Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ویروس ۵ گرمی کرونا در چند ماه اخیر مشکلات بسیاری به بار آورد، این ویروس اهالی کسب و کار را مجبور کرد تا برای حفظ جان و سلامت خود و سایر شهروندان، قرنطینه خانگی را بر کسب درآمد مقدم بدارند.

اما بسیاری از صاحبان مشاغل نیز درایتمندانه از این فرصت استفاده کرده و کسب و کار مجازی به راه انداختند، برخی به فعالیت‌های مجازی سابق خود رونق بخشیدند، آموزشگاه‌ها نیز شروع به دایر نمودن کلاس‌های مجازی کرده و آموزش‌های آنلاین را در بسیاری از زمینه‌ها در اختیار علاقه‌مندان و هنرجویان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب و کارهای مجازی در دوران کرونا

در روز‌های کرونایی علاوه بر روی آوردن کسبه به فضای مجازی برای فروش کالا، نهاد‌های مسئول دولتی نیز به حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی پرداختند.

قمی سخنگوی شورای شهر یزد و عضو هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری وابسته به پارک علم و فناوری یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: در اسفند سال گذشته کارگروهی با عنوان «تسهیل مهاجرت از کسب و کار‌های سنتی به اینترنتی» با همکاری صندوق پژوهش و فناوری یزد برای حمایت مالی از کسب وکار‌های مجازی و برقراری پیوند بین کسب و کار‌های مجازی و سنتی تشکیل شد.

در این جلسه مقرر شد بخشی از فضای پلتفرم‌های بومی برای فروش کالا در اختیار مشاغل سنتی قرار گیرد و صاحبان مشاغل بتوانند در سطح استانی فعالیت مجازی و فروش داشته باشند.

قمی ادامه داد: علاوه بر آن تصمیم گرفته شد تا فضای خالی بیلبورد‌های سطح شهر در یک بازه زمانی معین، به منظور تبلیغ فعالیت‌های مجازی در اختیار صاحبان مشاغل قرار گیرد. هدف از این طرح، برقراری پیوند میان مشاغل سنتی و کسب و کار‌های مجازی بود تا آن دسته از مشاغل که ارائه خدمات به صورت اینترنتی داشتند، بتوانند تبلیغات خود را گسترش دهند.

اما متاسفانه با توجه به اقداماتی که انجام شد، استقبال چشمگیری از سوی صاحبان مشاغل خصوصا مشاغل سنتی برای حمایت از این طرح و فروش محصولات در پلتفرم صورت نگرفت، زیرا همیشه هرگونه تغییری با مقاومت‌هایی رو به رو است و این امر نیاز به فرهنگ سازی و تبلیغات بیشتر و گذشت زمان دارد.

اما به هرحال در شرایط ناشی از بیماری کرونا، بسیاری از مشاغل مجبور شدند که به این سمت حرکت کنند و فعالیت مجازی خود را گسترش دهند. هم اکنون نیز پارک علم و فناوری یزد بیلبورد‌های خود را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهد تا به تبلیغ کسب و کار‌های خود در فضای مجازی بپردازند. علاوه بر آنکه هر یک از صاحبان مشاغل، به صورت جداگانه نیز می‌توانند چنین تبلیغاتی داشته باشند.

خرید آنلاین به چه معناست و چه نوع کالا‌هایی را می‌توان به صورت مجازی خریداری کرد؟

قمی افزود: البته روشن است که معنی خرید آنلاین این نیست که کلیه خرید‌های ضروری قطع شود و خرید حضوری اصلا صورت نگیرد بلکه این نوع خرید فرصت جدیدی برای راحت‌تر کردن خرید است، خصوصا در مورد اجناس شناخته شده‌ای که مردم از قبل، شناخت کافی نسبت به برند و کیفیت و نوع آن محصول دارند.

مزایای خرید و فروش اینترنتی

سخنگوی شورای شهر یزد ادامه داد: امروزه بسیاری از مردم تمایل دارند که کالا‌هایی مانند پوشاک را به صورت اینترنتی خریداری نمایند، زیرا می‌توانند کالا‌های مورد نظر خود را به راحتی از شهر‌های دیگر خریداری و درکمترین زمان دریافت نمایند. علاوه بر آنکه در شرایط بحرانی ناشی از بیماری کرونا هنوز ضرورت است که مردم در خانه بمانند و در فضای امن خانه و از طریق وسایل ارتباطی بدون تردد در سطح شهر و نگرانی از آلوده شدن به ویروس، کالا‌های خود را خریداری کنند.

قمی اظهار امیدواری کرد که با همکاری صدا و سیما برای فرهنگ سازی در این زمینه موفقیت بیشتری حاصل شود.

او افزود: سازمان فرهنگی- اجتماعی شهرداری نیز درحال انجام اقداماتی برای فرهنگ سازی و تشویق مردم برای خرید اینترنتی کالا‌های مورد نیاز است. ضمن اینکه سیاست‌های فروش از طریق مجازی نیز متفاوت و متنوع است و فروشندگان و صاحبان مشاغل نیز می‌توانند راهکار‌های متفاوتی همچون تخفیفات بیشتر را برای ترغیب مشتریان خود در نظر بگیرند.

تسهیلات پارک علم وفناوری یزد برای مشاغل اینترنتی

سپهر مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری یزد نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: صندوق پژوهش و فناوری در تلاش بوده زمینه فروش مجازی را برای صاحبان مشاغل سنتی فراهم آورد و آن‌ها بتوانند محصولات خود را در داخل پلتفرم‌ها به فروش برسانند. فروشگاه‌هایی  در سطح استانی، ملی و حتی بین المللی فعالیت‌های مجازی خود را توسعه داده اند و حتی بخشی از فضای پلتفرم‌های خود را در اختیار دیگر صاحبان مشاغل قرار می‌دهند تا بتوانند فروش مجازی داشته باشند.

صندوق پژوهش و فناوری در صدد است تا با حمایت از پلتفرم‌های بومی فروش مجازی را در سطح استان گسترش دهد، اما متاسفانه پلتفرم قوی در سطح استان وجود ندارد، با این حال کسب و کار‌های مجازی تا حدودی رونق گرفته و به خاطر شرایط ناشی از کرونا بسیاری از فروشندگان سنتی به صورت مستقل اقدام به فروش اینترنتی محصولات خود کردند که این نوع فعالیت‌ها بعد از کرونا نیز رونق بیشتری می‌گیرد و با آزاد شدن ساعت کاری مشاغل نیز به حالت قبل باز نخواهد گشت.

سپهر افزود: تسهیلاتی برای مشاغل سنتی که خواهان فروش مجازی هستند، در نظر گرفته شده که شامل وام کم بهره برای خرید تجهیزات و استقرار فعالیت‌های مجازی است. البته به منظور فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه و تشویق مردم به انجام خرید اینترنتی، فروشگاه‌ها و نهاد‌ها نیز باید تبلیغات لازم را داشته باشند.

خرید از فروشگاه‌های مجازی از لحاظ هزینه برای مردم به صرفه تراست

آقای غلام پور صاحب فروشگاه مجازی مواد شوینده و بهداشتی در یزد است که از اسفند ۹۸ فروش محصولات خود را به صورت مجازی آغاز کرده و به صورت اینترنتی سفارشات را دریافت و کالا‌ها را با پست برای مشتریان ارسال می‌کند.

غلام پور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، درباره مزایای فروش اینترنتی گفت: هر کاری برای شروع سختی‌های خود را دارد و باید مراحلی را طی کند. این گونه فروش‌ها نیاز به مکان و فضای خاصی به عنوان فروشگاه ندارد، زیرا نیازی به حضور مشتری در محل نیست، اما نیاز به مکانی برای نگه داری محصولات و همچنین دفاتر مربوط به ثبت سفارش دارد.

غلام پور ادامه داد: در ابتدا بیشتر مشتریان از بین دوستان و آشنایان و اقوام بودند، اما کم کم افراد دیگری نیز شروع به ثبت سفارش کردند و خوشبختانه استقبال مشتریان در این مدت بسیار خوب بوده است. زیرا در دوران قرنطینه مردم، هم نیاز به محصولات شوینده و بهداشتی داشتند، هم امکان خروج از خانه وجود نداشت، ضمن اینکه قیمت محصولات ما برای آن‌ها مناسب و مقرون به صرفه بود.

غلام پور اظهار داشت: من دراین فروشگاه دو یا سه برند خاص از یک محصول عرضه می‌کنم. به این ترتیب هم امکان ارتقای کیفیت محصول وجود دارد، هم می‌توان قیمت‌ها را پایین‌تر در نظر گرفت و تخفیف بیشتری به مشتریان داد.

به گفته غلام پور در هنگام فروش محصولات به صورت مجازی اگر محصولی ۳۰ درصد سود داشته باشد، فروشنده می‌تواند بیست درصد از سود را برای خود در نظر گرفته و ده درصد را به نفع مشتری تخفیف دهد. در حالی که در فروشگاه‌ها محصولات متعددی با برند‌های مختلف عرضه می‌شود و خیلی امکان پایین آوردن قیمت‌ها وجود ندارد.

آموزشگاه‌ها نیز کلاس‌های آنلاین برگزار می‌کنند

صرف نظر از فروشگاه‌هایی که درایام کرونا فروش محصولات خود را به صورت مجازی داشتند، بسیاری از آموزشگاه‌ها نیز اقدام به برگزاری کلاس‌های خود به صورت مجازی کردند.

برگزاری کلاس‌های آنلاین این امکان را برای علاقه‌مندان فراهم آورد تا ضمن بودن در محیط امن خانه، در کلاس‌های مجازی نیز شرکت کنند و از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

خانم توکلی مدیر یکی از آموزشگاه‌های هنری یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: در این آموزشگاه قبلا نیز کلاس‌های مجازی برای هنرجویان شهرستانی و افرادی که امکان حضور در کلاس‌ها را نداشتند، برگزار می‌کردیم، اما با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری و با توجه به ابلاغیه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای استان مبنی بر تشکیل کلاس‌های مجازی، همه آموزش‌های ما آنلاین و مجازی شد.

با این حال استقبال هنرجویان یزدی از این کلاس‌ها چشمگیر نبوده و بیشتر خواهان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری بودند.

توکلی بیان کرد: کلاس‌های مجازی بسیار دقیق است، به عنوان مثال در مورد آموزش پخت شیرینی تمامی نکات و تمامی مراحل پخت به صورت دقیق و مرحله به مرحله فیلمبرداری می‌شود و در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد.

در حالی که در کلاس‌های حضوری ممکن است هنرجو هنگام یادداشت نکته‌ای را فراموش کند و یا اشتباه بنویسد. ضمن اینکه این آموزش ماندگار است و هنرجو می‌تواند هر زمان که بخواهد به فیلم آموزشی مراجعه کرده و آن را از اول مرورکند.

توکلی ادامه داد: گاهی هنرجویان می‌گویند نظیر این فیلم‌های آموزشی را می‌توان از اینترنت دانلود کرد و نیازی به شرکت در کلاس‌های مجازی نیست، در حالی که باید گفت یک مربی حرفه‌ای هیچگاه همه فوت و فن‌های کارخود را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد. به عنوان مثال در مورد پخت شیرینی چندین نوع دستور پخت در شبکه‌های مجازی وجود دارد، اما هیچکدام کامل نیست و همیشه آشپزان حرفه‌ای فن آخر را نزد خود نگه می‌دارند، اما در کلاس‌های مجازی تمامی نکات مو به مو آموزش داده می‌شوند.

توکلی درباره هزینه کلاس‌های مجازی گفت: هزینه این کلاس‌ها بسیار کمتر از کلاس‌های حضوری است و چون نیازی به خروج هنرجو از خانه نیست این امر نیز به نوبه خود بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

به هرحال امروزه زمینه برای فعالیت مجازی بسیاری از مشاغل فراهم است و شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا با همه نگرانی‌ها و مشکلاتی که دارد، فعالیت مجازی مشاغل را بیش از پیش توسعه داده که با فرهنگ سازی بیشتر این فعالیت‌ها بیش از گذشته رونق می‌گیرد.

'گزارش از ناهید عنصری

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کسب و کار اینترنتی کرونا و اقتصاد برگزاری کلاس آنلاین ارتقای کیفیت محصول گفتگو با خبرنگار گروه استان باشگاه خبرنگاران جوان صندوق پژوهش و فناوری فعالیت های مجازی کلاس های مجازی کار های مجازی صورت مجازی صاحبان مشاغل فروش محصولات فعالیت مجازی کسب و کار فناوری یزد سطح استان داشته باشند آموزشگاه ها محصولات خود فرهنگ سازی فروشگاه ها فروش مجازی مشاغل سنتی کلاس ها پارک علم پلتفرم ها فعالیت ها غلام پور کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح فروش فوری ریسپکت ۲ ویژه متقاضیان عادی + جدول

شرکت بهمن موتور در نظر دارد طرح فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ را ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سه شنبه هفته آینده آغاز نماید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،شرایط ثبت نام نقدی محصولات شرکت بهمن موتور با قیمت قطعی و ظرفیت محدود، به صورت آنلاین از ساعت 10 صبح روز سه شنبه مورخ 1403/02/18 لغایت ساعت 24 روز پنج شنبه مورخ 1403/02/20 و یا تا زمان اتمام ظرفیت جهت متقاضیان عادی به شرح جدول ذیل ارائه میگردد.  

شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه که  تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه و یا عدم حائز شرایط بودن متقاضی، ثبت نام ایشان از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه فسخ و وجه واریز شده به حساب مبدأ مسترد خواهدشد.  

ثبت نام صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق پورتال جامع ایرانی کار به آدرس bahman.iranecar.com  قابل انجام میباشد. رنگ محصولات براساس ظرفیت، اولویت درخواست و اولویت واریز وجه توسط متقاضیان انتخاب می گردد . 

ظرفیت انتخاب محصول محدود بوده و واریز وجه، براساس ظرفیت و اولویت درخواست متقاضی صورت میپذیرد.

 

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • آغاز فروش غیرحضوری نمایشگاه کتاب + آدرس سایت و جزئیات
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول
  • آغاز طرح فروش فوری ریسپکت ۲ ویژه متقاضیان عادی + جدول
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟