Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:43:50 GMT

تندباد لحظه ای و گرد و غبار در راه ایلام

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۸۰۳۰

تندباد لحظه ای و گرد و غبار در راه ایلام

ساسان رستمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به وجود وزش باد نسبتا شدید تا شدید در منطقه احتمال شکل گیری توده گرد و غبار در کانون های عربی و نفوذ این توده طی اواخر وقت امروز و فردا به استان ایلام دور از ذهن نیست.

وی افزود: در صورت ورود گرد و غبار نواحی مرزی استان ایلام بیشتر از سایر نقاط متاثر از این پدیده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی یادآور شد: سرعت وزش باد طبق پیش بینی ها بین ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود که به صورت لحظه ای امکان افزایش سرعت باد تا ۶۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد.

وی اضافه کرد: ورود توده گرد و غبار موجب افت کیفی هوا و کاهش دید افقی می شود و بهتر اینکه مسافران به ویژه گروه های حساس از سفر غیر ضروری به مناطق آلوده ناشی از گرد و غبار خودداری کنند و همچنین به خاطر وزش باد احتمال آسیب دیدگی تاسیسات شهری ممکن است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام در خصوص دمای هوا هم گفت: دمای هوا طی اوایل هفته آینده کاهش خواهد یافت اما از روز دوشنبه دمای هوا نسبت به روزهای اخیر افزایش می یابد که این افزایش دما معمول فصل است.

میزان استاندارد غلظت ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم در متر مکعب است.

استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شوند مواجه است.

برچسب‌ها ایلام ریزگرد عراق سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ریزگرد عراق سازمان هواشناسی ایلام ریزگرد عراق سازمان هواشناسی گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران

براساس گزارش سازمان هواشناسی مازندران طی یک هفته آتی برای این استان جوی آرام و با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان مازندران برای امروز، پنج‌شنبه ششم اردیبهشت جوی آرام پیش‌بینی شده است.

بر مبنی این گزارش شرایط این آب‌وهوایی تا چهارشنبه هفته آینده دوازدهم اردیبهشت به این شکل است که صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما اعلام می‌شود.

همچنین در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در مناطق غربی استان از اواخر روز شاهد ابری، به‌تدریج با بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود، ضمناًَ تغییرات احتمالی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ و اعلام می‌شود.

کد خبر 747853

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای همدان
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • دغدغه مردمی تهییه بلیط اتوبوس در ایلام مرتفع شد
  • گرمای بی سابقه در راه است
  • پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران
  • شدت وزش باد از امشب در ایلام کم می‌شود
  • افزایش دمای هوای کرمانشاه