Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@03:06:15 GMT

آسمان تنها نظاره گر سوختن درختان ایستاده +فیلم

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۰۹۵۹

آسمان تنها نظاره گر سوختن درختان ایستاده +فیلم

‍‍‍‍‍‍

آتش سوزی گسترده در جنگل‌های کوه خائیز بخش زیادی از جنگل‌های این منطقه را خاکسترکرد.

خبرگزاری فارس کهگیلویه/طیبه‌سادات سعادتی‌نیک- حادثه تلخ آتش‌سوزی از عصر روز گذشته به جان خائیز افتاده و شعله‌های بی‌رحم آتش لحظه‌ای به درختان تنومند بلوط و گونه‌های گیاهی این کوه سرافراز اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد.

جنگل‌های زاگرس این روزها مورد هجوم بیرحمانه‌ای است که آتش سرخ در دامان درختان انداخته است و حالا 26 ساعتی می‌شود شاهد مرگ دردناک درختان و مرتع کوه خائیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه‌ای که علاوه بر پوشش گیاهی و تنوع جنگلی زیستگاه حیات وحش از قبیل کل، بز و گونه‌های مختلف پرندگان است به سرعت خاکستر می‌شود و رنگ کوه را سیاه می‌کند.

زبانه آتش بر فراز خائیز از کیلومتر دروتر قابل مشاهده است این آتش‌سوزی با وزش باد شدت گرفته و صحنه‌های نگران کننده‌ای از نابودی جنگل‌های بی‌زبان را ترسیم کرده است.

 

 

آتش کوه خائیز ناشی از سهل‌انگاری شهرستان همجوار در کنترل طی ساعات اولیه است. حادثه‌ای که اگر به موقع مدیریت می‌شد شاهد حجم عظیم آتش در حوزه استحفاظی کهگیلویه نبودیم.

موضوعی که فرماندار کهگیلویه را نیز به انتقاد واداشت. علیرضا اتابک در نشست اضطراری ستا  مدیریت بحران که به ریاست استاندار در منطقه آب کاسه برگزار شده بود، اظهار داشت: آتش‌سوزی از حوزه استحفاظی بهبهان آغاز شد و به شهرستان ما اطلاع‌رسانی نشد.

علیرضا اتابک افزود: اگر اطلاع قبلی داشتیم کمک می‌کردیم زودتر مهار می‌شد.

 

وی با بیان اینکه به محض اطلاع از ورود آتش به منطقه ستاد مدیریت بحران وارد عملیات شد و اکیپ‌هایی در محل حاضر شد، تصریح کرد: نیروهای مردمی، بسیج، گروه‌های جهادی، تشکل‌های مردم نهاد، کوهنوردان، نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست، امدادگران هلال‌احمر و اقشار مختلف برای کمک به مهار آتش به محل اعزام شدند.

اتابک گفت: به علت شرایط دشوار حاکم بر منطقه در ساعات اولیه نیروهای با پیاده‌روی چهار ساعته به محل حادثه رسیدند اما با حضور بالگردهای امدادی از صبح امروز 22 سورتی پرواز برای انتقال نیروها صورت گرفت.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که  به همراه معاون سیاسی از صبح امروز برای مدیریت حادثه عازم منطقه شده بود، از همه وقت خود برای مدیریت عملیات و هماهنگی برای اعزام بالگرد اطفای حریق استفاده کرد.

وی طی تماس‌های تلفنی با مقامات کشوری و لشکری هماهنگی لازم برای اعزام بالگردهای آبپاش را انجام داد.

 

کلانتری در خصوص پیگیری‌های انجام شده از صبح امروز تصریح کرد: با رئیس دفتر رئیس جمهور، مدیرکل بحران و وزیر کشور برای اعزام بالگرد صحبت کردم متاسفانه وقوع حوادث در استان‌های همجوار اجازه حضور به موقع بالگردها را نمی‌دهد.

وی گفت: محورهایی برای بکارگیری بالگردها مشخص و تعریف می‌شود تا فردا برای عملیات بالگردهای آبپاش تعللی به وجود نیاید.

کلانتری همچنین از دستور سردار سلامی و همچنین ارتش برای رسیدگی به موضوع و صدور دستورات لازم خبر داد.

 

 

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته فردا چهار فروند برای آبپاشی عازم محل خواهند شد.

همچنین احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت حادثه گفت: قطعا اگر ادله کافی برای خطای انسانی در این حادثه ارائه شود قطعا با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

 

کلانتری با بیان اینکه دو فروند بالگرد در منطقه حضور دارند و کار جابجایی نیروها را انجام می‌دهند، ادامه داد: بالگردهای دارای بسکت حمل آب فردا صبح در اختیار ما قرار خواهند گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور بالگردهای اطفای حریق آتش فردا تا قبل از غروب مهار شود.

 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستورات خوبی از سوی رئیس جمهور و آقای جهانگیری و عنایت وزیر کشور صادر شده و همه ارگان‌ها همکاری خوبی داشتند.

کلانتری افزو: بالگردهای نیروهای مسلح، نیروی زمینی سپاهف هوانیروز، هلال‌احمر و شرکت نفت فردا به منطقه اعزام می‌شوند.

وی در خصوص علت بروز حادثه گفت: این آتش سوزی چند روز در بهبهان روی داده متاسفانه مهار نشد تا اینکه دیشب به جنگل‌های ما سرایت کرد.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: خائیز آتش در خائیز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل آتش نشانی یاسوج از ادامه تلاش‌های سه روزه آتش نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله در رودخانه خرسان خبر داد.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: یک تیم ۶ نفره غواصی آتش نشانی یاسوج به فرمانده مدیرعامل آتش نشانی پس از حدود ۱۰ کیلومتر پیاده روی در منطقه کوهستانی و سخت گذر، جستجوها را از سمت منطقه «دره شور» شروع کردند.

وی اظهار کرد: این کودک ۵ ساله در منطقه «نارمه» پشت کوه شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری غرق شد که آب رودخانه خرسان جسد این کودک به حوزه استحفاضی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال داد و نیروهای امدادی با حس انسان دوستانه سه روز است که در تلاش برای پیدا کردن جسد این کودک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • سوختن برای ساختن
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان