Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تیم پنج نفره در تمامی استان‌ها، همه زمین‌های سازمان ملی زمین و مسکن با نوع کاربری، اراضی در محدوده و یا حرایم را شناسایی و تعیین کرد که بر اساس ماده ۶ قانون ساماندهی، کدامیک از اراضی برای ساخت و ساز مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبیان تصریح کرد: با مجموعه مطالعات و بررسی‌های انجام شده، هم اکنون وزارت راه و شهرسازی اطلاع کاملی از موجودی اراضی با نوع کاربری سازمان ملی زمین و مسکن در سراسر کشور دارد.  

وی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی به منظور سرعت دادن به امر تولید مسکن، توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان همکار وزارتخانه و به عنوان کارگزار سازمان ملی زمین و مسکن، زمین‌های تخصیص یافته اقدام ملی را در شهرهای کوچک با همکاری نهادهای دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث می‌کند و در اختیار دهک‌های یک تا سه قرار می‌دهد. همچنین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت بخشی از واحدهای مسکونی اقدام ملی مسکن برای دهک‌های ۴ تا ۷ نیز بر اساس برنامه‌ریزی برعهده دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از رفع موانع همکاری این وزارتخانه و بنیاد مسکن در استان‌ها خبر داد و گفت: ابلاغیه‌ای به تمامی استان‌ها صادر شده و بر اساس آن اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها مکلف هستند اراضی شناسایی شده برای احداث مسکن ملی را در شهرهای کوچک در اختیار بنیاد مسکن بر اساس تیپ قراردادی قرار دهند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: علاوه بر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که می‌تواند ساخت وساز را انجام دهد به دستور وزیر راه و شهرسازی، ستاد اجرایی فرمان امام هم می‌تواند اینکار را انجام دهد. با این شیوه، ستاد اجرایی فرمام امام (ره) می‌تواند به عنوان نهاد عمومی در ساخت وساز مشارکت کند که در تعدادی از استان‌ها اینکار در حال انجام است. در برخی از مناطقی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زمین در اختیار دارد از طریق همان ستاد ساخت وساز انجام می‌شود و در مناطقی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زمین در اختیار ندارد، اراضی توسط اداره کل راه و شهرسازی تامین می‌شود.

نبیان تصریح کرد: برای سرعت دادن به امر تولید مسکن با دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا تعاونی‌هایی که سابقه فعالیتی مناسب دارند در اقدام ملی مشارکت کنند. انجام و ابلاغیه‌ها صادر و تیپ قراردادی به استان‌ها ارایه شد و هم اکنون تعدادی از استان‌ها شروع عملیات را دارند و در تعدادی از استان‌ها پیشرفت فیزیکی بالایی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پایان بیان کرد: به عنوان نمونه در استان کرمان و در شهر سیرجان، تعدادی از واحدهای مسکونی اقدام ملی به اتمام رسیده و در حال انجام محوطه سازی آنها هستیم که در روزهای آتی نخستین افتتاح‌های اقدام ملی مسکن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن ملی طرح مسکن ملی ثبت نام مسکن ملی ستاد اجرایی فرمان امام سازمان ملی زمین و مسکن وزیر راه و شهرسازی بنیاد مسکن اقدام ملی استان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، خط ۱۰ که نیمه شمالی تهران را پوشش می‌‎دهد از مناطق ۲۱ و ۲۲ در غرب تهران شروع می شود و به فلکه سوم تهرانپارس می رسد و در طول مسیر مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ را هم پوشش می دهد.

محمد علی پاشا زانوسی، مدیر پروژه پیمانکار شرکت بین الملل عمران سریر در این بازدید آخرین وضعیت خط ۱۰ مترو را تشریح کرد و گفت: «اکنون در کارگاه ایستگاه تبادلی و تقاطعی با خط ۶ مترو (Y۱۰-Z۶ ) هستیم که این ایستگاه ۱۴۲ متر طول دارد. حدود ۹۰ هزار متر مکعب احجام و ۳۴ هزار متر مکعب هم بتن ریزی پیش بینی شده و این ایستگاه یک تونل فرعی به طول ۱۹۰ متر دارد که در حال حفاری است.»

فرشاد نامی مشاور پروژه کارگاه متروی میدان المپیک هم وضعیت کارگاه میدان دهگده المپیک را تشریح و عنوان کرد: «پروژه تجهیز کارگاه میدان دهکده المپیک (منطقه ۲۲) از سال ۱۴۰۰ شروع شد و اکنون در حال حفاری شمع‌های سازه نگهبان هستیم. بعد از حفاری شمع‌ها با روش تاپ‌داون سازه نگهبان ایستگاه و تراز آن را شروع می‌کنیم.»

شاهرخ حیدری مدیر پروژه مهندسین مشاور شرکت بهرو هم در این بازدید به وضعیت ایستگاه میدان اتریش اشاره و عنوان کرد: «در طراحی این ایستگاه باتوجه به زمین‌های موجود و همکاری شهرداری مناطق عمق خط را کاهش دادیم و این امر می‌تواند دستاوردهایی اعم از کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا داشته باشد. عمق ایستگاه میدان اتریش ‌۲۱ متر و تراز ریل آن ۱۸ متر است. حدود ۵۰ درصد ایستگاه به تراز کف رسیده و سریعا بتن ریزی شروع می‌شود.»

به گفته حیدری تی بی ام از ایستگاه دریاچه به سمت ایستگاه میدان اتریش در حال حرکت است و به زودی ایستگاه به مرحله ای می رسد که تی بی ام از آن عبور می کند و به محض عبور دستگاه سایر فعالیت‌ها می‌تواند انجام شود.

او در پایان تاکید کرد: «برنامه بهره برداری ما از ایستگاه حدوداً ۳۰ ماهه است و ایستگاه میدان اتریش که جزء ایستگاه‌هایی است که در فاز اول و سال ۱۴۰۴ بهره برداری می شود.»

کد خبر 848677 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۱۰ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است