Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۰۷ نفر از هموطنان ایرانی به همراه بخش دوم کمک‌های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی ایرانیان مقیم هند عصر امروز با یک پرواز از بمبئی به ایران بازگشتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو از انتقال ۲۰۷ نفر از اتباع ایرانی از هند به ایران خبر داد.

بر همین اساس دهمین پرواز امدادی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (جمعه) نهم خرداد ماه با ۲۰۷ نفر اتباع ایرانی، شهر بمبئی هندوستان را به مقصد تهران ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی شیوع ویروس کرونا و پس از قطع پرواز‌ها این دهمین پروازی است که به منظور انتقال اتباع ایرانی برقرار شده است.

بر این اساس، در پی گسترش ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های شدید در هندوستان ۲۰۷ نفر از هموطنان ایرانی که برای گردشگری، تحصیل و یا تجارت در هند به سر می‌بردند و با قطع پرواز‌ها برای بازگشت به ایران دچار مشکل شده بودند، با یک هواپیما متعلق به شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) به کشور منتقل شدند.

با توجه به اعمال محدودیت‌های بسیار سختگیرانه دولت هند، نظیر قطع پرواز‌های بین المللی و داخلی، ممنوعیت تردد بین شهرها، توقف کلیه اتوبوس ها، قطار‌ها و تاکسی‌ها و... جمع آوری اتباع ایرانی در سرتاسر کشور پهناور هند، علاوه بر لزوم دریافت مجوز‌های رسمی دولتی با مشکلات و مشقات زیادی نظیر یافتن خودرو و راننده، عبور از موانع ایست و بازرسی‌های زیادی موانع و محدودیت‌های ایجاد شده برای تردد از یک ایالت به ایالت دیگر همراه بوده است که با اهتمام ویژه و شبانه روزی سفارت جمهوری اسلامی ایران، سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و حیدر آباد و نیز سازمان هواپیمایی، ایران ایر و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی جامه عمل به خود پوشید.

علاوه بر اتباع مذکور، بخش دوم کمک‌های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی که از سوی ایرانیان مقیم هند به ویژه از سوی انجمن اثنی عشری شهر پونا به کشورمان اهدا شده بود، با این پرواز راهی تهران شد.

پیش از این نیز با تلاش‌های صورت گرفته و برقراری پرواز‌های فوق العاده، تعدادی از هموطنان ایرانی از هند به کشور بازگشتند. نهمین گروه از دانشجویان، گردشگران و ایرانیان مقیم هند که در پی توقف پرواز‌ها در اثر شیوع کرونا در این کشور گرفتار شده بودند، رور (یکشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه با یک فروند هواپیما از دهلی نو به ایران برگشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفارت ایران ایران و هند تجهیزات پزشکی کرونا شیوع کرونا کرونا در هند کرونا در ایران جمهوری اسلامی ایران اتباع ایرانی ۲۰۷ نفر پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر؛ جزیره تماماً ایرانی بوموسی یکی از جزایر سه گانه خلیج‌فارس است که امارات متحده عربی نسبت به آن ادعاهایی واهی دارد بر همین اساس دولت تلاش دارد تا با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل و نقلی این جزیره حضور گردشگران و رفت و آمد به این جزیره را تسهیل کند.

قطعاً اولین پیش‌نیاز برای تحقق این هدف احداث اسکله است که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6097417

دیگر خبرها

  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • بازگشت عمره گزاران یزدی به استان
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار