Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@09:44:32 GMT

بیمارستان «پاک» نداریم/دوره کمون کووید ۱۹ طولانی است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۲۷۳۷

بیمارستان «پاک» نداریم/دوره کمون کووید ۱۹ طولانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید فرشاد علامه، در اولین جلسه مشورتی کمیته علمی مبارزه با بیماری‌های عفونی و کووید ۱۹، هدف از این نشست را هم‌اندیشی متخصصین و صاحب ‌نظران دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران در خصوص بررسی وضعیت فعلی بیماری کووید ۱۹ و نحوه برخورد در ماه‌های آتی، ارائه راهکار برای آمادگی در مواجهه با شیوع مجدد احتمالی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ایجاد وحدت رویه در نحوه استفاده از تجهیزات محافظتی در ادامه مسیر بحران، گفت: استفاده از نظر عالمان و دانشمندان برای تصمیم‌گیری، تدوین پروتکل‌ها و حمایت مدیران ارشد از آنها ‌در اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در مدیریت بحران‌ به آن توجه شود.

علامه ادامه داد: لازم است به مسئله کمبود تجهیزات حفاظتی در تصمیم سازی‌ها دقت کنیم. قطعاً در اعتمادسازی میان کادر درمانی و نشر فرهنگ صحیح مصرف تجهیزات حفاظت فردی تنها بخشنامه و گایدلاین کافی نیست.

وی اظهار داشت: تائید صلاحیت افراد برای گفتگو در رسانه ملی در مورد موضوعاتی تا این حد تخصصی باید از طریق کمیته علمی و با هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها باشد تا از گسترش اطلاعات نادرست در جامعه جلوگیری شود.

علامه در خصوص بازگشت به حالت عادی در ادامه مسیر بحران، گفت: قطعاً نمی‌توانیم بیمارستان پاک اعلام کنیم، چون دوره کمون بیماری کووید ۱۹ طولانی است و ممکن است بیماران در هنگام مراجعه علائم بالینی نداشته باشند ولی در عین‌حال عواقب به تعویق انداختن درمان بیماری‌هایی چون سرطان غیرقابل پیشگیری است و باید از طریق رسانه‌ ها این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: ضروری است دستورالعمل‌های حفاظتی، دارویی و پیگیری درمان، بازنگری و ویرایش شود. قطعاً در مدیریت بهتر بحران‌ها استفاده از همکاری انجمن‌ها نیز بسیار کمک‌ کننده است.

کد خبر 4936679

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا وزارت بهداشت کیانوش جهانپور فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 سعید نمکی هفته سلامت گوارش علیرضا زالی ستاد مقابله با کرونا تغذیه سازمان نظام پزشکی سازمان غذا و دارو کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد مربوط به خیابان ولیعصر(عج) تهران در سال ۱۳۳۴ است. 

از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهر‌هایی که پاکزاد برای عکاسی به آنها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهر‌های شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد از خیابان ولیعصر (عج) تهران در سال ۱۳۳۴ است. خیابان ولیعصر تهران یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی در مسیر شمال به جنوب و برعکس در شهر تهران است. تا پیش از انقلاب اسلامی ایران خیابان ولیعصر را با نام خیابان پهلوی می‌شناختند. خیابان ولیعصر به‌واسطه درختان چنارش نیز شهرت زیادی دارد؛ گرچه که در گذشته تعداد این درختان بسیار بیشتر از امروز بود.

منبع: خبرآنلاین

tags # عکس تاریخی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم