Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم با بیان اینکه با رانت و ناعدالتی که برای رتبه بندی و امتیازدهی منتخبین برای حضور در کمیسیون‌ها ایجاد شده است عملا کارکرد کمیسیون‌ها زیر سؤال می‌رود، گفت: برخی منتخبین که سابقه نمایندگی دارند با این کار تلاش دارند تا از مزایای نمایندگی‌شان استفاده کنند.

سارا فلاحی منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: متأسفانه مجلس دهم در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با تصویب موضوعی محدودودیت‌هایی برای منتخبین جدید در زمینه حضور در کمیسیون‌ها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**اولویت حضور افراد در کمیسیون‌های تخصصی مجلس کار تخصصی است نه رانت

فلاحی خاطرنشان کرد: مجلس دهم با تصویب موضوعی خاص در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس رانت ویژه‌ای برای نمایندگان پیشین و نمایندگان ادوار قائل شده است، این در حالی است که ما اعلام می‌کنیم کمیسیون تخصصی مجلس باید کارهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد، لذا قرار نیست که منتخبین جدید در کمیسیون‌ها کارهای حاشیه‌ای انجام دهند یا برای مثال قرار نیست به سفرهای خارجی کمیسیون فکر کنیم، بلکه قرار است باری از دوش مردم برداشته و مشکلات کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنیم.

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم اظهار داشت: اولویت حضور افراد در کمیسیون‌های تخصصی مجلس کار تخصصی آنهاست، لذا سابقه حضور در آن کمیسیون نمی‌تواند منجر به رفع مشکلات کشور شود.

وی گفت: وقتی با مصوبه مجلس پیشین،‌ سوابق نماینده در آن کمیسیون و مجلس پیشین مد نظر قرار می‌گیرد، از عدالت به دور است در حالی که باید تخصص افراد و تحصیلات مد نظر باشد.

**انتقاد از رانت و ناعدالتی رتبه بندی و امتیازدهی منتخبین برای حضور در کمیسیون‌ها 

فلاحی افزود: متأسفانه کمیسیون آیین نامه مجلس پیشین طوری موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برنامه ریزی کرده که نمایندگان دارای سوابق قبلی در کمیسیون‌ها اولویت بیشتری نسبت به دیگران برای حضور در برخی کمیسیون‌ها دارند.

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم اظهار داشت: وقتی نماینده‌ای تخصصی ندارد، به چه دلیل باید در کمیسیونی خاص حضور داشته باشد و چرا اصلاً او باید بارها در یک کمیسیون حضور پیدا کند؟

وی خاطرنشان کرد: وقتی طرح یا لایحه‌ای به کمیسیون می‌آید باید توسط متخصصین آن کمیسیون که عضو آن هستند مورد بحث و بررسی قرار گیرد، در حالی که برخی اعضای کمیسیون‌ها اصلاً تخصص لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بررسی آن موضوع ندارند.

فلاحی اضافه کرد: با رانت و ناعدالتی که برای رتبه بندی و امتیازدهی منتخبین برای حضور در کمیسیون‌ها ایجاد شده است عملا کارکرد کمیسیون‌ها زیر سؤال می‌رود، در حالی که برخی منتخبین که سابقه نمایندگی دارند با این کار تلاش دارند تا از مزایای نمایندگی‌شان استفاده کنند.

** منتخبین دارای سابقه نمایندگی می‌توانند به هر کمیسیونی بروند

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم تصریح کرد: متأسفانه تعداد زیادی از منتخبین برای حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درخواست عضویت داده‌اند که به نظر می‌رسد دلیل این کار حجم زیاد سفرهای خارجی است که به نظر من برای نماینده ننگ است که به خاطر سفر خارجی به عضویت یک کمیسیون درآید.

وی با بیان این که 56 نماینده مجلس دهم در زمره منتخبین مجلس یازدهم هستند و 107 نماینده ادوار هم بین منتخبین مجلس یازدهم هستند، گفت: این تعداد با استفاده از امتیاز و رانتی که مجلس پیشین برای آنها قائل شده، می‌توانند به هر کمیسیونی که اراده کنند بروند.

**منتخبین جدید در مجلس برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی در حاشیه قرار گرفته‌اند 

فلاحی خاطرنشان کرد: منتخبین جدید در مجلس برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی در حاشیه قرار گرفته‌اند که شاید حضورشان در کمیسیون تخصصی با مدرک و سوابقشان امکان پذیر نباشد و حتی ممکن است به کمیسیون غیر تخصصی بروند.

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم اظهار داشت: منتخبین مجلس یازدهم به دنبال آن هستند تا آیین نامه داخلی مجلس درباره حضور منتخبین در کمیسیون‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اصلاح کنند؛ چراکه قرار است مجلس یازدهم با رانت خواری‌ها مبارزه کند؛ این اقدامی که مجلس پیشین انجام داده رانت برای منتخبین دارای سوابق نمایندگی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام مجلس مجلس یازدهم منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم برای حضور در کمیسیون ها کمیسیون های تخصصی منتخبین جدید مجلس پیشین آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر این اساس مجلس در روزهای یکشنبه سه شنبه و چهارشنبه هر هفته نشست علنی برگزار می کند که جلسه سه شنبه ها نظارتی خواهد بود.

این روال در مدت زمان حدود سه هفته ای که تا پایان دوره یازدهم مجلس باقی مانده ادامه خواهد داشت.

آخرین نشست علنی دوره یازدهم مجلس در روز چهارشنبه دوم خردادماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس