Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس دستور رئیس جمهوری از مجموع ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیکی، اقدامات مهم و فوری برای تحقق هر چه سریع‌تر دولت الکترونیکی توسط وزارت ارتباطات استخراج و برای اجرا در مدت یک ماه به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایمنا، بر اساس گزارشی که وزارت ارتباطات هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات به معاون اول رئیس جمهوری ارائه کرد، از این اقدام فوری صحبت و جزئیات آن را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گام‌های مهمی که نیاز است برای توسعه سریع‌تر دولت الکترونیکی برداشته شوند و تمام دستگاه‌ها نیز باید برای سرعت بخشیدن به آن حرکت کنند از این قرار هستند:

ارائه الکترونیک خدمات پول الکترونیکی، خدمات پرداخت اعتباری، استعلام الکترونیکی تضامین بانکی، حذف اخذ مستندات کاغذی در ارائه تسهیلات و افتتاح حساب با درخواست و تحویل دسته چک توسط بانک مرکزی.

ارائه خدمات کاملاً الکترونیکی بیمه بیکاری، تأیید نُسَخ، بازنشستگی، سوابق، بیمه، مفاصا حساب، خدمات بیمه کارفرمایی توسط سازمان تأمین اجتماعی.

برگزاری الکترونیکی مجامعه شرکت‌ها، توزیع الکترونیکی سود سهام و ثبت نام غیر حضوری سجام توسط سازمان بورس و اوراق بهادار.

ارائه خدمات کاملاً الکترونیکی مالیات بر نقل و انتقال املاک، اجاره، ارث و استرداد مالیات و عوارض و صدور گواهی ثبت‌نام مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت الکترونیکی مالیات و راه‌اندازی ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی مستلزم یکپارچه سازی تولید، پردازش، تحویل و پرداخت قبوض آب، برق، گاز، برق، عوارض شهرداری و جرایم توسط سازمان امور مالیاتی.

ارائه خدمات کاملاً الکترونیکی استعلام‌های گذرنامه، نظام وظیفه، اصالت خودرو، ممنوع‌الخروجی، خلافی خودرو، تاییدیه اماکن، حذف اخذ مدارک فیزیکی هویتی، استعلامات غیر الکترونیکی بین دستگاهی، صدور مجوزهای کسب و کار توسط وزارت کشور (ناجا).

ارائه خدمت استعلام گواهی مدارک دانشگاهی و گواهی اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

منبع: ایرنا

کد خبر 426099

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه دولت الکترونیک خدمات الكترونيكي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دولت الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲۰۰۰) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

کد خبر 6098075 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی