Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی تشکیل شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان را یکی از راه های وحدت و انسجام در امور قرآنی دانست و گفت: فعالان قرآنی بخش های دولتی و غیردولتی برای ترویج فرهنگ قرآنی وحدت و همدلی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«محمدباقر محمدی لائینی»عصر امروز(8خرداد) در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  ومسئولان اتحادیه قرآنی استان برلزوم ساماندهی فعالیت های قرآنی ذیل شوراي توسعه قرآني استان تاکید کرد و گفت: تهيه و تدوين سند توسعه قرآني استان براي جلوگيري از موازي كاري ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه فعالیت های قرآنی این استان باید با ساز و کار درست و همراه با یک برنامه جامع انجام شود، افزود: از سرگیری فعالیت شورای توسعه قرآنی استان از ملزومات سامان بخشیدن به حوزه قرآن و عترت است.

 

وی تشکیل شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان را یکی از راه های وحدت و انسجام در امور قرآنی دانست و اظهار کرد: فعالان قرآنی بخش های دولتی و غیردولتی برای ترویج فرهنگ قرآنی وحدت و همدلی داشته باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تبلیغات و آموزش قرآن کریم را زمینه ساز فراگیری این کتاب الهی در جامعه عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به جامعه سالم، فراگیری فرهنگ قرآنی در اولویت باشد .

 

*ساماندهی حوزه قرآن و عترت نیازمند رویکرد مشارکتی دستگاه های فرهنگی است

«عباس زارع» در ادامه این نشست با بیان اینکه ۷۵ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان مازندران فعالیت دارند، گفت: همچنین ۵۴۴ فعال قرآنی استان از بیمه فعالان قرآنی صندوق هنرمندان کشور بهره مند هستند.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به اینکه موسسات قرآنی استان نیز همانند سایر مراکز فرهنگی هنری درپی شیوع کرونا تعطیل شدند و برنامه های قرآنی این موسسات در فضای مجازی درحال برگزاری است، افزود: به عنوان نمونه دبیرخانه مجازی نخستین جشنواره فرهنگی قرآنی «نسیم قدر» کار مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و موسسه فرهنگی قرآن و عترت گنجینه نور شهرستان قائمشهر در5حوزه، 14بخش و 30 رشته بصورت استانی و کشوری درحال جمع آوری آثار است.

 

وی در خاتمه سخنانش به اهمیت تداوم و ساماندهی شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود دستگاه های فرهنگی استان برای سامان بخشیدن به حوزه قرآن و عترت، رویکرد مشارکتی داشته باشند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران حوزه قرآن و عترت مدیرکل ارشاد مازندران شورای توسعه قرآنی فعالیت های قرآنی حوزه قرآن و عترت قرآنی استان شورای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند