Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با وجود تاکیدات بسیار برای در خانه ماندن آحاد جامعه به دلیل ادامه داشتن شیوع بیماری کرونا ویروس، باز شدن مدارس و حضور دانش آموزان برای امتحانات معضلی بزرگ و ناهماهنگ با سیاست قرنطینه‌ای محسوب می‌شود.
بدون شک باز شدن مدارس و حضور دانش آموزان برای امتحانات به صورت حضوری هرچند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، اما باز به دلیل بعضی از شرایط مثل رفت و آمد دانش آموزان به انتشار ویروس کرونا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم صادقی فرد مادر یکی  از دانش آموزان است که مانع حضور فرزند خود برای امتحانات حضوری شده است گفت: به دلیل نگرانی از ابتلای فرزندانم به ویروس کرونا مانع حضور او برای امتحاناتش در مدرسه شده ام.
او افزود: با صحبت‌هایی که با بسیاری از والدین دانش آموزان داشتم خانواده‌های زیادی مانع رفتن فرزندان خود به مدرسه برای امتحانات حضوری شده اند. بیشتر بخوانید: آیا امکان غیر حضوری بودن امتحانات پایه نهم وجود دارد؟
رضا معظمی یکی از والدین دانش آموزان با اشاره به اینکه سلامت فرزندان ما مقدم بر آموزش است، گفت: نمی‌توانیم درس خواندن فرزندان مان را به قیمت سلامت و جانشان معا وضه کنیم، لذا از حضور او برای امتحانات حضوری در مدرسه جلوگیری می‌کنم.
یک مادر دانش آموز دیگر نیز با بیان اینکه دو دختر ۱۳ و ۱۸ ساله دارم، گفت: چگونه فرزندانم را راهی مدرسه کنم وقتی به گفته خود مسئولین امکان مجدد انتشار ویروس کرونا بسیار زیاد و مشهد در وضعیت قرمز است.  
 با توجه به برگزاری امتحانات دانش آموزان در مدارس بسیاری از خانواده‌های دانش آموزان به دلیل نگرانی و ترس از ابتلای فرزندان آن‌ها به ویروس کرونا مانع رفتن دانش آموزان خود به مدرسه برای امتحان شده اند.   چندی پیش ،در پی تماس های مکرر والدین با مدیر روابط عمومی اداره کل آموز ش و پرورش خراسان رضوی ارتباط گرفتیم .مهدی مجیدی فر مدیر روابط عمومی اداره کل آموز ش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: برگزاری امتحانات دوره نهم، به صورت حضوری برگزار می شود و این تصمیم وزارتی است و تصمیم هم قطعی است.   او افزود: تاکید شده به مدارس، فاصله گذاری اجتماعی و انجام پروتکل های بهداشتی انجام شود.   مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: والدین دغدغه ای در این مورد نداشته باشندو با رعایت فاصله گذاری اجتماعی امتحانات برگزار می شود.   اما والدین به این خبر اقناع نشدندآنها مدعی بودند چرا  بروجرد امتحانات پایه نهم را غیر حضوری برگزار می کند و مشهد با وجود قرمز بودن، هیچ تصمیمی صورت نمیگیرد.   به دنبال طرح شکایات از والدین و پویش‌های چند صد نفری در شهر ها از جمله مشهدبا عنوان " من فرزندم را دوست دارم"  پس از گفت گوی استانی با روابط عمومی اداره کل آموزش و پروش خراسان رضوی با وزارت آموزش و پرورش ارتباط گرفتیم.

دکتر حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:  حضوری بودن امتحانات به دلیل هدایت تحصیلی است و نمره دهی معلمان در انتخاب رشته دانش آموزان تاثیر دارد.   او افزود: نمرات پایه نهم ضریب 3 دارد در بحث هدایت تحصیلی و انتخاب رشته از اهمیت خاصی برخوردار است .

اما سوالی که بی پاسخ ماند. چرا شهر‌هایی مانند بروجرد از این قاعده مستثنی شدند و امتحانات غیر حضوری است و شهر‌هایی مانند مشهد با اینکه در وضعیت قرمز کرونایی هستند باید امتحانات به صورت حضوری برگزار شود؟

انتهای پیام//ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امتحانات پایه نهم هدایت تحصیلی در پایه نهم وزارت آموزش و پرورش روابط عمومی اداره کل برای امتحانات دانش آموزان خراسان رضوی ویروس کرونا غیر حضوری پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، پلیس اعلام کرد این دختر دانش آموز که دو معلم و یک دانش آموز را با ضربات کارد زخمی کرد به جرم تلاش برای قتل بازداشت شده است. به گفته پلیس افراد زخمی برای مداوا با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند. منابع بیمارستانی می‌گویند زخم‌ها کاری نیست و زندگی مصدومان را تهدید نمی‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در پی انتشار این خبر شمار زیادی از والدین دانش آموزان سراسیمه به سوی مدرسه عزیمت کردند، اما پلیس راه‌های ورود و خروج مدرسه را مسدود کرد و ساعاتی بعد پس از انجام تحقیقات اولیه پلیس با تعطیلی مدرسه به دانش آموزان اجازه داد مدرسه را ترک کنند.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس چاقو کشی در مدرسه با شوک آور دانست و بر ضرورت پیگیری ماجرا تاکید کرد.
این واقعه نگرانی خانواده‌ها به ویژه والدین دانش آموزان را در جامعه انگلیس در پی داشته است وشماری از والدین دانش آموزان این مدرسه می‌گویند می‌ترسند فرزند خود را روانه این مدرسه کنند.
ساعاتی پیش در مدرسه‌ای به نام "امان ولی" (Amman Valley) در منطقه "کارمارثن شایر" (Carmarthenshire) چاقو کشی روی داد که دارای یکهزار و ۸۰۰ دانش آموز ۱۱ تا ۱۸ ساله است.
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس پارسال ۵۰ هزار و ۴۸۹ جرم مرتبط با چاقو و قداره در انگلیس ثبت شد که در مقایسه با سال پیش از آن، ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟