Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل دستورالعمل‌هایی را برای بازیابی قوی و پایدارتر صنعت گردشگری تدوین و منتشر کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از تراول دیلی نیوز، دستورالعمل‌های سازمان جهانی گردشگری برای بازیابی گردشگری با مشورت کمیته جهانی بحران جهانگردی تهیه شده است و هدف از آن حمایت دولت ها و بخش خصوصی برای رهایی از یک بحران همه گیر با نام کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد که بسته به زمان رفع محدودیت سفر، ورود گردشگران بین المللی ممکن است بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش یابد. این کاهش ورود گردشگران بین‌المللی ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون شغل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

زوراب پولولیکا شویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در این باره گفت: دستورالعمل‌های سازمان جهانی گردشگری برای بازگشایی اماکن گردشگری مجموعه کاملی از اقدامات را به دولت‌ها و مشاغل ارائه می‌دهد. این مجموعه اقدامات به دولت‌ها و مشاغل کمک می‌کند تا دوباره گردشگری را با روشی ایمن، یکپارچه و مسئولانه بازیابی کنند. آن‌ها محصول همکاری‌های پیشرفته‌ای هستند که واکنش گردشگر را به این چالش مشترک توصیف کرده اند و بر پایه دانش و اطلاعات ورودی از بخش‌های دولتی و خصوصی و چندین آژانس سازمان ملل به عنوان بخشی از واکنش گسترده سازمان ملل تهیه و تدوین شده‌اند.

دستورالعمل‌های جدید سازمان جهانی گردشگری برای بازیابی گردشگری با پیروی از توصیه‌های قبلی کمیته جهانی بحران جهانگردی تصویب شده و بر هفت پایه اولویت برای بهبود گردشگری مبتنی بر ستون‌های کاهش تأثیر اقتصادی، تدوین پروتکل‌های ایمنی و پاسخ‌های هماهنگ و تقویت نوآوری متمرکز شده است.

در این دستورالعمل‌ها اهمیت بازیابی اطمینان مسافران از طریق پروتکل‌های ایمنی و امنیتی طراحی شده برای کاهش خطرات در هر مرحله از زنجیره ارزش گردشگری برجسته شده است. این پروتکل‌ها شامل اجرای مراحل چک در هر صورت مناسب از جمله اسکن دما، آزمایش، فاصله جسمی و تهیه کیت‌های بهداشتی برای مسافرت هوایی ایمن، خدمات مهمان نوازی یا رویداد‌های ایمن است.

سازمان جهانی گردشگری در همین راستا با هدف پذیرش نوآوری و تحول دیجیتال گردشگری جهانی همکاری خود با گوگل را تقویت می‌کند. در قالب این تقویت همکاری، آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل و گوگل برای ارتقای یادگیری دیجیتالی و آموزش مهارت‌های آنلاین تلاش می‌کنند تا فرصت‌های جدیدی برای گردشگری بین‌المللی فراهم شود.

زوراب پولولیکا شویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این زمینه گفت: فناوری در هفته‌های گذشته نقش مهمی را در زندگی ما ایفا کرده است. تحول دیجیتالی گردشگری باعث تقویت این بخش و ایجاد فرصت‌هایی برای مردم سراسر جهان می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان جهانی گردشگری دستورالعمل ها برای بازیابی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی صبح سه شنبه در بازدید از مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی بوده و گچ‌بری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام شده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این بازدید خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

مرتضی صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

همچنین معاون امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه نیز بازدید کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.

مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.

قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این استان است.

کد خبر 6092810

دیگر خبرها

  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری