Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:33:30 GMT

«گالین» به شفیلد می‌رود/ داستان یک پیرزن معدن کار

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۵۸۴۴

«گالین» به شفیلد می‌رود/ داستان یک پیرزن معدن کار

عزت اله پروازه کارگردان فیلم مستند «گالین» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور این فیلم مستند در جشنواره فیلم شفیلد انگلستان گفت: این جشنواره از ۷ تا ۱۲ ژوئن همزمان با ۱۷تا ۲۲ خردادماه در کشور انگلستان برگزار می شود و مستند کوتاه «گالین» نیز در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد. البته این جشنواره همانند بسیاری از جشنواره به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این مستند درباره زیست یک پیرزن در کنار کارگران یک معدن سرب و نقره است، این پیرزن خود بازنشسته معدن مورد نظر بوده و حالا در روستایی نزدیک به معدن سرب و نقره که خالی از سکنه است، زندگی می کند.

این کارگردان با اشاره به اینکه این فیلم نگاهی تمثیلی درباره تنهایی دارد، عنوان کرد: «گالین» دقیقا ۲ سال پیش یعنی در سال ۹۷ ساخته شده است. این فیلم یک مستند کوتاه ۲۷ دقیقه ای است که اولین حضورش را در جشنواره‌ای خارجی تجربه می کند.

پروازه در پایان اشاره کرد: «گالین» در اولین نمایش خود در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» عنوان بهترین فیلم مستند بخش ویژه را کسب کرد و در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نامزد بهترین کارگردانی بخش مستند شد.

کد خبر 4935177 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم مستند سینمای مستند ویروس کرونا برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی تئاتر ایران فیلم سینمایی فیلم کوتاه سریال ایرانی شبکه دو سیما روز قدس شیوع کرونا کنسرت آنلاین شبکه پنج سیما شبکه یک سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتی دا سوگنی» کشور ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این پویانمایی ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشورهای ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویاهای شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویاهای اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • فرار «فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعده
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود