Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:02:48 GMT

بالگردها به داد جنگل‌های شعله‌ور در آتش نمی‌رسند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۶۹۹۴

بالگردها به داد جنگل‌های شعله‌ور در آتش نمی‌رسند

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه در برخی از جنگل‌ها و مراتع کشور حدود سه روز است که با آتش‌سوزی مواجهیم، گفت: متاسفانه بالگردها برای اطفای حریق به داد ما نمی‌رسند.

سرهنگ علی عباس ‌نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه حدود سه روز است که جنگل‌ها و مراتع استان بوشهر در آتش می‌سوزند، اظهار کرد: از روز گذشته به‌جد پیگیر اعزام بالگرد به منطقه برای اطفای هوایی حریق هستیم اما متاسفانه روز گذشته یک بالگرد به منطقه اعزام شد ولی به دلیل نقص فنی نتوانست به ما کمکی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی‌ها به مناطق صعب‌العبور کشیده شده است و ما برای اطفا به بالگرد نیاز داریم، تصریح کرد: حدود دو روز است که در منطقه بهبهان استان خوزستان با آتش‌سوزی مواجهیم و امروز این آتش‌سوزی به منطقه حفاظت شده محیط زیستی کشیده شده است اما هنوز بالگردی برای اطفای حریق در اختیار ما قرار نگرفته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه در مورد خسارت این آتش‌سوزی‌ها در حال حاضر نمی‌توان به طور قطع نظر داد، گفت: روز گذشته یکی از نیروهای مردمی فعال در اطفای آتش در منطقه حفاظت شده محیط زیستی پاوه جان خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا، پیش از این وزارت دفاع بالگردهای اطفای حریق را تأمین می‌کرد ولی به دلیل آنکه دولت اعتباری برای این کار در اختیار آنان قرار نداده دو سال است که با سازمان جنگل‌ها در زمینه همکاری نمی‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزی جنگلی سازمان جنگل ها بالگرد یگان حفاظت سازمان جنگل ها آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان پس از انتشار ویدئویی از برداشت شن و ماسه در بستر رودخانه منطقه باغ شاه جنگل توسکستان و آسیب به درختان این منطقه، دادستان مرکز استان شامگاه دیروز برای بررسی به این منطقه رفت و مدیران چند دستگاه مرتبط نیز برای ارائه توضیحات به این محل فرا خوانده شدند.
محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گفت: دیشب پس از بررسی و شنیدن نظر کارشناسان دستور توقف عملیات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در عمق جنگل‌های هیرکانی در منطقه باغ شاه توسکستان صادر و بلافاصله همه ماشین آلات برداشت از منطقه خارج و ورودی جاده منتهی به این منطقه با خاک مسدود شد.
محمود اسپانلو گفت: برای همه مدیرانی که با صدور مجوز‌ بستر را برای برداشت شن و ماسه و تخریب این جنگل فراهم کردند، پرونده تشکیل شد.
دادستان مرکز استان‌ همچنین  در ادامه این بازدید به منطقه معروف به باغ سرهنگ توسکستان رفت و دستور داد تمام ویلا‌های ساخته شده در این منطقه که بدون مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است، در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تخریب  شود.
اسپانلو گفت: همه مدیران مرتبط هم که با نظارت نکردن ِ خود، سبب شدند طی یکسال این منطقه به شهرک تبدیل شود به جهت ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.
جنگل توسکستان گرگان بخشی از محدوده جنگل‌های هیرکانی است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف