Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن امیری در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای اول و دوم فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد اظهار کرد: هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان، در سال ۹۸ با رشد ۲ درصدی نسبت به سال قبل و با تولید بیش از ۱۴ میلیون و ۳۹۴ هزار مگاوات‌ساعت برق در شبکه سراسری کشور، گامی بلند در جهت تأمین برق پایدار و پیشگیری از بروز خاموشی و قطع برق برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال جهش تولید نیز این گروه نهایت تلاش خود را به منظور افزایش ظرفیت آماده نیروگاه‌ها و تولید برق پایدار به کار گرفت که در نتیجه آن، طی دو ماه ابتدایی سال ۹۹ میزان تولید نیروگاه‌های گروه صبا با رشد چشمگیر ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقمی بالغ بر ۲ میلیون مگاوات‌ساعت رسیده است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا افزود: علاوه بر بهره‌برداری از نیروگاه‌های موجود، گروه صبا در راستای تأمین مصرف رو به رشد برق در کشور، پروژه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد که از آن جمله می‌توان به نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد اشاره کرد.

امیری با اشاره به ظرفیت نیروگاه خرم‌آباد گفت: این نیروگاه در فاز اول با ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات و هزینه سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیون یورو با شبکه سراسری برق کشور سنکرون می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان تولید سالیانه این نیروگاه بالغ بر ۳،۴۰۰،۰۰۰ مگاوات ساعت است و این نیروگاه توانایی تأمین حدود ۱% از پیک مصرف برق کشور و ۱۰% از تولید برق غرب کشور را دارا است.

به گفته وی، دو پروژه بزرگ ملی بخش بخار نیروگاه چابهار و نیروگاه خرم آباد هر یک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، پروژه به‌سازی نیروگاه شهید مدحج زرگان و افزایش ظرفیت قابل بهره برداری نیروگاه از محل افزایش بهره وری به میزان ۱۵۰ مگاوات از پروژه‌های در دست انجام هلدینگ صبا در سال جهش تولید است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا افزود: با اجرای پروژه‌های مذکور در سال جهش تولید مجموعاً ۵۱۱ مگاوات به ظرفیت قابل بهره برداری برق کشور افزوده خواهد شد که گام مؤثری در راستای تحقق شعار سال می‌باشد.

امیری تاکید کرد: علاوه بر پروژه‌های مذکور، چهار پروژه اجرای بخش بخار نیروگاه خرمشهر به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات، فاز دوم نیروگاه خرم آباد به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، نیروگاه گازی بندر عباس به ظرفیت ۱۶۷ مگاوات در دستور کار گروه قرار گرفته است که در سال ۹۹ آغاز و بهره برداری از آنها طی سال‌های آتی به انجام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: هزینه سرمایه گذاری این پروژه‌های ۵ ساله مجموعاً بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است که از این مقدار بیش از ۳ هزار میلیارد تومان آن در سال ۹۹ سرمایه گذاری خواهد شد.

کد خبر 4936343

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن امیری بندرعباس نیروگاه برق هلدینگ اقتصادی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی وضعیت هوای تهران شیوع کرونا قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی نیروی انتظامی مترو شورای شهر شهر تهران طرح ترافیک سرمایه گذاری نیروگاه خرم بهره برداری خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمیدرضا کریمی فرد افزود: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰کیلو وات در استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گفته کریمی فرد، افزون بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد پنج نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق فارس فعال هستند.
وی متوسط میزان تابش این استان را بین ۲ هزار تا ۲هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و گفت: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس درباره شرایط راه اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.
انرژی خورشیدی یک منبع اساسی از انرژی تجدیدپذیر است و بسته به نحوه جذب و توزیع انرژی خورشیدی یا تبدیل آن به برق خورشیدی، فناوری‌های آن به دو دسته خورشیدی غیرفعال و خورشیدی فعال تقسیم می‌شوند. تکنیک‌های خورشیدی فعال شامل استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک، انرژی خورشیدی متمرکز و گرمایش آب خورشیدی برای مهار انرژی است.


دیگر خبرها

  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی