Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@17:03:16 GMT

گام شهرداری شهربابک در تحقق شهری هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۱۳۶۶

گام شهرداری شهربابک در تحقق شهری هوشمند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن کرمی نیا، شهردار شهربابک از برون سپاری خدمات شهری شهرداری خبر داد و گفت: بخشی از خدمات شهری شهرداری شهربابک به دفاتر خدمات الکترونیک واگذار و از این پس این خدمات در دفاتر پیشخوان انجام می‌شود.

او با اشاره به اهمیت شهر هوشمند و توسعه فعالیت‌های الکترونیک افزود: این اقدام در راستای اجرای ماده ۶۷ برنامه پنج ساله ششم توسعه و مطابق با قانونی است که الکترونیکی کردن خدمات و برون سپاری آن‌ها در دستور کار شهرداری شهربابک نیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرمی نیا بیان داشت: طبق بند پ-ماده ۶۷- برنامه پنج ساله ششم توسعه- دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به الکترونیکی کردن کلیه فرایند‌ها و خدمات با قابلیت الکترونیکی و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی مربوط، تا پایان سال سوم اجرای قانون برنامه اقدام کنند.

او تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به منظور الکترونیکی کردن فرایند‌ها و خدمات قابل ارائه در خارج از محیط اداری خود و قابل واگذاری یا برون سپاری را به دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات ict روستایی حسب مورد واگذار کنند.

کرمی نیا در خصوص خدمات برون سپاری شده بیان داشت: در فاز اول با استقرار زیرساخت "سیماک" در شهرداری تمام فرایند‌ها مربوط به صدور مجوز‌های ساخت و ساز و محاسبات آن‌ها الکترونیکی شده است.

شهردار شهربابک با بیان اینکه اکنون بخش "تشکیل شناسنامه واحد ملک (تشکیل پرونده) " برون سپاری و به دفاتر پیشخوان شهری واگذار می‌شود، افزود: در ادامه نیز سایر خدمات قابل برون سپاری شهرداری به دفاتر مذکور سپرده خواهد شد.

او ضمن اشاره به سهولت استفاده از این خدمات گفت: زیرساخت ارائه دهنده خدمات حاضر با نام اختصاری سیماک بر بستر اینترنت بوده (و نه اینترانت)، بنابراین استفاده از تمام خدمات آن هم برای شهروندان، کاربران و دستگاه‌های اجرایی، با اینترنت شخصی هم (و اینترنت هر یک از مراکز خدمات دهنده اینترنتی) قابل دسترسی و بهره برداری است.

کرمی نیا زمان آغاز طرح را ۱۰ خرداد ماه اعلام کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌ها برای برون سپاری خدمات از ابتدای سال ۹۹ شروع شد که شامل تهیه لیست نقشه برداران ذیصلاح، آموزش نقشه برداران، آموزش کاربران دفاتر پیشخوان و تجهیز دفاتر پیشخوان بود.

او تصریح کرد: اکنون با مهیا شدن این زیرساخت از روز شنبه ۱۰ خرداد ماه تمامی دفاتر پیشخوان آماده ارائه خدمات به متقاضیان بوده و تشکیل شناسنامه واحد ملک در این دفاتر انجام خواهد شد و دیگر نیاز به حضور متقاضیان به شهرداری برای تشکیل پرونده نیست.


شهردار شهربابک با اشاره به محاسن الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های ساخت و ساز تصریح کرد: الکترونیکی شدن خدمات تاثیر بسیاری در کاهش تخلفات ساختمانی و تخلفات حوزه ملک و املاک دارد و همچنین می‌توان توضیح داد که ویژگی بارز شناسنامه الکترونیکی واحد ملک "توامان بودن اطلاعات توصیفی ملک با اطلاعات جغرافیایی ای" است که توسط نقشه برداران ذیصلاح برداشت شده و حداقل خطا را دارد (کمتر از ۵ سانتی متر در محیط‌های شهری)، که از جمله دستاورد‌های این ویژگی جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز است به این صورت که سامانه به صورت الکترونیکی اجازه ثبت هیچ گونه درخواست ساخت و سازی را برای یک ملک خارج از محدوده و حریم شهر نمی‌دهد.


او افزود: با ترسیم پلیگون عرصه ملک در سامانه تخلفات مربوط به تصرفات ملکی، مغایرت‌ها با طرح تفصیلی، بروکف و ساخت و ساز‌های غیر مجاز بدلیل اختلافات در پرونده‌های کاغذی به شدت کاهش خواهد یافت همچنین با ثبت سوابق اولین تخلفات روی پرونده الکترونیکی شهرداری می‌تواند پرونده را "توقیف" کند و با توجه به بهره گیری پرونده از پلیگون جغرافیایی ملک امکان هر گونه اقدامی تا رفع تخلف توسط سامانه ممنوع خواهد شد و این تاثیر بسیاری در کاهش تخلفات ساختمانی دارد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری اینترنت دفاتر پیشخوان برون سپاری ساخت و ساز کرمی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت

محمدرضا دشتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرداری جزیره راهبردی خارگ از بدو تأسیس تاکنون در مسیر خدمت به شهروندان، مسیرهای فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: در چند سال اخیر و با حضور شعیب بحرینی نسبت به گذشته خدمات حوزه فرهنگی و عمرانی، شهرداری شتاب بیشتری به خود گرفته به طوری که میزان رضایت مندی مردم از شهرداری افزایش یافته که نشان از خدمات ارزشمند این حوزه برای توسعه هرچه سریع‌تر سیمای شهری خارگ است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: با همدلی، همراهی و تعامل و همکاری ادارات و همراهی مردم، مشکلات جزیره خارگ رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از سوی محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ از شعیب بحرینی شهردار اسبق خارگ به مناسبت بازنشستگی و پایان خدمت وی در این شهرداری تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6095361

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • جاری شدن سیلاب در البرز
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است