Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به روند تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس، از تعیین اعضای کمیسیون‌ها در هفته آینده و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها از نیمه دوم خرداد خبر داد.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به روند تشکل کمیسیونهای تخصصی مجلس با بیان اینکه روز شنبه دهم خرداد سه جلسه فشرده در خصوص تشکیل کمیسیونهای مجلس برگزار می شود، گفت: ابتدا جلسه ای در کمیسیون آئین نامه داخلی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن جلسه هیئت رئیسه مجلس و در نهایت جلسه مشترک کمیسیون و هیئت رئیسه برگزار خواهد شد که در این جلسه جمع بندی نهایی در خصوص کمیسیونها انجام می شود.

وی با اشاره به دستور العمل اجرایی ماده 36 و 37 آئین نامه داخلی مجلس در خصوص کمیسیونها تصریح کرد: هریک از نمایندگان برای تعیین کمیسیون تخصصی خود فرمهای امتیازبندی را از شعبه مربوط دریافت می‌کند و پس از تکمیل فرم به همراه تعیین دو اولویت پیشنهادی، حداکثر تا سه روز به هیأت رئیسه مجلس تحویل می‌دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: طبق ماده 37 آئین نامه داخلی، هیأت رئیسه پس از دریافت نظر شعب و تعیین امتیاز و رتبه‌بندی، نسبت به تکثیر و توزیع گزارش آن اقدام می‌کند.

فرهنگی با اشاره به اعتراض احتمالی نمایندگان نسبت به تعیین کمیسیونها گفت: نمایندگان معترض می‌توانند ظرف مدت چهل و هشت ساعت پس از توزیع گزارش، اعتراض خود را نسبت به امتیازها به هیأت رئیسه تقدیم کنند تا هیأتی مشترک، متشکل از هیأت رئیسه مجلس و رؤسای شعب با دعوت از نماینده معترض به امتیاز خود، ظرف مدت چهل و هشت ساعت پس از انقضای مهلت فوق، به اعتراضات رسیدگی و اعلام نظر نماید. پس از اتمام این مراحل هیأت رئیسه نسبت به تعیین و اعلام فهرست اعضای کمیسیون‌های تخصصی بر مبنای امتیازات هر فرد، اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فردا بعد از جلسه هیئت رئیسه مجلس فرم مخصوص کمیسیونها بین نمایندگان توزیع می شود. بعد از نوشتن اطلاعات نمایندگان، امتیازبندی صورت می گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اول کمیسیونهایی که بیشترین متقاضی را دارند، بررسی خواهد شد، تصریح کرد: نمایندگانی که امتیازات بیشتری دارند، در این کمیسیونها به ترتیب عضو می شوند و کمیسیونهایی که متقاضی کمتری دارند نیز تعیین تکلیف می شوند.

فرهنگی اضافه کرد: کمیسیونها به نسبت تقاضایی که دارند، تعیین تکلیف و اعضای آنها مشخص می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که این امتیاز بندیها برای عضویت در کمیسیونها به چه صورت است، گفت: آئین نامه داخلی در خصوص امتیاز بندی کلیاتی را مطرح کرده اما نحوه اجرایی آن در دستور المعل ماده 36  آئین نامه ذکر شد که عبارتند از: تحصیلات، سوابق اجرائی مرتبط، نمایندگی مجلس و سابقه عضویت در کمیسیون.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان معتقدند این امتیازدهی واقع بینانه نیست و رانت ایجاد کرده است، گفت: علت این موضوع همان دستور العمل اجرایی این امتیاز دهی است که تنظیم شده است و سوابق اجرایی را حذف کرده و تحصیلات مرتبط را درست ننوشته است.

فرهنگی افزود: در آئین نامه چیزی به اسم تحصیلات مرتبط نداریم. بلکه تحصیلات مطلق آمده اما این در حالی است که سوابق باید مرتبط باشد، این از جمله مواردی اعتراض نمایندگان است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: دستورالعملی که هیئت رئیسه دوره قبل مجلس با کمیسیون آئین نامه داخلی به نتیجه رسیده و معاونت اجرایی را وارد موضوع کردند که نباید این معاونت وارد موضوع می شد. دستور العمل و فرمی که تهیه شده در آئین نامه نیست.

فرهنگی افزود: پیش بینی این است که اگر فردا شنبه جلسات جمع بندی هیئت رئیسه و کمیسیون آئین نامه داخلی به نتیجه برسد، روز یکشنبه امتیاز بندی افراد برای کمیسیونها انجام می شود و سپس تعیین کمیسیونها هم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر کارها طبق برنامه پیش برود از نیمه دوم خرداد جلسات کمیسیونهای تخصصی مجلس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس نماینده تبریز فرهنگی محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس آئین نامه داخلی هیأت رئیسه کمیسیون ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، مهمترین بحث درخصوص این روزهای باشگاه استقلال به انتخاب جانشین علی خطیر بازمیگردد. پس از برکناری شبانه مدیرعامل آبی ها که با امضای سه عضو هیئت مدیره این باشگاه صورت گرفت، همه در انتظار تصمیم نهایی پتروشیمی خلیج فارس هستند تا به عنوان مالک باشگاه، مدیر جدید استقلال را انتخاب کند.

در مقطع فعلی، زمام امور در باشگاه استقلال به دست فرشید سمیعی سپرده شده است. عضو هیئت مدیره آبی ها که در مقام سرپرست مدیرعاملی آبی ها بر کارهای مدیریتی نظارت دارد و حتی خود او نیز شانس این را دارد که در قامت مدیرعامل جدید استقلال، جانشین خطیر شود.

با این وجود و پس از برکناری خطیر، بحث و گمانه زنی درباره انتخاب جانشین وی نیز افزایش یافت و نام های زیادی در فضای مجازی منتشر شده است. نام تعدادی از مدیران مختلف که پیش از این نیز تجربه نشستن روی صندلی ریاست باشگاه استقلال را در کارنامه دارند به همراه نفرات دیگری که در سال‌های اخیر همواره یکی از گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی برای نشستن روی صندلی ریاست باشگاه بوده‌اند، در میان کاندیداها دیده می شود.

یکی از این اسامی، مصطفی آجورلو است. فردی که در دوره مدیریتی او، استقلال توانست به قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر دست یابد و به یکباره در میانه های نیم فصل نخست لیگ قبل، از کار برکنار شد و جای خود را به علی فتح الله زاده داد. برکناری پرحاشیه آجورلو با واکنش های زیادی همراه شد و از آنجایی که فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو همواره در دوره مدیریتی آجورلو از وی تعریف و تمجید کرده اند، سبب شده تا نام او به عنوان یکی از کاندیداها مطرح شود بخصوص اینکه او رابطه بسیار خوبی نیز با جواد نکونام دارد.

نام دیگری که همواره در این سالها به عنوان گزینه مدیریت استقلال مطرح شده، سعید آذری است. مدیر سابق ذوب آهن و فولاد که دست بر قضا از مقبولیت خاصی نیز میان هواداران استقلال برخوردار است. حتی پیش از نشستن علی خطیر روی صندلی ریاست، او یکی از جدی ترین گزینه های مدیریت باشگاه بود ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد.

اما آنگونه که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، شهریاری که به عنوان نماینده تام الاختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در باشگاه استقلال مشغول به کار شده، از طرف مالک جدید آبی‌ها این قدرت را دارد تا در خصوص مسائل مدیریت و اثرگذار باشگاه استقلال تصمیم گیری کند. فردی که پیش از این و در سال‌های گذشته علاوه بر سابقه مدیرعاملی باشگاه صبا باتری، حضور در هیئت مدیره استقلال را نیز در کارنامه دارد. ممکن است حتی خود شهریاری به عنوان رئیس هیئت مدیره در این باشگاه مشغول فعالیت شود و شخص دیگری در سمت مدیرعاملی منصوب شود و عملا امور مدیریتی باشگاه استقلال از فیلتر شهریاری و هلدینگ خلیج فارس رد شود.

به هر شکل تا زمان قطعی شدن انتخاب مالک باشگاه استقلال و هیئت مدیره آبی‌ها باید منتظر ماند. در حال حاضر فرشید سمیعی که پیش از این نیز یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه بود، به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال وظیفه دارد تا مسائل جاری باشگاه را با هماهنگی با مالک آبی‌ها پیش ببرد.

دیگر خبرها

  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • مدیرعامل آینده باشگاه استقلال مشخص شد؟
  • مدیرعامل آینده استقلال مشخص شد
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد