Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:04:28 GMT

تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی انجام شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۷۸۰۲

تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با اعضای مؤسسه فرهنگی مهدی (عج) یاوران زاهدان، اظهار داشت: کار تربیتی از سنین پایین شروع شده و تا دانشگاه و حوزه علمیه ادامه پیدا می‌کند و باید در هر مقطع سنی از مدل خاص آن مقطع استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان خطاب به اعضای این مؤسسه تربیتی، عنوان کرد: وجه تمایز فعالیت‌های شما با اقداماتی که در خارج و بعضاً داخل کشور انجام می‌شود، مقوله تربیت دینی و دغدغه مندی است.

وی ضمن تأکید بر اتقان و استحکام کار تربیتی در راستای ایجاد انگیزه و جلب اعتماد، بیان کرد: کار تربیت دینی ابعاد مختلفی دارد که یک بخش آن برخورداری از تخصص است، البته باید از تجربیات دیگران نیز بهره گرفته شود.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: کار تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی و با انسجام بیشتر صورت گرفته و باید در این جهت جنبه‌های مدیریتی و محتوایی در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مدیریت حوزه علمیه و مدرسه علی‌الظاهر دارای شباهت بوده اما در واقع کاملاً متفاوت هستند و استانداردهای لازم در کار آموزش و تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و گام‌به‌گام جلو رفتن برای رسیدن به اهداف در کار تعلیم و تربیت، امری مهم بوده و کارها باید به تناسب توان گسترش پیدا کند.

آیت‌الله محامی تاکید کرد: کیفیت‌گرایی باید در امر تعلیم و تربیت بیشتر از کمیت‌گرایی مورد توجه قرار داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تعلیم و تربیت از بخش‌هایی است که عمل خوب و بدمان در طولانی‌مدت خود را نشان می‌دهد.

وی خطاب به فعالان مؤسسه فرهنگی مهدی یاوران زاهدان گفت: باید به گونه‌ای در این زمینه فعالیت کنید که مدل کارتان به‌عنوان یک الگو در جامعه مطرح شود و پس از هر مقطع زمانی، یک ارزیابی از نوع فعالیت و کارتان داشته باشید تا به نقاط قوت و ضعفتان در راستای هرچه بهتر شدن کار دست پیدا کنید.

مدیر مؤسسه فرهنگی و تربیتی مهدی (عج) یاوران زاهدان نیز در این دیدار گفت: یکی از خلاء های موجود در استان عدم انسجام نیروهای مسجدی و هیئتی برای انجام فعالیت است.

حجت‌الاسلام حسین کده‌ای اضافه کرد: مؤسسه فرهنگی و تربیتی مهدی (عج) یاوران به دنبال جمع‌کردن نیروهای مسجدی و هیئتی است با چشم‌انداز تربیت افرادی مثل شهیدان چمران و امام موسی صدر که ازنظر علمی، اخلاقی و روحیه خدمت به مردم سرآمد باشند.

وی بیان کرد: در چند سالی که از فعالیت این مؤسسه می‌گذرد تاکنون از ظرفیت طلبه‌ها و اساتید دانشگاه بهره گرفته شده و هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی نیز در بخش‌های مختلف از خردسالی تا دانشگاه و حوزه‌های علمیه در حال تربیت شدن با بهره‌گیری از اساتید مجرب می‌باشند و خروجی‌های خوبی در سال‌های اخیر کسب کرده‌ایم.

کد خبر 4936719

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تعلیم و تربیت سیستان و بلوچستان ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر فطریه گردشگری تعلیم و تربیت مؤسسه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیر عامل کانون‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاون وزیر اموزش و پرورش در دیدار نماینده ولی فقیه در استان  کرمان گفت : رهبرمعظم  انقلاب به حوزه کودک و نوجوان وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دقت ویژه ای دارند در طول سالهای گذشته دست اندکاران کانون در دیدار با رهبر معظم انقلاب توصیه های پیرامون کودک و نوجوان و اهمیت کانون دریافت کردند از جمله اینکه برنامه های خلاق و پویا ویژه انها طراحی شود و در دل انها بذر ایمان کاشته شود به همین منظور استفاده ار ابزار هنر میتواند در کانون بسیار موثر باسب محور فعالیتها در کانون کتابست.
علامتی با تاکید بر پیگیری سه سیاست  از جمله  رصد وبررسی سیاست مرکز محوری  در سفر های استانی،حوزه دفاع مقدس  بطور ویژه در این استان با حضور شهدای اخیر حمله تروریستی که ثلث انها کودک و نوجوان بودند و وجود مزار مطهر سردار سلیمانی مورد توجه است و برخی فعالیتهای فرهنگی در این خصوص شروع شده و پراکندگی و پهناور بودن استان ایجاب میکند متناسب با زیست بوم استان منطقه به منطقه برنامه ریزی کنیم  که در تمام‌موارد ظرفیت روحانیت و امام‌جمعه ها بسیار اهمیت دارد.

 بگفته وی یکی از محصولات ما فیلم بچه زرنگ‌است که ایدئولوژی حب وطن حس مسئولیت دارد و سیاست دیگر ما  نوجوان‌محوریست و رمانها و فیلمهای نوجوان در دستور کار ماست.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان افزود نظام تعلیم و تربیت در انسانها به گونه ایست که مربی همه کاره نیست و نمیتواند تمام بحث تربیت را یدک بکشد بنابراین حتما باید سهمی برای متربی قائل شد یعنی  خودش پذیرش و اختیار داشته باشد ..
 وی تاکید کرد:لازم است برای تربیت گروه سنی کودک و نوجوان همه ی ظرفیتها و امکانات تعلیم و تربیت بکار گرفته شود .  

 

            

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد