Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:10:29 GMT

بازداشت یکی از سرکرده‌های داعش در عراق

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۰۳۳

بازداشت یکی از سرکرده‌های داعش در عراق

به گزارش امروز شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم»، این سرکرده گروه داعش از خانواده‌ای است که اعضای آن به این گروه تروریستی پیوسته و تاکنون حملات متعددی را علیه نیروهای امنیتی عراق ترتیب داده‌اند.

اداره کل مزبور با صدور بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرد: نیروهای اداره کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در بغداد وابسته به سازمان اطلاعات وزارت کشور با انجام یک عملیات امنیتی موفقیت‌آمیز در کمربند بغداد توانستند یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش را بازداشت کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرکرده در حوادث مربوط به آزادسازی شهر موصل زخمی شده بود.

بیانیه یاد شده افزود: عملیات بازداشت پس از تشکیل گروه کاری ویژه توانست به دو بمب آماده انفجار در منطقه « السعیدات » دست یابد.

بیانیه خاطرنشان کرد: این سرکرده تروریستها قصد داشت این دو بمب را در یک عملیات جنایتکارانه در عراق بکار ببرد.

اداره کل مبارزه با تروریسم بغداد در ادامه توضیح داد: بر اساس اطلاعات موجود، این سرکرده دارای یک خانواده تروریستی است، به‌گونه‌ای که سه تن از برادرانش خود را در موصل منفجر کرده‌اند و پدرش نیز یک خودرو بمب‌گذاری شده را در منطقه « عرب جبور » در جنوب بغداد منفجر کرده است .

اداره کل یاد شده تاکید کرد: فرآیند قانونی در مورد این سرکرده گروه تروریستی داعش بازداشت شده به اجرا گذاشته شد و دو بمب یاد شده نیز بدون هرگونه حادثه قابل توجهی خنثی شدند.

طی یک ماه اخیر نیروهای امنیتی عراق عملیات متعددی را علیه نیروهای داعش در شرق و شمال و غرب این کشور انجام دادند.  

فعالیت هسته‌های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق در ماه‌های گذشته به سبب مشکلات سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران شیوع «ویروس کرونا» در این کشور شدت یافته است.

گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با یکی دو سال گذشته در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح الدین، دیاله و الانبار داشته است.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، ضمن بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

۱۴۸۷

برچسب‌ها تروریسم گروه تروریستی داعش بغداد پروندهٔ خبری توطئه آمریکا برای عراق در بحبوحه بحران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم گروه تروریستی داعش بغداد تروریسم گروه تروریستی داعش بغداد گروه تروریستی داعش اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

پایگاه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمایت از مردم نوار غزه، پایگاه «یاردن» در جولان اشغالی را با استفاده از پهپاد هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز، گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «یوهنتن» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این سومین حمله رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 6098838

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟