰۲ با هدف حل مسائل، رفع نیازها و کمک به هوشمندسازی سازمان اتکا منعقد شده بود.

در ابتدای جلسه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف از قبیل پارک نوآوری و مجتمع فناوری متناسب با ماموریت و نیازمندی‌های سازمان اتکا معرفی شد.

سپس اقدامات انجام شده از زمان امضای تفاهم‌نامه همکاری در خصوص جلسات و بازدیدهای برگزار شده و نیازمندی‌ها و پیشنهادهای انجام پروژه تهیه شده مطرح شد.

در پایان دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل مجتمع فناوری استاد رضا روستا آزاد افتتاح شد.

کد خبر 6087739

دیگر خبرها

  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان