Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@13:52:23 GMT

اعزام سه بالگرد آب پاش برای اطفای حریق

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۱۰۰

اعزام سه بالگرد آب پاش برای اطفای حریق

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با همکاری وزارت دفاع و سپاه سه بالگرد آب پاش برای اطفای حریق آتش منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه تا قبل از غروب شب در منطقه مستقر خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین کلانتری روز جمعه در جلسه مدیریت بحران که در روستای آب کاسه، قسمت غربی منطقه حفاظت شده خاییز شهرستان کهگیلویه تشکیل شد اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده به زودی این بالگردها در منطقه مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او علت دیر رسیدن بالگردهای آب پاش را آتش سوزی همزمان در دو استان خوزستان و بوشهر اعلام کرد و گفت: بالگردهای سپاه پاسداران و وزارت دفاع در این استانها مشغول اطفای حریق هستند.

کلانتری تصریح کرد: با توجه به وسعت سطح آتش سوزی و سخت گذر بودن منطقه امکان خاموش کردن آتش از راه زمینی غیرممکن است.

کلانتری افزود: در صورت به موقع رسیدن بالگردها تا قبل از غروب خورشید این اتش سوزی مهار خواهد شد.

وی تاکید کرد: نیاز است قبل از رسیدن بالگردها کمیته های مختلف از سوی هلال احمر، منابع طبیعی و محیط زیست برای شناسایی مناطق آب پاشی بالگردها و اعزام نیروها تشکیل و برنامه ریزی لازم انجام شود.

کلانتری از همکاری نیروهای مردمی و مشارکت انها از زمان شروع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز قدر دانی کرد.

فرماندار کهگیلویه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این اتش سوزی روز گذشته از شهرستان بهبهان اغاز شده بود گفت: درصورت اطلاع رسانی به موقع از گسترش آتش به منطقه جنگلی حفاظت شده خاییز جلوگیری می شد.

علیرضا اتابک تصریح کرد: با توجه به شعاع گسترده این اتش سوزی خسارت جبران ناپذیری به طبیعت و محیط زیست این منطقه وارد شده است.

وی بیان کرد: با همکاری استانداری و وزارت نفت تاکنون ۲۲ سورتی پرواز برای خدمات رسانی به افراد در منطقه انجام شده است.

اتابک تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تیم های تازه نفس به منطقه اعزام خواهند شد.

حوالی ساعت ۱۹ روز گذشته تاکنون بخشی از جنگل های ضلع شمالی منطقه حفاظت شده خائیز دچار حریق شده است و همچنان در حال پیش روی است.

هنوز آمار قطعی از میزان خسارت های این آتش سوزی گزارش نشده است.

منطقه حفاظت شده خاییز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هزارو ۳۸۵ هکتار طی مصوبه شماره ۱۶۳ مورخ ۲۳/‌۱۰/‌۷۷‬ شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

پوشش گیاهی منطقه بلوط (گونه غالب) بنه، کلخنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است و گونه‌های جانوری شامل: کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است.

شاخص‌ترین گونه جانوری این منطقه حفاظت شده خاییز کل و بز است که این منطقه را از مطلوب‌ترین زیستگاه‌های کل و بز کشور قرار داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی محیط زیست سپاه کلانتری منطقه حفاظت شده خاییز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات

به گزارش صدای ایران،کورش سبزعلی اظهار کرد: ساعت ۸:۳۰ امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ موضوع وقوع آتش‌سوزی در دبیرستان دوره اول دخترانه اسماء در منطقه صنعتی کارون در کوی مجاهدین اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله دو خودروی اطفای حریق، یک دستگاه خودروی امداد و نجات به همراه ۹ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه به دلیل اتصال برق کولر رخ داده است، افزود: این حریق بعد از نیم ساعت مهار شد و خوشبختانه مصدومی نداشته است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: خسارت این حادثه در حد دودگرفتی اتاق مدیر مدرسه و وارد شدن خسارت به وسایل اداری بوده است.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان