Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ یک فعال سیاسی اصول‌گرا معتقد است، مشی محمد باقر قالیباف اساسا میانه‌روانه و عقلانی است. به گفته او، کارنامه ۱۲ ساله در شهرداری تهران و مدیرانی که او در دوران خدمت خود به کار گرفت همگی نشان می‌دهد که قالیباف در مسائل اجرایی و ملی کاملا معتدل و عقلانی رفتار می‌کند. قاعدتا ممکن است برخی نمایندگان اختلاف نظر‌هایی با رییس جدید پارلمان داشته باشند، اما باید توجه داشت این اختلافات امری عادی و ممکن هستند که اساسا نادیده انگاری آن‌ها ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصول‌گرا در ارتباط با مسائل و اولویت‌های مجلس یازدهم پس از آغاز به کار در هشتم خرداد به خبرنگار «انتخاب» گفت: «اولین بحثی که در شرایط کنونی پیش‌روی مجلس یازدهم قرار دارد، تشکیل کمیسیون‌ها طی یک ماه آینده است. همچنین تعیین مسئولین مرکز پژوهش‌های مجلس یکیدیگر از اقدامات کوتاه مدتی است که می‌بایست در دستور کار قرار گیرد. این اقدامات مدت‌زمانی کوتاه را به خود اختصاص خواهد داد.»بیشتر بخوانید: اولویت اصلی مجلس یازدهم بهبود معیشت مردم است/ زندگی برای افراد جامعه روز به روز سخت‌تر شده است
وی افزود: «متعاقب این اقدامات کوتاه مدت مجلس یازدهم یکسری اقدامات میان‌مدت را باید از سر بگذراند، مواجهه با مسائل اقتصادی کشور در قالب تورم، رشد نقدینگی، اصلاح نظام بانکی، اشتغال، توسعه تولید، مشکلات پیشروی فراورده‌های تولیدی، اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی، مسئله واگذاری اموال و املاک دولتی و ... از جمله اقداماتی هستند که از همین ابتدای کار، مجلس باید پیگیری آن‌ها را در دستور کار قرار دهد. همچنین به‌نظر می‌رسد اقداماتی اساسی را در سال جاری در قالب اصلاح قانون نظام انتخابات، اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس و ... در دستور کار پارلمان قرار خواهند گرفت.»

این فعال سیاسی اصول‌گرا در بخش دیگر از گفته‌های خود پیرامون احتمال وقوع برخی اختلافات میان نمایندگان با محمدباقر قالیباف در نقش رییس مجلس یازدهم تصریح کرد: «اساسا مجلس محل تضارب آرا است و اگر خلاف این پنداشته شود اساسا فهم درستی از پارلمان ارئه نشده است، لذا نمی‌توان مجلس را همانند هیئت دولت در نظر گرفت. در هیئت دولت اصل بر این است که کابینه به طور کامل هماهنگ عمل کند؛ یعنی رییس جمهور دستورات را ابلاغ کند و اعضای هیئت دولت موظف به اجرای درست هستند، اما پارلمان اساسا محل اختلاف نظر و تشتت آرا است. در مجموع می‌توان اظهار داشت که وقوع اختلاف‌نظر در مجلس یازدهم امری عادی است.»

ایمانی افزود: «محمد باقر قالیباف اساسا یک مشی میانه‌روانه و عقلانی دارد. کارنامه ۱۲ ساله در شهرداری تهران و مدیرانی که او در دوران خدمت خود به کار گرفت همگی نشان می‌دهدکه قالیباف در مسائل اجرایی و ملی کاملا معتدل عقلانی رفتار می‌کند. قاعدتا ممکن است برخی نمایندگان اختلاف نظر‌هایی با رییس جدید پارلمان داشته باشند، اما باید توجه داشت این اختلافات امری عادی و ممکن هستند که اساسا نادیده انگاری آن‌ها ممکن نیست. البته باید توجه داشت به‌طور حتم برخی بزرگنمایی‌های سیاسی انجام می‌گیرد. اما این سطح از بزرگ‌نمایی‌ها نیز نمی‌توان تاثیری جدی بر عملکرد و پیش‌برد برنامه‌های مجلس یازدهم داشته باشد.»

این فعال سیاسی اصول‌گرا در بخش پایانی از گفته‌های خود تصریح کرد: «بر این باور هستم که حتی همکاری‌های میان مجلس یازدهم با دولت مستقر به ریاست حسن روحانی می‌تواند از سطح همکاری‌های مجلس دهم نیز بیشتر باشد. همانگونه که در مجلس هفتم شاهد همکاری میان دولت اصلاحات با پارلمان بودیم، اکنون نیز این همکاری احتمالا تکرار خواهد شد.» منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، ناصر ایمانی ، مجلس یازدهم سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ناصر ایمانی مجلس یازدهم فعال سیاسی اصول گرا مجلس یازدهم اختلاف نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود

سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد. هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد