Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:38:30 GMT

عواقب روانی پیگیری اخبار کرونا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۰۷۲

عواقب روانی پیگیری اخبار کرونا چیست؟

نرگس نوروزی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: تکرار مداوم یک عمل به منظور کاهش اضطراب و نگرانی به وسواس عملی و هجوم افکار و خاطرات تنش‌زا به وسواس فکری تعبیر می‌شود.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا بی‌شک اضطراب و تنش ناشی از ابتلاء به بیماری و برخی اقدامات همچون شست وشو و رعایت اصول بهداشتی افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی ادامه داد: این اقدامات که گاه با هدف کاهش ترس و نگرانی جنبه افراطی پیدا می‌کند، نیازمند کنترل و مدیریت از طریق دریافت مشاوره‌های روانشناختی است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش اضطراب و وحشت عدم پیگیری مکرر اخبار است؛ آمار و اطلاعات باید از طریق رسانه‌ها و منابع معتبر علمی و خبری دنبال و از شایعات و منابع و مراجع غیررسمی در فضای مجازی دوری شود.

به گفته این روانشناس بالینی، پیگیری اخبار منفی به صورت ناخودآگاه در ذهن آدمی تاثیر و سبب وسواس می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مهمترین راهکارها به منظور کاهش نگرانی و وسواس‌ عملی تشخیص علل شست وشو و رعایت اصول بهداشتی است؛ شست وشو با هدف کاهش ترس و نگرانی به وسواس تعبیر می‌شود.

پذیرش بیماری از مراحل اساسی معالجه و درمان است

نوروزی با اشاره به پذیرش بیماری به عنوان یکی از مراحل اساسی معالجه خاطرنشان کرد: با پذیرش وسواس باید با «زندگی در زمان حال» از افکار و هیجانات منفی دوری شود.

به گفته این مشاور، توجه به جزییات یکی از راهکارهای اساسی به منظور زندگی در لحظه به شمار می‌رود که نقشی مهم در آرامش‌بخشی ذهن ایفا می‌کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اختلالات اضطرابی اختلالات وسواسی آسیب ها پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اختلالات اضطرابی آسیب ها ویروس کرونا اختلالات اضطرابی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملیکا نوروزی از کسب مدال بازماند


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در رقابت‌های دو‌ومیدانی جوانان قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در کشور امارات در حال برگزاری است، در دور دور نهایی رقابت ماده پرتاب چکش ملیکا نوروزی نماینده کشورمان با ثبت حد نصاب ۵۷.۲۶متر در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاد. 

دیگر خبرها

  • الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود
  • ملیکا نوروزی از کسب مدال بازماند
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن