Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:49:07 GMT

۲ تفاهم‌نامه در رشت امضا شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۱۵۱

۲ تفاهم‌نامه در رشت امضا شد

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، یکی از تفاهم‌نامه‌ها پیش نویس تفاهم نامه طرح های مرتبط با جهش تولید در گیلان بود که بین رئیس سازمان برنامه و بودجه  و استاندار گیلان در رشت مبادله شد.

محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در رشت تعداد طرح‌های مرتبط با جهش تولید استان در سال کنونی را ۹۵ طرح اعلام کرد و گفت: حدود هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای اجرای این طرح‌های اختصاص یافته است که ۸۶۰ میلیارد تومان آن سرمایه ثابت و بقیه تسهیلات سرمایه در گردش طرح‌های امسال جهش تولید در گیلان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ۱۸ طرح مرتبط با حوزه اقتصاد مقاومتی گیلان افزود: مجموع پیشرفت کار این طرح‌ها که ۵۳ زیر پروژه دارند، تا پایان سال ۹۸ حدود ۸۴ درصد بود و تلاش می‌شود عمده این طرح‌ها در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان هم در این نشست مجموع اشتغال پیش بینی شده برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان در سال ۹۹ را ۱۸ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: از ۳ هزار و ۶۵۵ فرصت شغلی بدون بهره گیری از تسهیلات دولتی و ۱۵ هزار و ۱۴۵ فرصت شغلی نیز با بهره گیری از تسهیلات بانکی ایجاد خواهد شد.

در این نشست همچنین تفاهم نامه ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بین محمد باقر نوبخت و مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور امضا شد.

نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ساخت این خانه‌ها ۹۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت از اعلام آمادگی دولت برای تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برای این هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: انتظار داریم کلید این واحد‌ها تا پایان امسال به مددجویان نیازمند تحویل داده شود.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور نیز با بیان اینکه این واحد‌ها به خانوار‌های مددجوی ۳ نفر و بالاتر تعلق می‌گیرد، افزود: سال گذشته نیز هزار و ۲۸۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته‌ی امداد در گیلان احداث و به موقع تحویل داده شد و تلاش می‌شود تعهدات امسال نیز در مدت یکسال عملی شود.

انتهای پیام/اص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امضای تفاهم نامه مسکن مددجویی کمیته امداد تفاهم نامه جهش تولید طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه مراغه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‏‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش‏ بنیان، تفاهم نامه  مشترک همکاری دانشگاه مراغه با شرکت صنعتی فولاد ماهان تبریز منعقد شده است.

محمد زادشکوریان افزود: استانداردسازی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنّی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم نامه صنعتی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهره‏ مندی از توانمندی‏‌های نیروی انسانی، دانش فنّی، تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش های صنعت فولاد در اولویت برنامه‌های دانشگاه مراغه و این شرکت خواهد بود.

به گفته رئیس دانشگاه مراغه، ایجاد زمینه برای کارآموزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی اساتید در این تفاهم نامه آمده است.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود