Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:17:08 GMT

دلال بازی و افزایش تقاضا علت گرانی گوشت قرمز

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۴۹۱۱

دلال بازی و افزایش تقاضا علت گرانی گوشت قرمز

«سعید سلطانی سروستانی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با وجود افزایش هزینه های تمام شده تولید در سالجاری از جمله رشد قیمت نهاده های دامی در بازار، دام را با قیمت مناسب از دامپروران خریداری نمی کنند تا جایی که دام سنگین روی دست تولید کنندگان باقیمانده است.

وی با اشاره به کمبود نهاده های دامی در بازار اظهارداشت: اکنون دامداران و دامپروران هرکیلوگرم جو ۱۳۵۰ تومانی را بالای ۲۲۰۰ تومان، ذرت ۱۵۰۰ تومانی را ۲۶۰۰ تومان و سویای ۲۴۵۰ تومان را بالای ۵۰۰۰ تومان از بازار خریداری می کنند که در قیمت تمام شده تولید تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه قیمت دام زنده تغییر چندانی نداشته است تصریح کرد: با توجه به شرایط نامساعد تولید، تولیدکنندگان ما روی هر کیلوگرم دام زنده ۱۰ درصد هم سود نمی‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران بخشی از افزایش تقاضا را مربوط به اتمام ماه مبارک رمضان دانست و گفت:  البته به دلیل وجود حلقه های واسط بخش عمده گرانی گوشت قرمز مربوط به تهران است و دیگر شهرهای کشور با این معضل روبرو نیستند.

وی افزود: حلقه های واسط بین ۳۰ تا ۵۰ درصد روی گرانی قیمت گوشت قرمز نقش دارند درحالی که تولید کننده ما روی تولیدش هیچ سودی نمی برد که انگیزه ای برای تداوم تولید داشته باشد.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ تا اواخر اردیبهشت ماه قیمت گوشت قرمز با نرخ هایی کمتر از ۱۰۰ هزارتومان به فروش می رسید اما طی روزهای اخیر به طور مجدد قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با بیش از ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دفتر امور طیور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746279

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز