Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی مالمیر عصر جمعه در بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان از موزه منطقه‌ای غرب کشور گفت: ثبت جهانی هگمتانه یکی از اولویت‌های معاونت میراث فرهنگی کشور و مهمترین پیشنهاد استان همدان برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان است.

علی مالمیر در بازدید از سایت موزه غرب کشور نیز در خصوص این مجموعه گفت: موزه منطقه‌ای غرب از مهمترین موزه‌های منطقه‌ای کشور است که با استانداردهای بین المللی در حال اجرا است و از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و مخزن امن آن به پایان رسیده و در لیست پروژه‌های قابل افتتاح سال ۱۳۹۹ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: استقرار این موزه در استان همدان نشان دهنده ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی استان همدان است که با بیش از ۲۳ هزار شیء موزه‌ای لزوم برخورداری از چنین موزه‌ای را گوشزد می‌کند.

مالمیر با تاکید بر اهمیت وجود موزه‌ها در آشنایی افراد با تاریخ و میراث به جای مانده از گذشتگان تاکید کرد: محوطه تاریخی هگمتانه و موزه منطقه‌ای، قطب فرهنگی را در این منطقه از شهر همدان شکل داده‌اند که در توسعه گردشگری استان همدان تأثیر گذار خواهند بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ارتباط با فصل ۲۲ کاوش هگمتانه نیز یادآور شد: سوال‌های گوناگونی در رابطه با هگمتانه وجود دارد که پاسخ به آنها نیازمند تداوم کاوش‌ها در این محوطه تاریخی است و استمرار این مهم منوط به تأمین اعتبار برای کاوش است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز با بیان اینکه هگمتانه پیشینه‌ای از تاریخ و تمدن کشور ایران اسلامی است و شناساندن و معرفی این پایگاه به مردم می‌تواند، آنان را با پیشینه تاریخی تمدنی هگمتانه آشناتر سازد، گفت: تجلی هنر معماری و خلاقیت موجود در هر دوره از تمدن را می‌توان در آثار کالبدی و شهری باقی مانده در این اثر تاریخی دید.

سید اسکندر صیدایی ادامه داد: هگمتانه تجلی مهمی از دانایی، تکنیک‌ها و هنر معماری و مبحث مهم باستان شناسی را در خود نهفته دارد و کاوش‌های فصل بیست و دوم هگمتانه می‌تواند یک دستاورد ماندگار برای استان و کشور بوده و آثار شناسایی و کشف شده رازهای بسیاری را برای آیندگان بازگو خواهد کرد.

وی بابیان اینکه با ثبت جهانی هگمتانه این آثار ارزشمند تاریخی در دید جهانیان قرار می‌گیرد، گفت: این فعالیت‌ها و کاوش‌ها کار بسیار با اهمیتی در توسعه و گسترش اکتشافات بوده و نیاز به حمایت و پشتیبانی مستمر دارد که منابع مالی خوبی را در سال جاری به این رخداد اختصاص خواهیم داد.

کد خبر 4936987

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر شیوع کرونا گرگان قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند فطریه ایلام موزه منطقه ای استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی - فرهنگی استان در ۱۵ اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۳ اردیبهشت گفت: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی_ فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه تعطیل خواهد بود.

وی افزود: روز ۱۵ اردیبهشت، مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: همچنین میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بیشاپور، تنگ چوگان، موزه بیشاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • موزه‌ها شنبه تعطیل است
  • باران بهاری میهمان دیار هگمتانه
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • اتصال خط ۵۰۰ مخزن عباس آباد به خط اصلی آبرسانی منطقه ۹ پله ارومیه
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید