Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@04:19:26 GMT

۲۵ معدن راکد در هرمزگان فعال شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۳۱۵۵

۲۵ معدن راکد در هرمزگان فعال شد

به گزارش هشمهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، استاندار هرمزگان شنبه ۱۰ خرداد در نشست شورای معادن هرمزگان اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹تاکنون نیز چهار معدن غیرفعال دیگر در هرمزگان فعال‌شده است و فعال‌سازی ۵۴ معدن راکد دیگر در حال پیگیری است.

فریدون همتی بخش معدن را یکی از محورهای مهم در راستای جهش تولید در هرمزگان عنوان کرد و گفت: تاکنون درنتیجه مطالعات پهنه‌های اکتشافی ۱۱۰ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی در استان شناسایی و احصا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با تمرکز و توجه بسیار خوبی که در حوزه معادن استان انجام شده، سال ۹۸ میزان اکتشاف پهنه‌های معدنی در استان ۴۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.

همتی خاطرنشان کرد: مطالعات گسترده‌تر برای اکتشاف پهنه‌های معدنی از جمله در مناطق کوشا احمدی شهرستان حاجی‌آباد و همچنین شهرستان بشاگرد انجام‌شده که نتایج این مطالعات اکتشافی تا پایان خردادماه سال ۹۹ مشخص می‌شود و بر اساس نوع و ظرفیت مواد معدنی در هرکدام از این پهنه‌ها، سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

رئیس شورای معادن استان بیان کرد: مجوزهای صادرشده برای معادن منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی‌آباد نیز به مدت ۶ ماه تمدید شد تا سرمایه‌گذاران دریافت‌کننده این مجوزها، معادن را فعال کنند و در صورت فعال نشدن معادن ناچار به گرفتن مجوز از آنان و جذب سرمایه‌گذاران جدید برای ایجاد اشتغال و تولید در این منطقه هستیم.

استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر ۱۲۵ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد و علاوه بر آن‌یک واحد معدن گچ جدید در استان نیز آماده بهره‌برداری است و همچنین با حل مسائل یک معدن بزرگ در بشاگرد به‌زودی عملیات اجرایی این معدن با ظرفیت ایجاد اشتغال برای هزار نفر آغاز می‌شود.

یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی کشور بدون اتکای به درآمدهای نفتی، معادن است که در این میان وجود تنوع مواد معدنی، هرمزگان را جزو مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به‌طور مستقیم در این معادن فعالیت می‌کنند.

در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ‌آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

کد خبر 516157 برچسب‌ها معدن استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: معدن استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

اختتامیه نخستین رویداد چادرو با عنوان « رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد» به همت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ۱۲ اردیبهشت ماه در مجتمع معدنی چادرملو در یزد برگزار می شود. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اختتامیه نخستین رویداد چادرو با عنوان « رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد» به همت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو 12 اردیبهشت ماه در مجتمع معدنی چادرملو در یزد برگزار می شود.

در این مراسم از ده طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد ( از اکتشافات معدن تا محصول نهایی)، انرژی، آب و محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال رونمایی می شود.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد