Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@23:15:19 GMT

هورمون‌ها هم در افزایش فشارخون تاثیر دارند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۱۴۵۱

هورمون‌ها هم در افزایش فشارخون تاثیر دارند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، در بیماری موسوم به «آلدوسترونیسم اولیه»، غدد فوق کلیوی هورمون آلدوسترون را بیش از حد زیاد تولید می‌کند. این شرایط باعث می‌شود بدن سدیم را حفظ کرده و پتاسیم را از دست بدهد و باعث افزایش فشار خون شود.

در مطالعه جدید مشخص شد حدود ۲۲ درصد بیماران مبتلا به فشارخون بالا مبتلا به آلدوسترونیسم اولیه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتباط کار زیاد و افزایش  خطر فشارخون بالا

دکتر «آناند وایدیا»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان زنان بوستون، در این باره می‌گوید: «گرچه تصور می‌رفت بیماری آلدوسترونیسم اولیه نادر باشد، به نظر می‌رسد این عارضه علت شایع در فشارخون بالا باشد.»

خبر خوب این است که آلدوسترونیسم اولیه قابل درمان است. بهترین راه‌های درمان این عارضه، داشتن سبک زندگی سالم و مصرف داروهای مسدودکننده آلدوسترون نظیر اسپیرونولاکتون (spironolactone) و اپلرنون (eplerenone) است.

کد خبر 515753 برچسب‌ها بیماری - فشار خون

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فشار خون بیماری فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

شاخص گلیسمی هندوانه ۱۰۳ و بار گلیسمی ۱۱۳۳ است. بلافاصله پس از مصرف، سطح قند افزایش می‌یابد و همچنین فیبر بسیار کمی دارد؛ بنابراین باید از لیست ترجیحات غذایی دیابتی حذف شود. در واقع از آنجایی که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا، اما بار گلیسمی پایینی است، مصرف آن باید در مقادیر کم و همراه با غذا‌های حاوی چربی‌های سالم مانند دانه‌های روغنی و پروتئین باشد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، هندوانه کم کالری، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان به عنوان ویتامین A و C است، برای سلامت چشم ضروری است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

بار گلیسمی هندوانه پایین است، یعنی حتی اگر قند خون شما را به سرعت نسبت به سایر غذا‌ها افزایش دهد، قند خون شما را خیلی بالا نمی‌برد. به همین دلیل، مصرف هندوانه در مقادیر متوسط و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است.

دیگر خبرها

  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود