Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان ورامین گفت: شهرستان ورامین قطب کشاورزی استان تهران است و با تولید محصولات با کیفیت باغی، زراعی و دامی، بخش مهمی از نیاز غذایی استان تهران و سایر مناطق کشور را تأمین می‌کند.

حسین کاغذلو در بازدید از بخش‌های مختلف مرکزی و جوادآباد ورامین گفت: همواره برخی از افراد سودجو تلاش دارند تا با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به سودهای هنگفت دست پیدا کنند که این امر باعث تخریب اراضی حاصلخیز کشاورزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این که اجازه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ورامین را نمی‌دهیم تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون با حکم قضایی و بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ، ده‌ها مورد ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق مختلف شهرستان تخریب شده و اراضی کشاورزی به حالت قبلی بازگشته‌اند.

وی با اشاره به آغاز زمان برداشت غلات در شهرستان ورامین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاوری شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته که هم اکنون عملیات برداشت محصول جو از سطح 10 هزار هکتار آغاز شده است.

فرماندار ورامین گفت: شرایط مساعد جوی، بارش‌های مناسب اوایل فصل و توجه کشاورزان به توصیه کارشناسان، باعث شده تا وضعیت مزارع جو مناسب باشد.

به گزارش ایسنا وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بهسازی و ترمیم روکش آسفالت معابر جاده‌های روستایی شهرستان ورامین گفت: با هماهنگی اداره کل راهداری استان تهران و تأمین اعتبارات مورد نیاز، کار روکش آسفالت جاده روستایی شاهزاده محمد(ع) تا روستای خالدآباد به طول ۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال آغاز شد و با تعیین پیمانکار، کار ترمیم جاده چرمشهر به سه‌راهی حسن‌آباد انجام می‌شود.

وی افزود: دولت اقدمات مؤثری را در حوزه آب، برق و گاز شهرستان ورامین انجام داده که افزایش 40 مگاواتی ظرفیت توزیع برق، اجرای خط 63 کیلوولت شهرستان پس از 13 سال، اجرای خط انتقال گاز به منطقه حصارگلی و تلاش برای رفع مشکلات مناطق روستایی و شهری با انتقال آب سد ماملو به شهرستان بخشی از این اقدامات است.

لینک کوتاه: asriran.com/00345K

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ورامین شهرستان ورامین اراضی کشاورزی ورامین گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی