Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@08:22:34 GMT

ستاره ۲۰ فیلم فاسبیندر در ۷۷ سالگی درگذشت

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۳۹۵۹

ستاره ۲۰ فیلم فاسبیندر در ۷۷ سالگی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هرمان که از ستون‌های اصلی تئاتر و رادیو و تلویزیون آلمان بود، با همکاری با فیلمساز نامدار و سختگیر هموطن خود وارد دنیای فیلم و سینما شد. او وقتی در انجمن خودروسازان آلمان کار می‌کرد، فاسبیندر را دید و به پیشنهاد و توصیه سینماگر سرشناس کار منشی‌گری را کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرمان بدون آنکه دوره رسمی آموزش بازیگری را گذرانده باشد، در ۱۹۶۶ در فیلمی کوتاه از فاسبیندر برابر دوربین رفت و موفقیت فیلم راه هر دو را برای ورود به عرصه حرفه‌ای هموار کرد. این سرآغاز یک همکاری طولانی بین آنها بود که شامل ۲۰ فیلم شد؛ از «ترس روح را می‌خورد» تا «اشک‌های تلخ پترا فن کانت». هرمان بیشتر در نقش مادرسالاران سنگدل ظاهر می‌شد، هر چند در دیگر نقش‌ها هم هنر و توان بازیگری‌اش را به رخ می‌کشید.

همکاری طولانی باعث شکل گرفتن رابطه‌ای عاشقانه میان این دو چهره برتر سینمای آلمان شد. گرچه مرگ زودهنگام فاسبیندر در ۳۷ سالگی در ۱۹۸۲ این رابطه را ناکام و ناتمام گذشت. ضمن اینکه هرمان اعتراف کرد کارگردان فقید از نظر جسمی آزارش می‌داده است. او در ۱۹۷۹ با کلاوس کینسکی در «وویتسک» ساخته ورنر هرتسوگ و در ۱۹۹۱ در کمدی ماندگار سینمای آلمان «پدر پشت در» به کارگردانی لوریو بازی کرد.

نام هرمان سه سال پیش دوباره سر زبان‌ها افتاد و این بار بهانه آن، ایفای نقش یک مادربزرگ در کمدی خانوادگی «لعنت به تو گوته» به کارگردانی بورا داگ‌تکین بود که پرفروش‌ترین فیلم آلمان در ۲۰۱۷ و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای این کشور لقب گرفت. او با دیتمار روبرگ، نویسنده کتاب‌های کودک ازدواج کرد که ثمره زندگی‌شان دو پسر است.

کد خبر 515896 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | علیرضا خمسه بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا خمسه که ۱۳ سال قبل نخستین بار مقابل دوربین سیروس مقدم قرار گرفت تا نقش بابا پنجعلی را بازی کند. او حالا ۷۱ ساله است و در ادامه دو تصویر از تیپ و چهره جدید او را می‌بینید.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • درگذشت بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در ۷۹ سالگی
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • عکس | علیرضا خمسه بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند