Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:29:18 GMT

تشکیل ۱۰۲ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در شاهرود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۰۰۸۶

تشکیل ۱۰۲ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در شاهرود

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود از تشکیل ۱۰۲ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی در این صندوق‌ها انجام شده است.

سیدحسین میرکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به ایجاد ۱۰۲ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در شهرستان شاهرود اظهار کرد: در این صندوق‌ها، ۹ هزار نفر افراد بالای ۱۸ سال عضویت دارند و هدف از ایجاد این صندوق‌ها، اشتغال‌زایی و رفع محرومیت در محلات و روستاهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود خاطرنشان کرد: در این صندوق‌ها، ۶۰ درصد بانوان و ۴۰ درصد آقایان عضویت دارند و تاکنون ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ سرویس جهیزیه و ۳۰ بسته لوازم‌التحریر اسلامی از طریق این صندوق‌ها تهیه و به نیازمندان عضو صندوق اهدا شده است.

میرکریمی با اشاره به برپایی 6 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و محصولات خانگی توسط این صندوق‌ها در شهرستان شاهرود گفت: این نمایشگاه‌ها در راستای حمایت از تولیدکنندگان عضو صندوق‌ها برپا شده و محصولات خانگی و صنایع‌دستی اعضا به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی صندوق در عرصه‌های مختلف انجام شده، افزود: اشتغال‌زایی ۸۰۰ نفره این صندوق‌ها در عرصه‌های دام و طیور، صنایع‌دستی، صنایع بسته‌بندی، کارگاه خیاطی و ... بوده است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه حق عضویت این صندوق‌ها متغیر بوده و همه این صندوق‌ها دارای اساس‌نامه و قوانین تعریف‌شده هستند، گفت: در تمام اقشار جامعه در شهر و روستا با مشارکت مستقیم خود مردم می‌توان این صندوق‌ها را ایجاد کرد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/74036/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: شاهرود روستا سپاه محرومیت اشتغال زایی صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آقای محمد حسین مقیسه گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری-قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت. وی گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش خطرپذیری (ریسک) بازپرداخت نشدن تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی و سکو‌های تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود.  مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل می‌شود.  مقیسه افزود: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قرارداد‌های واحد‌های تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است. وی گفت: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحد‌های تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود