Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که سازمان بهداشت جهانی تحت کنترل چین بوده و واشنگتن روابط خود با سازمان بهداشت جهانی را قطع می‌کند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت که سلسله اقداماتی را برای حمایت از امنیت ملی آمریکا در برابر چین اتخاذ کرده است.

وی که کنفرانس خبری در حیاط کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «چین بسیاری از تعهدات خود در سازمان تجارت جهانی را نقض و برای چندین دهه آمریکا را غارت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد که چین به صورت غیرقانونی مدعی حاکمیت بر مناطقی در اقیانوس آرام و دریای چین جنوبی است و جهان از رفتار بد چین رنج می‌برد.

وی اضافه کرد که چین تعهد خود درباره خودمختاری هنگ‌کنگ را نقض کرده و پنهان‌کاری چین درباره ویروس کرونا به بهای جان  انسان‌ها در آمریکا و دیگر مناطق تمام شد.

رئیس جمهور آمریکا هشدار داد در صورتی که چین به اقدامات خود در هنگ‌کنگ ادامه دهد آمریکا در تحریم مقامات چینی درنگ نخواهد کرد.

ترامپ با ادعای این موضوع که چین به طور کامل بر سازمان بهداشت جهانی سیطره دارد، گفت که تصمیم گرفتیم تا رابطه واشنگتن با سازمان بهداشت جهانی را قطع کنیم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که چین برای سال‌ها به جاسوسی غیر قانونی پرداخته و رازهای صنایع آمریکا را ربوده و ما باید از پیشرفت فناوری آمریکا که چین آن را نقض کرده حمایت کنیم.

ترامپ پس از ایراد سخنان خود بدون اینکه به سوال خبرنگاران پاسخ دهد و اشاره‌ای به ناآرامی‌ها در مینسوتا کند،‌ کنفرانس خبری را ترک کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس سهام عدالت مجلس یازدهم سازمان بهداشت جهانی واشنگتن چین ترامپ اقیانوس آرام دریای چین جنوبی آمریکا سازمان تجارت جهانی ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است