Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به دنبال به خطر انداختن سلامت دانش‌آموزان نیستیم، جزئیات ایمن‌سازی مدارس برای برگزاری امتحانات را شرح داد. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، خسرو ساکی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره چالش‌های امتحانات حضوری، هدایت تحصیلی و مهارت آموزی دانش‌آموزان در ایام کرونا اظهار کرد: آموزش مجازی در دنیا سابقه طولانی دارد و موضوع جدیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره شیوه‌های آموزش مجازی در برخی مدارس دولتی و غیردولتی از گذشته وارد این روش آموزشی شده بودیم و آموزش مجازی و الکترونیک به عنوان شیوه مکمل مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی افزود: آموزش مجازی اگر به درستی اجرا شود قابلیت ثبت در سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را دارد؛ ما در کشور به شکل غیر مترقبه وارد جریان کرونا شدیم. برهمین اساس چند فعالیت انجام شد و ابتدا به صورت خودجوش معلمان با استفاده از امکانات موجود آموزش‌ها را در فضای مجازی انجام دادند، براساس آموزش‌هایی که در سامانه شاد انجام گرفته و آنچه که معلمان از طریق فضای مجازی آموزش دادند می‌توان با توجه به اعتبار نظر معلم، نمرات آموزش‌های مجازی را در سوابق تحصیلی دانش‌آموزان ثبت کرد.

مدارس به جز پایه نهم و دوازدهم اجازه برگزاری امتحانات حضوری ندارندگزارش/ دل‌نگرانی خانواده‌ها برای امتحانات حضوری دانش‌آموزان/ آمادگی مدارس برای اجرای پروتکلهای بهداشتی؟!دانش‌آموزان و معلمان باید با ماسک در امتحانات حاضر شوند+ جزییات پروتکل بهداشتی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که اگر آموزش مجازی موثر است چرا دانش آموزان باید به مدرسه بروند؟ گفت: با وجود آنکه آموزش مجازی در دنیا شیوه‌ای پذیرفته شده است اما صاحبنظران تعلیم و تربیت می‌گویند در دوره دبستان و متوسطه اول هیچ چیز جای کلاس حضوری را نمی‌گیرد چون علاوه بر انتقال دانش به رشد عاطفی، اجتماعی، اخلاقی و دینی منجر می‌شود. همچنین تأثیری که دانش‌آموز به صورت حضوری از همکلاسی‌ها و معلمان می‌پذیرد، مورد توجه است.

به دنبال این نیستیم که سلامت دانش‌آموزان به خطر بیفتد

وی درباره چرایی اصرار آموزش و پرورش به برگزاری امتحانات حضوری عنوان کرد: به دغدغه مردم احترام می‌گذاریم و در آموزش و پرورش سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم است، به دنبال آن نیستیم که سلامت آنها را به خطر بیندازیم و همه دانش‌آموزان فرزندان ما هستند اما برای تضمین سلامت دانش آموزان و تمام اقشار جامعه ستاد ملی کرونا تشکیل شده است، در حوزه سلامت به نظرات تخصصی این حوزه توجه می‌کنیم نه نظرات شخصی و داخلی آموزش و پرورش.

امتحانات 10 پایه غیر حضوری است

وی متذکر شد: ستاد کرونا به تدریج مراحل مدیریت و کنترل کرونا را هوشمندانه هدایت می‌کند ما نیز از این ستاد و کمیته آموزش و پرورش آن مجوز گرفته‌ایم تا امتحانات 10 پایه تحصیلی به صورت غیر حضوری و در اختیار شورای مدرسه باشد یعنی به اقتضای موقعیت با حضور اولیا تصمیم بگیرند و نظر معلم در ارزشیابی دانش‌آموزان اولویت است. در پایه 9 و 12 که دو پایه سرنوشت‌ساز است و سایر کشورها هم بر روی این آزمون‌های سرنوشت‌ساز تأکید دارند، امتحانات حضوری است.

ساکی ادامه داد: ستاد ملی کرونا پروتکل‌های بهداشتی را به ما ابلاغ کرده و این دستورالعمل به تمام مدارس و حوزه‌های اجرایی امتحانات پایه دوازدهم ابلاغ شده است. در این دستورالعمل برای ما جزء به جزء مشخص شده که چطور تمهید مقدمات کنیم و حتی باید خدمتگزار مدرسه را آموزش دهیم.

آموزش و پرورش برای ایمن‌سازی مدارس چه کرده است؟

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که به جز بخشنامه و دستورالعمل برای ایمن شدن مدارس چه اقداماتی را در عمل انجام داده‌اید؟ عنوان کرد: در این دستورالعمل مسئول اجرای پروتکل‌های بهداشتی مدیر مدرسه و حوزه برگزاری امتحانات است و ناظر هم باید بررسی کند که مدیر مدرسه پروتکل بهداشتی را رعایت کرده است یا خیر. رئیس منطقه آموزش و پرورش و نماینده ستاد کرونا که از استانداری و دانشگاه علوم پزشکی است به عنوان ناظران  وضعیت را  رصد می‌کنند که آیا مدارس گندزدایی شده‌اند یا خیر، فاصله‌گذاری اجتماعی یا پیشگیری از تجمع هنگام ورود یا خروج دانش‌آموزان از مدرسه انجام می‌شود یا خیر.

ساکی اظهار کرد: اگر این موارد را رعایت کنیم همانند سایر اقشار و فعالیت‌ها می‌توانیم کار خود را انجام دهیم و نظام آموزش و پرورش نیز دچار آسیب نمی‌شود توجه داشته باشید اگر ما امتحانات نهایی را برگزار نکنیم سازمان سنجش نمی‌تواند کنکور را برگزار کند.

اگر مدرسه‌ای سه پایه نهم دارد سه بار امتحان برگزار کند

وی با اشاره به اینکه در پایه نهم امتحانات مدرسه‌ای بوده و شورای مدرسه می‌تواند تصمیم بگیرد، گفت: یعنی اگر مدرسه‌ای سه پایه نهم دارد می‌تواند سه بار امتحان بگیرد و هر سه پایه را یک روز برای امتحان نیاورند در پایه دوازدهم نیز امتحانات رشته‌های مختلف را به روزهای زوج و فرد تقسیم کرده‌ایم. ما هم دلسوز سلامتی دانش‌آموزان هستیم و کمر همت نبسته‌ایم که سلامت آنها را به خطر بیندازیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در حوزه‌های امتحانی به دانش‌آموزان ماسک و دستکش داده می‌شود؟ گفت: اعلام کرده ایم که دانش‌آموزان حتما ماسک و دستکش به همراه داشته باشند اما برای 10 درصد دانش‌آموزان ماسک و دستکش تهیه می‌کنیم که اگر دانش‌آموزی به هر دلیلی نداشت در اختیار او قرار بگیرد همچنین اگر دانش آموزان در امتحانات خرداد شرکت نکنند می‌توانند در امتحانات شهریور شرکت کنند.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دانش‌آموزان امتحانات نهایی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان امتحانات نهایی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان امتحانات نهایی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان برگزاری امتحانات امتحانات حضوری آموزش و پرورش آموزش مجازی پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی عصر پنج شنبه در نشست صمیمی مدیران تبلیغات اسلامی گیلان با مدیران آموزش و پرورش با اهمیت نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اظهار کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان دانش آموزان این مرز و بوم ساخته خواهد شد بنابراین نقش استراتژیک آموزش و پرورش در زمینه رشد آینده سازان ایران اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در سه محور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین فعالیت مشترک داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در حوزه نوجوانان و جوانان است و با توجه به اینکه بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بوده، فعالیت‌هایی چون «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» ویژه پسران می‌تواند در سطح نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزش «ضمن خدمت» معلمان افزود: سازمان تبلیغات جز معدود ارگان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره ضمن خدمت برای سایر ارگان‌ها را دارد اگر چه این موضوع در گیلان خیلی مسبوق به سابقه نبوده اما در استان‌های دیگر متداول است.

نجفی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات جدی از سازمان‌ها و نهادها مساله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت توافق بین آموزش و پرورش استان و اداره کل تبلیغات این آمادگی وجود دارد تا دوره «اخلاق اداری و کارمندی» با محوریت «عفاف و حجاب» با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس «صدرا» و آمادگی سازمان تبلیغات برای حمایت از کادر مدرسه و اجرای کامل سند در فعالیت مستمر این مجموعه مدارس گفت: در مدارس «صدرا» برنامه‌ریزی برای معلمان، دانش آموزان و والدین با برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای سند صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول در سطح مدارس صدرای کشور بود، گفت: قطعاً همکاری با آموزش و پرورش و این مدارس ثمرات بهینه‌ای را برای نظام آموزشی و فرهنگی خواهد داشت.

نجفی با تاکید بر اینکه مدارس «صدرا» در چهارچوب کامل آموزش و پرورش و در راستای سند تحول است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا در راستای کمک عمرانی، مخارج مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحصیلی حمایت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 6088822

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان