Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@16:21:29 GMT

۲ جوان در زرینه‌رود بوکان غرق شدند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۴۵۶

۲ جوان در زرینه‌رود بوکان غرق شدند

سید طاها قاسمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این حادثه عصر روز گذشته روی داد که پس از تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی بوکان مبنی بر غرق‌شدگی ۲ نفر در این رودخانه و در نزدیکی روستای «قشلاق» بلافاصله آمبولانس مرکز جاده‌ای روستای جوانمرد از توابع بخش سیمینه به محل اعزام شد.

وی افزود: هنگام رسیدن آمبولانس، هر۲ نفر دچار ایست قلبی تنفسی شده بودند که بلافاصله اقدامات پیشرفته احیای قلبی ریوی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی برروی آنها انجام شد اما متاسفانه هر ۲ نفر جان خود را از دست داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت غرق شدن این افراد را سقوط در آب و آشنا نبودن به فنون شنا اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، یکی از افراد غرق شده ۳۵ ساله ساکن بوکان و دیگری عموزاده وی ۱۷ ساله ساکن شهرستان اشنویه بودند.

این نخستین حادثه غرق‌شدگی در رودخانه زرینه در این شهرستان در سال جاری است؛ با آغاز فصل گرما بسیاری از مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان علاقه‎‌مند به تفریح و شنا به آب رودخانه‌ها و سدها روی می‌آورند که در برخی از موارد موجب بروز حوادث جبران‌ناپذیری می‌شود. 

با وجود هشدارهای آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی مبنی بر ممنوعیت شنا، هرساله شاهد غرق شدن تعدادی از از مردم در رودخانه ها و منابع آبی استان هستیم.

زرینه‌رود با طول ۳۰۲ کیلومتر یکی از طویل‌ترین و پرآب‌ترین رودهای شمال غرب کشور است که از کوه‌های چهل چشمه در سقز سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر از شهرستان‌های بوکان، شاهین‌دژ و میاندوآب در جنوب دریاچه ارومیه با تشکیل یک دلتای وسیع به عرض حدود ۱۰ کیلومتر در مراتع باتلاقی تالاب قره قشلاق به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور زرینه بوکان شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس کشور زرینه بوکان شرکت مدیریت منابع آب ایران سازمان اورژانس کشور زرینه بوکان شرکت مدیریت منابع آب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

به گزارش خبرنگار مهر، امید رضایی، عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع از یک مورد آدم ربایی در شهرستان کهنوج، رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی و پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی، هویت آدم ربایان مشخص گردید و موفق شدیم با استفاده از ظرفیت مصلحین و سران طوایف فرد ربوده شده با سلامت کامل جسمی از چنگال آدم ربایان رهایی یابد.

رضایی، علت و انگیزه گروگان گیران را مسائل مالی عنوان کرد و افزود: در این رابطه چند متهم تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند و دستورات لازم جهت دستگیری متهمان صادر شده است.

کد خبر 6099830

دیگر خبرها

  • صید ماهی بدون پروانه در آستارا ممنوع!
  • صید ماهی در این شهر ممنوع شد
  • صید ماهی بدون پروانه در این شهر ممنوع شد
  •  امدادرسانی به ۲۰ خانواده گرفتار در سیل شهرستان راز و جرگلان
  • بازدید فرماندار شهرستان بوکان از پروژه در حال ساخت بیمارستان ٢۵٠ تختخوابی بوکان 
  • ‍ اجرای برنامه کشوری وارنیش فلورایدتراپی در شهرستان بوکان
  • جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان آزاد شد
  • غرق شدن جوان ۲۸ ساله در رودخانه شهرستان زهک
  • آزادی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان
  • غرق شدن جوان ٣۰ ساله دزفولی در رودخانه دز