Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:16:49 GMT

شهروندی دیجیتال، آینده شهرهای جهان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۳۴۹۹

شهروندی دیجیتال، آینده شهرهای جهان

ایسنا/خراسان رضوی محققان دریافتند که بسترهای شهروندی دیجیتال می‌توانند به حل مشکلات محلی کمک کنند.

به نقل از نیوز، شهروندی دیجیتال، بخش جدایی ناپذیر از الگوی شهروندی در قرن بیست ویکم است و این موضوع آنچنان اهمیت دارد که نهادهای دولتی را نیز درگیر می‌کند.

پیوستن فرد در این سیستم، از طریق توسعه فناوری اطلاعات و جهش آینده به شبکه‌های پرسرعت 5G  بسیار مهم و حیاتی است و نه تنها از نظر اجتماعی، بلکه نهادهای دولتی و سیاسی نیز درگیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فناوری که برای ساختن آینده دیجیتالی به کار می‌رود با هدف جامعه بهتر در سراسر جهان پیاده سازی می‌شود.

در حال حاضر، بیش از 50 درصد از جمعیت جهانی در مناطق شهری زندگی می‌کنند و براساس تخمین سازمان ملل این رقم در سال 2050 به 68 درصد می‌رسد.

نقش شهرها در شکل‌دهی این موضوع بسیار مهم است، اکنون بیش از هر زمان دیگری شهرها باید با سرعت بیشتری توانایی‌های فناوری ایجاد کنند تا هوشمندتر باشند.

شهر هوشمند، شهری است که زیرساخت‌های خوبی داشته باشد، جاده‌ها، پل‌ها، سیستم‌های آب و فاضلاب، پارک‌ها، حمل و نقل عمومی و بسیاری از موارد با این موضوع مرتبط هستند و برای مدیریت خوب شهری اهمیت ویژه‌ای دارند.

هوشمندبودن، مستلزم یکپارچگی هر یک از این موارد در بستر فناوری است و مدیریت بهتر منجر به اثربخشی و افزایش کارآیی آنها خواهد شد.

هدف از اتخاذ روش‌های جدید فناوری اطلاعات در شهرها، تغییر شکل زندگی مدرن و چگونگی تعامل و مدیریت محیط شهری پیرامون ماست.

شهروندی دیجیتال به عنوان راه‌حل هوشمند برای نیازهای هر شهر و همچنین توانایی مشارکت در جامعه آنلاین است.

مدیریت شهری می‌تواند از بستر شهروندی هوشمند استفاده کند تا شهروندان خود را درباره حال و آینده شهر درگیر کند تا آنان در روند کار قرار گیرند.

دنیای دیجیتالی ابزارهای بسیاری دارد که از طریق آن می توان به نتیجه سیاست‌های عمومی بهتر دست یافت و اعتماد به نفس در مقامات محلی را افزایش داد.

بستر شهروندی دیجیتال می‌تواند به حل مسائل محلی و کمک به یافتن و دستیابی به راه‌حل‌های بهینه کمک کند و مهمترین آن مقابله با اطلاعات و اخبار جعلی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر شنبه در نشست با شهرداران شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران افزود: همه شهرهای استان در مسیر آلایندگی نفت جنوب هستند و شامل دریافت عوارض آلایندگی شدند.

وی بیان داشت: وصول عوارض آلایندگی کار سخت و طاقت فرسایی است و مسئولان شهرداری‌ها باید در حوزه عمرانی و مبلمان شهری این اعتبارات را هزینه کنند.

روستا تصریح کرد: دغدغه ما مصرف بهینه این تخصیص‌ها و جهت دهی به سمت طرح‌های عمرانی است و انتظار می‌رود شهرداری‌های سه شهر بزرگ استان، فهرستی از طرح‌های عمرانی برای بهبود فضای شهری ارائه دهند.

وی افزود: از محل آلایندگی، اعتبارات برای طرح‌های عمرانی در راستای بهبود فضای شهری اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 6096278

دیگر خبرها

  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی