Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@02:13:32 GMT

تاریخ رونمایی از آنر Play 4 مشخص شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۳۷۴۷

تاریخ رونمایی از آنر Play 4 مشخص شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آنر تأیید کرده است که این شرکت قرار است به صورت رسمی دو گوشی آنر Play 4 و Play 4 Pro را در تاریخ سوم ژوئن (۱۴ خرداد) رونمایی کند. این خبر در پی انتشار پوستر رسمی آنر برای معرفی این دو گوشی در شبکه اجتماعی چینی Weibo تأیید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: معرفی رسمی گوشی آنر X10 5G با پردازنده Kirin 820

هفته گذشته، اولین رندر‌های آنر Play 4 Pro را در فضای مجازی دیدیم که نشان می‌دهد این گوشی قرار است در رنگ آبی درخشان عرضه شود. به تازگی، مدارکی از این شرکت لو رفته است که مشخصات آنر Play 4 را مشخص می‌کند. این مدارک در فهرست‌های TENAA دیده شده است که هم تصاویر و هم مشخصات آن افشا شده است. این گوشی جدید با شماره مدل TNNH-AN00 در فهرست TENAA دیده شده است.

انتظار می‌رود هر دو گوشی آینده شرکت آنر که قرار است در سوم ژوئن رونمایی شوند، از فناوری ارتباطی 5G رونمایی کنند، اما فهرست TENAA مشخص نکرده است که پردازنده این گوشی‌ها چه مدلی خواهد بود. TENAA اشاره کرده است که تراشه پردازنده این گوشی‌ها هشت هسته‌ای و دارای فرکانس ۲ گیگاهرتزی هستند که احتمال دارد پردازنده ساخت مدیاتک با مدل Dimensity 800 باشد و هر دو مشخصات گفته شده را داشته باشد. همچنین این انتظار وجود دارد که آنر Play 4 Pro با پردازنده ساخت هوآوی یعنی Kirin 990 رونمایی شود که دارای فناوری جدیدتر و عملکرد قدرتمندتری است.

بر اساس اطلاعاتی که تا به حال از این دو گوشی افشا شده، آنر Play 4 نمایشگری ۶.۸۱ اینچی با رزولوشن +FHD دارد. ابعاد این گوشی ۱۷۰ در ۷۸.۵ در ۸.۹ میلی‌متر و جرم آن ۲۱۳ گرم است. Play 4 مدرک یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری است و سیستم عامل پیش‌فرض آن اندروید ۱۰ خواهد بود. این گوشی با سه حافظه رم ۴، ۶ یا ۸ گیگابایتی و سه مدل حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. این در حالی است که دوربین پشتی این دستگاه، یک دوربین چهارگانه است. حسگر اصلی این دوربین چهارگانه، ۶۴ مگاپیکسل، حسگر دوم آن ۸ مگاپیکسل و دیگر سنسور‌های آن ۲ مگاپیکسل قدرت دارند که شاید حسگر‌های ماکرو و عمق باشند. دوربین سلفی این گوشی هم داخل حفره پانچ نمایشگر آن قرار گرفته است.

 

آنر Play 4 Pro هم به جای یک دوربین، در قسمت سلفی دارای دو حسگر است که انتظار می‌رود حسگر اصلی آن سونی IMX600Y باشد و اگرچه، رزولوشن بالایی ندارد، می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ثبت کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونمایی Play 4 آنر Play 4 دو گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، خون اکسیژن حیاتی را به اندام‌ها و بافت‌ها در سراسر بدن می‌رساند و اگر حاوی میزان مناسبی از اکسیژن نباشد، ممکن است مغز، قلب یا سایر اندام‌های بدن دچار آسیب‌های جدی شده و خطر مرگ، فرد را تهدید کند. از سوی دیگر اگر سطح اکسیژن خون بیش از حد بالا باشد، باعث آسیب دیدگی ریه‌ها می‌شود.

با در نظر گرفتن چنین خطراتی، پزشکان معمولا سطح اکسیژن خون بیماران را از طریق دستگاه‌هایی به نام «پالس اکسی متر» رصد می‌کنند. برای اینکار، دستگاه به انتهای یک انگشت متصل می‌شود؛ جایی که از نور برای تعیین میزان اکسیژن موجود در جریان خون استفاده می‌کند.

عدم اطمینان صد در صدی به نتیجه پالس اکسی مترها، موجب می‌شود پزشکان گاهی اوقات نمونه خون نیز بگیرند. اگرچه آزمایش خون، نشانگر دقیق تری از سطح اکسیژن خون است، اما ممکن است برای بیمار دردناک و ناراحت کننده باشد. همچنین خوانش بلادرنگ یا مداوم را نیز ارائه نمی‌دهد. اینجاست که حسگر جدید مبتنی بر فلورسانس وارد می‌شود.

این دستگاه ارزان قیمت ۲۶ میلی متری که توسط دانشمندان «موسسه روش‌های اندازه گیری فیزیکی فرانهوفر» آلمان ساخته شده است را می‌توان از طریق یک اتصال T به ماسک تنفسی یا لوله تنفس مصنوعی افزود.

بخش حسگر این دستگاه شامل یک بستر آلومینیومی است که با یک ترکیب شیمیایی فلورسنت به نام پیرن پوشیده شده. هنگامی که در معرض نور موج کوتاه یک LED یکپارچه قرار می‌گیرد، پوشش پیرن با شدت خاصی می‌درخشد. وقتی مولکول‌های اکسیژن تنفس بیمار با این پوشش برخورد می‌کند، شدت درخش پیرن کاهش می‌یابد؛ هر چه تعداد مولکول‌های اکسیژن بیشتر باشد، شدت این درخشش کمتر می‌شود.

از این رو، با بررسی شدت درخشش این حسگر می‌توان به طور مداوم و دقیق، محتوای اکسیژن در تنفس بیمار را رصد کرد؛ و مهمتر آنکه مشخص شده است که سطح اکسیژن در تنفس با میزان اکسیژن موجود در جریان خون مطابقت دارد.

دانشمندان اکنون در حال سنجش واکنش این حسگر به متغیر‌هایی مانند رطوبت، دما و وجود گاز‌های دیگر مانند دی اکسید کربن هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مشخص شد
  • مقایسه گوشی‌های شیائومی 14 و S24 سامسونگ + قیمت و مشخصات
  • بومی سازی نوار تست قند خون توسط تیم تحقیقاتی علوم پزشکی اصفهان
  • دوربین امنیتی جدید شیائومی رونمایی شد
  • رونمایی از آیپد پرو M۴؛ باریک‌ترین محصول تاریخ اپل/ عکس
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۱۸ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung
  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۱۷ اردیبهشت)
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)