Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@05:27:48 GMT

مدیریت درست کرونا، تمدن اسلامی را به رخ جهان کشید

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۱۰۸۵

مدیریت درست کرونا، تمدن اسلامی را به رخ جهان کشید

حجت الاسلام کرامتی با تشریح تلاش های مسئولان جمهوری اسلامی برای مهار و مدیریت کرونا و برگزاری رزمایش همدلی توسط مردم، گفت: کسب رتیه دوم جهانی موفقیت در برخورد با این بیماری به رخ کشیدن تمدن اسلامی و عناصر ارزشی آن به جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در خطبه های نماز جمعه با اشاره به تاثیر  پذیری همه کشورهای دنیا از شیوع بیماری کرونا در چند ماه اخیر گفت: شکرگزار رفع محرومیت ها از ملت برای حضور در مراسم های عبادی و سیاسی هستیم، هرچند مردم همواره در این مدت و در هر مکانی به یاد خدا و ائمه اطهار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه گلپایگان مزیت اسلام را در برقراری ارتباط با خدا در هر زمان و هر مکان و بدون واسطه برشمرد  و بیان کرد: بازگشایی مساجد و نماز جمعه در شهرهای مختلف با رعایت اصول بهداشتی با کاسته شدن از خطر صورت می گیرد که چنین اتفاقی از ابتدای هفته گذشته در شهرستان گلپایگان رخ داد.
وی با یادآوری اینکه دزدان بین المللی ماسک، مانع از ارسال آن به ایران شدند و ایران اسلامی را تحریم کامل کردند، افزود: جمهوری اسلامی با سیاست های خود، توانست در مواجه، مبارزه، کنترل و مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کند و رتبه دوم موفق جهانی را تا کنون کسب کرد.
حجت الاسلام کرامتی با یادآوری حرکات تحقیر آمیز چند کشور اروپایی در ارسال چند تخت و پزشک عمومی در ابتدای شیوع بیماری، تبیین کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال حاضر تبدیل به کانون شیوع بیماری در جهان شدند و این بیماری آنها را زمین گیر کرده است.


امام جمعه گلپایگان از مسئولان بهداشت و درمان که با سیاست گذاری دقیق، دامنه شیوع را کاهش دادند و بیماری را کنترل و مدیریت کردند، تشکر کرد و ادامه داد: خیران سلامت در شهرستان گلپایگان با کمک های خود به تجهیز شبکه بهداشت و درمان یاری رساندند و چند روحانی نیز مسئولیت احترام به متوفیان این بیماری را برعهده گرفتند و به صورت اسلامی آنها را دفن کردند.
وی با بیان اینکه سپاه، ارتش و بسیج به صورت گسترده ضد عفونی معابر را با عنوان رزمایش بیولوژیک انجام دادند، اظهار کرد: گروه های جهادی با کمک رسانی به خانواده های آسیب دیده از کرونا با عنوان رزمایش همدلی و مواسات وارد میدان شدند که قدر دان تلاش های آنها هستیم.
حجت الاسلام کرامتی این حرکت ها را از ظرفیت های عظیم مکتب اسلام و تشیع خواند و تاکید کرد: ملت ایران در دو جبهه مقابله به کرونا و مواجه با جبهه کفر که می خواستند نظام اسلامی را ناکار آمد نشان دهند، سربلند شد و تمدن اسلامی و عناصر ارزشی آن‌ را به رخ جهانیان کشید.
امام جمعه گلپایگان به افتتاح دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: تبلیغات عظیمی برای شرکت نکردن مردم در انتخابات شکل گرفت و برای کمرنگ کردن آن تلاش شد ولی مردم با حضور خود، سرنوشت خوبی به برکت خون شهدا رقم زدند و مجلس انقلابی و ولایی را برگزیدند.
وی خواستار حرکت مجلس یازدهم در خط امام و رهبری شد و تاکید کرد: مجلس به مشکلات مردم به خصوص بیکاری، ازدواج و فرهنگ ورود کند و به حاشیه ها نپردازد و بر مدار قانون اساسی حرکت کند تا بتواند شرایط کشور را بهتر کند./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل شیوع کرونا ویروس یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گلپایگان نماز جمعه حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

حجت‌الاسلام مهدی عبدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ضمن اشاره به اجرای «طرح نور» توسط نیروی انتظامی که در راستای مطالبه عموم مردم و بانوان به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است گفت : مردم متدین کرمانشاه فردا جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، مقابل درب مسجد جامع این شهرستان تجمع حمایتی از اجرای این طرح برپا خواهند نمود.

وی ضمن دعوت مردم متدین و غیور جهت شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم به‌ویژه بانوان شهرستان کرمانشاه به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و حمایت از فرزندان سلحشور خود در نیروی انتظامی در این تجمع شرکت کرده و بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تأکید نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا