Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@09:24:17 GMT

ساخت ۶۳ درصد فرودگاه گناباد در دو سال اخیر

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۰۸۴۹۶

ساخت ۶۳ درصد فرودگاه گناباد در دو سال اخیر

فرماندار گناباد گفت: از مجموع ۷۵.۲ درصد پیشرفت طرح ساخت فرودگاه این شهرستان ۶۳ درصد طی دو سال اخیر محقق شد.

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی اظهار کرد: طرح ساخت فرودگاه گناباد از سال ۷۲ آغاز شده و تا سال ۹۷ تنها ۱۲ درصد پیشرفت داشت که در خور توجه نبود.
وی ادامه داد: مراحل اجرای این طرح از سال ۹۷ با جدیت بیشتری پیگیری‌ شد و بنا بر اعلام رسمی شرکت‌ فرودگاه‌های ‌کشور، در حال حاضر این طرح ۷۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۶۳ درصد در حدود دو سال اخیر محقق شد.
فرماندار گناباد یکی از معضلات اصلی احداث فرودگاه این شهرستان را ساخت راه‌ دسترسی آن ذکر کرد و گفت: با جلب رضایت مالکان و پرداخت حق و حقوق آن با مشارکتهای مردمی، این راه بازگشایی شد و مراحل نخست و زیرسازی آن شامل خاک ریزی، بارریزی و کوبش انجام شده است و برای ادامه روند کار و آسفالت، به پیمانکار مربوطه واگذار شد. قربانی افزود: ساختمان حفاظت پرواز فرودگاه گناباد صد در صد تکمیل شده و در حال حاضر تنها مشکل باقی‌ مانده، دیوار کشی حصار دور فرودگاه است که این مورد نیز توسط شرکت فرودگاه‌های کشور در حال پیگیری است. وی ادامه داد: تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای ساخت طرح فرودگاه گناباد هزینه شده است. فرماندار گناباد گفت: یکی از اهداف مهم ساخت فرودگاه گناباد، علاوه ‌بر سایر مقاصد اقتصادی، بحث گردشگری و دسترسی آسان گردشگران و مسافران به شهر گناباد به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری است. قربانی افزود: علاوه ‌بر شهروندان گنابادی، شهروندان شهرستانهای اطراف از جمله بجستان، فردوس، سرایان، خواف، رشتخوار، فردوس، قاین و تربت‌حیدریه نیز می‌توانند از ظرفیت این فرودگاه استفاده کنند. وی ادامه داد: امسال در تلاش هستیم که با راه‌اندازی فرودگاه گناباد به زودی شاهد نشستن نخستین پرواز در آن باشیم. با راه‌اندازی فرودگاه گناباد، این شهر بعد از مشهد و سبزوار، سومین شهر استان خراسان رضوی خواهد بود که به فرودگاه فعال مجهز می‌شود. منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرودگاه گناباد فرودگاه گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز کدخدا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان اظهار کرد: سازه‌های آبخیزداری شهرستان درمیان بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر (۱۴، ۱۵ اردیبهشت) در این شهرستان آبگیری بسیار خوبی پیدا کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان ادامه داد: این سازه‌ها با حجم بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.

کدخدا ادامه داد: هدف از احداث سازه‌های آبخیزداری کنترل فرسایش و رسوب، حفظ منابع آب و خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از خطر سیل‌گیری مناطق پایین دست و آبدهی قنوات همراه با توسعه بخش کشاورزی است.

وی یادآور شد: همچنین هدف دیگر از احداث سازه‌های آبخیز داری به تأخیر انداختن سرعت روان آب حاصل از سیلاب است که در این زمینه نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

کد خبر 6097808

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • ادامه جنجال ژیلا؛ واکنش خانم مجری با یک استوری در فرودگاه! | فیلم
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران