Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هواپیمایی ایرباس قصد دارد دستگاهی جدید با عنوان بینی الکترونیکی را برای تشخیص وجود بمب‌ها در مکان‌های عمومی آزمایش کند. بینی مذکور که طراحی مشابه با عروس دریایی دارد برای تقلید کردن از قدرت بویایی سگ‌ها در تشخیص مواد منفجره ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فناوری نوین توسط استارت‌آپ کنیکو معرفی شده و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال ۲۰۲۰ برای استفاده در فرودگاه‌ها آماده شود.

جزئیات اختراع فناوری تشخیص مواد منفجره در فرودگاه‌ها

فناوری جدید از یک‌سری پردازنده‌های سیلیکونی در خود بهره می‌برد که توسط سلول‌های زنده تقویت شده‌اند. بنیانگذار استارت‌آپ کنیکو، اوشیورنوا آگابی درباره اختراع این شرکت گفت: " ما موفق به ساخت فناوری جدیدی شدیم که به می‌تواند رایحه‌های مختلف را حس کند". وی در توضیح عملکرد دستگاه ادامه داد: " کاری که ما بر روی این فناوری انجام داده‌ایم آن است که سلول‌های مغزی مانند هلک و یا آستروسیت‌ها را با اصلاح ژنتیکی به دستگاه انتقال می‌دهیم تا گیرنده‌های بویایی داشته باشد ".

به دنبال شیوع ویروس کرونا، این شرکت همچنین در نظر دارد فناوری خود را برای تشخیص ویروس‌های واگیردارد ارتقا دهد. شرکت Koniku توانسته فناوری خود را برای تشخیص بیماری‌ها همانند مواد منفجره ارتقا دهد. همانطور که سگ‌های تعلیم دیده می‌توانند سرطان‌های خاص را شناسایی کنند، دستگاه‌های این شرکت نیز قادر خواهند بود رفتار‌های مشابهی را از خود نشان دهند. آگابی در مصاحبه اخیر خود از نحوه فعالیت دستگاه‌های سلامتی خود در آینده چنین گفت: " شما کافی است زمانی که از خواب بیدار می‌شوید تنفس خود را به دستگاه انتقال دهید، این فناوری بلافاصله اقدام به پردازش و آزمایش می‌کند و وضعیت سلامت شما را اعلام می‌کند. این هدفی است که برای آینده نزدیک در نظر داریم ".

گفتنی است از آن‌جا که تا به حال تعداد زیادی دستگاه‌های تشخیص مواد منفجره در دنیا ساخته و سپس شکست خورده‌اند، امکان دارد فناوری جدید نیز با مشکلات مشابه‌ای مواجه شود. اما این مسئاله که شرکت ایرباس تصمیم گرفته به کنیکو کمک کند، امیدواری را برای مخاطبین افزایش می‌دهد. گفتنی است ایرباس از سال ۲۰۱۷ در حال پشتیبانی از کنیکو است و پیش از این اظهار داشته که آن‌ها قصد دارند فناوری فوق‌العاده‌ای را برای ایجاد امنیت در دنیا اختراع کنند.

بیشتر بخوانید: مقایسه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس X ؛ کدام یک دنیای بازی‌ها را متحول می‌کند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت ایرباس امنیت اجتماعی فضای مجازی مواد منفجره برای تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!

گزارشی از وضعیت ناوگان هواپیمایی کشور را در اینجا می‌خوانید:

به گزارش اعتماد، در بخش عرضه، کارشناسان می‌گویند به غیر از ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروند‌ای‌تی‌آر و چند فروند ایرباس ۳۴۰ ماهان، کل ناوگان کشور باید بازیافت شود.

«بازیافت» هواپیما بدین معنی است که بدنه هواپیما که از جنس آلومینیوم است به قطعات کوچک بریده شده و به کارخانه‌های مربوطه جهت ذوب و تبدیل به آلومینیوم نو شود. همچنین سایر قطعات اعم از سیم‌های مسی، قطعات فولادی، پلاستیک‌ها و... نیز تا جای ممکن بازسازی شوند.

کارشناسان حوزه هوانوردی می‌گویند حدود ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری در کشور ارزش عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن توربوپراپ با ظرفیت ۷۰ نفر هستند که به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند. می‌ماند ۷، ۸ فروند هواپیما که باید پرواز‌های داخلی و خارجی را به صورت همزمان انجام دهند که البته آن‌ها هم با کمبود قطعات مواجه هستند.

به عبارت دیگر، در حالی که کشور‌های امارات، قطر و ترکیه در مجموع بالای هزار فروند هواپیمای سرحال دارند، تعداد هواپیما‌های قابل اتکای ایران ۷ یا ۸ فروند است و باقی هواپیما‌های کشور شدیدا فرسوده شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟